Horvat: Ako Kinezi odluče investirati u Uljanik, dvije su varijante

Autor: Poslovni.hr , 26. travanj 2019. u 11:02
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL

Idući tjedan u Uljanik dolazi delegacija 18 ljudi iz najvećeg svjetskog brodogradilišta, kineskog China Shipbuilding Industry Corporation.

Drugi je dan Nacionalnog savjetovanje o gospodarstvu i poduzetništvu, u organizaciji Ministarstva gospodarstva i poduzetništva u Vodicama. Ministar gospodarstva Darko Horvat kazao je za N1 televiziju kako Hrvatska, "ako još nije, želi postati zemlja investicija i razvoja".

"Ono što se s punom sigurnošću usudim reći je da Hrvatska ima inovativnu mrežu. Moramo dati sve ode sebe da stvorimo pozitivan trend. U jednu, dvije intenzivne godine ne možemo očekivati veliki boom, ali trendovi se mijenjaju. Ono što mene veseli je da se vlastita akumulacija koju su zaradili poduzetnici polako vraća u opticaj, da taj novac nije više u bankama, na računima. To nam daje ohrabrenje da će i u ovoj godini doći do zamaha", kazao je Horvat.

Koliko su problemi u Uljaniku usporili gospodarstvo?

"Zaustavili su akceleraciju. S obzirom da smo do sada za jamstva potrošili gotovo tri i pol milijarde kuna, probajte zamisliti ministra gospodarstva koji danas ima mehanizam da kao akcelerator u privatni sektor ubrizga tri milijarde kuna. Gospodarski rast bi, umjesto dva posto, bio tri posto", smatra Horvat.

Tvrtka Dredging and Maritime Management, u vlasništvu grupacije Jan De Nul, zahtijeva od Uljanika povrat svih avansnih uplata uvećanih za kamate za jaružalo koje se gradi u pulskom škveru, pri čemu je povrat dijela avansa osiguran državnim jamstvima. Takav ishod državu bi mogao koštati gotovo milijardu kuna.

"Ugovorni rok je sedam dana, ali nisam siguran da će se to dogoditi u tom roku jer Uljanik nema likvidna sredstva i mi ćemo s Jan De Nulom nastaviti i razgovore i pregovore. I gospodin De Nul je svjestan da će ti razgovori doći u slijepu ulicu ako krene u jednostranu, prisilnu naplatu avansa. Svjestan je da škver u Puli nije spreman taj brod zavšriti. Mi smo još uvijek kod stava da s De Nulom potvrdimo činjenicu da nam je želja da se taj brod otegli i preda njemu u međunarodnim vodama. U razgovorima s Upravom i radnicima Uljanika pokušat ću dobiti suglasnost i vratiti ljude na sam brod, ne da bi ga se završilo, nego da bismo smanjili pritisak na državni proračun koji je višestruko veći ako do naplate dođe. Belgijski brodograditelj spreman je da mu se isplati 22 milijuna kuna i da mu se da prilika da sam završi brod u nekom drugom brodogradilištu", rekao je Horvat.

Idući tjedan u Uljanik dolazi delegacija 18 ljudi iz najvećeg svjetskog brodogradilišta, kineskog China Shipbuilding Industry Corporation. 

"Pregovori će se voditi u tri kolosijeka, u tri, četiri dana. Insinuacije da će se u utorak donijeti konačna odluka nisu vjerojatne. Dat ćemo određene prilike ljudima koji će biti u brodogradilištu i koji žele investirati da na miru odu doma i da od sedam do 10 dana dobijemo povratnu informaciju ulaze li s financijskom injekcijom ili odustaju", otkrio je Horvat.

Ako će Kinezi odlučiti investirati u uljanik, dvije su varijante, rekao je Horvat: "Da uđu kao strateški partner ili otkupe i jedan i drugi škver i postanu stopostotni vlasnici".

Odluku suda u Pazinu, koji je već treći put odgodio ročište o stečaju Uljanika.

"Bez obzira na odluku suda, mi ćemo razgovore s Kinezima nastaviti", rekao je.

Komentari (8)
Pogledajte sve

Uguglajte Spectrum Of The Seas

…:ma glavno da nitko iz državnog sektora mafije ne završi u zatvoru! A ovce nek bleje….

Horvatu bi jedino dodijelila da farba oblake jer mu samo to i ide. Čovjek svakim danom izmišlja nove priče za malu djecu. Puno zuji a meda ne daje. Sličan ko i gazda mu – puno riječi a od konkretnih rezultata ni traga. Obojica majstori otezanja i zavlačenja, ljudi bez planova i vizija – pričalice.

Polažem pravo na Ostapa Bendera … molim lijepo kolega!

New Report

Close