Na Facebook stranici potrošačke udruge Halo, inspektore, koja je pokrenula organizaciju dosadašnjih bojkota trgovina zbog previsokih cijena, objavljeno je otvoreno pismo potrošača u kojemu tvrde da se na poskupljenja može utjecati jedino pritiskom na trgovce.
Također, objavili su i anketu ‘Koji trgovački lanac želite bojkotirati tjedan dana?’.
“Svjesni smo da problem enormnih poskupljenja nije nastao na policama trgovina, ali tu je postao vidljiv. Trgovina nam je prepuštena stihiji, a trgovci čerupaju potrošača. Poskupljenja su veća od stope inflacije. Poskupljuje sve. Već dulje od dvije godine. Zadnjih nekoliko mjeseci cijene rastu na dnevnoj bazi. Od kruha do piletine i teletine. Od deterdženata do lijekova. Ono što proizvodimo sami i ono što unosimo, i ono što uvozimo. I sa spuštenom stopom PDV-a. I sa subvencijama”.
“Potrošač na poskupljenja može utjecati jedino pritiskom na trgovce koji stavljaju krajnju cijenu na proizvod. I činimo to. I činit ćemo i dalje. Naša moć započinje i završava pred vašim policama. Nije na nama, potrošačima, da se bavimo uzrocima inflacije, nacionalnom ekonomijom, ekonomskim teorijama, modelima formiranja cijena, makroekonomskim kretanjima i s tim povezanim rizicima, padom domaće proizvodnje, pregovorima s dobavljačima itd.”
“Posao je nadležnih ministarstava, HNB-a i politike da rješavaju slojevite uzroke ove situacije. Posao je inspekcijskih službi da provode nadzore i sankcioniraju prekršitelje, a regulatora da reguliraju tržište. Posao je trgovaca da sjednu sa svojim dobavljačima, proizvođačima, logistikom i otvoreno rasprave situaciju i moguća rješenja. I svi ste zakazali”.
“Lista 70 proizvoda kojima se privremeno ‘zamrzavaju’ cijene (tih 70 proizvoda ne smije poskupjeti, ali tisuće drugih može i dalje poskupljivati) ili skupi marketing trgovačkih lanaca kojim se popravlja imidž i spašava profit nisu rješenja i ne donose stabilnost. Svi imate ozbiljnog posla jer je potrošačima dosta grabeža. I to ne samo našim socijalno ugroženim sugrađanima. Svima nam je dosta”.
“Koje ste strategije odabrali za hrvatsko tržište, poštovani članovi uprava, direktori prodaja, marketinga, šefovi odjela za zadovoljstvo kupaca i ostali u trgovačkim lancima protiv kojih su se hrvatski potrošači pobunili? Koje su to strategije u trenutku kada vam potrošači, vaš izvor dobiti, glasno poručuju da im je dosta, da više ne pristaju na takav odnos?
Koju ćete strategiju primijeniti protiv pobune onih koji su vama, sektoru trgovine (na veliko i malo) u 2023. godini (godina prelaska na euro) omogućili najveću neto dobit ikad – 2.1 mlrd eura? Zbog povećanja cijena ne smanjuje se potražnja pa nastavljate dizati cijene. Dok ide – ide? Je li to strategija za hrvatsko tržište?
Ili kratkoročna mjera ‘zamrzavanja’ cijena do 1. lipnja? Izdržat će trgovački lanci ta četiri mjeseca pa kad krene turistička sezona turisti će podići potrošnju, koja će držati na životu (pre)visoke cijene koje će domaćem puku (opet) ostati na leđima i kad turisti odu svojim kućama. Je li možda sljedeći korak podizanje tužbe zbog narušenog ugleda ili smanjene dobiti?”.
Otvoreno pismo potrošača u cijelosti pročitajte u nastavku.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu