Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

FOTO: 200 četvornih metara prostora koji je nešto “između kafića, dnevnog boravka i ureda”

Autor: Ana Maria Filipović Grčić
29. rujan 2016. u 13:59
Podijeli članak —
Foto: Borna Filic/PIXSELL

Riječ je zapravo o platformi za razvoj poslovnih pothvata i projekata, mjesto susreta s klijentima i korisnicima i stvaranja uspješnih partnerstava.

Na zagrebačkom se Britanskom trgu smjestila BIZkoshnica, novi prijateljski coworking prostor koji je najlakše opisati kao 200 četvornih metara "između kafića, dnevnog boravka i ureda", namijenjen kreativnim poduzetnicima, startupovima, freelancerima te profesionalcima različitih područja djelovanja. Riječ je zapravo o platformi za razvoj poslovnih pothvata i projekata, mjesto susreta s klijentima i korisnicima i stvaranja uspješnih partnerstava. Zajednicu organiziranu oko BIZkoshnice, ističu članovi tima, čini vrlo zanimljiva ekipa sastavljena od kreatora, lidera, inovatora koji izazivaju promjene, nezavisni su, ostvaraju svoje ideje i ne boje se izazova.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Kako i priliči njihovu poduzetničkom entuzijazmu, BIZkoshnica je svoj prvi rođendan obilježila Poduzetničkim laboratorijem u sklopu kojeg je gostovala modna dizajnerica Đurđica Vorkapić, kreativna direktorica i vlasnica poznatog domaćeg brenda Hippy Gardena. Ovaj je događaj neformalni format druženja poduzetnika, studenata, mladih profesionalaca, željnih stjecanja novih znanja i spoznaja kroz upoznavanje s etabliranim poduzetnikom. Tog su utorka, 29. rujna, prostorije zagrebačke poduzetničke košnice bile prepune mladih ljudi koji su došli saznati kakav je razvojni put umjetnika i kreativaca i kakve izazove podrazumijeva, kakva je situacija u svijetu mode, što je s budućnošću tekstile industrije te, možda najvažnije, kako uspješno realizirati vlastitu ideju.

Na zagrebačkom se Britanskom trgu smjestila BIZkoshnica, novi prijateljski coworking prostor koji je najlakše opisati kao 200 četvornih metara "između kafića, dnevnog boravka i ureda", namijenjen kreativnim poduzetnicima, startupovima, freelancerima te profesionalcima različitih područja djelovanja. Riječ je zapravo o platformi za razvoj poslovnih pothvata i projekata, mjesto susreta s klijentima i korisnicima i stvaranja uspješnih partnerstava. Zajednicu organiziranu oko BIZkoshnice, ističu članovi tima, čini vrlo zanimljiva ekipa sastavljena od kreatora, lidera, inovatora koji izazivaju promjene, nezavisni su, ostvaraju svoje ideje i ne boje se izazova.

Kako i priliči njihovu poduzetničkom entuzijazmu, BIZkoshnica je svoj prvi rođendan obilježila Poduzetničkim laboratorijem u sklopu kojeg je gostovala modna dizajnerica Đurđica Vorkapić, kreativna direktorica i vlasnica poznatog domaćeg brenda Hippy Gardena. Ovaj je događaj neformalni format druženja poduzetnika, studenata, mladih profesionalaca, željnih stjecanja novih znanja i spoznaja kroz upoznavanje s etabliranim poduzetnikom. Tog su utorka, 29. rujna, prostorije zagrebačke poduzetničke košnice bile prepune mladih ljudi koji su došli saznati kakav je razvojni put umjetnika i kreativaca i kakve izazove podrazumijeva, kakva je situacija u svijetu mode, što je s budućnošću tekstile industrije te, možda najvažnije, kako uspješno realizirati vlastitu ideju.

Zašto baš Đurđica Vorkapić i zašto baš Hippy Garden? Naime, riječ je o jednom od najpoznatijih imena na hrvatskoj modnoj sceni čije su najvažnije karakteristike inovativnost i hrabrost. Sa 17-godišnjim stažem, Vorkapić zaista ima što reći. Moda koja ovisi o relativno brzo prolazećim trendovima i tekstilna industrija u krahu, kao i činjenica da se moda shvaća prvenstveno kao luksuz, pred Vorkapić su u profesionalnom smislu stavili poprilične prepreke. Ipak, na tržištu opstaju oni najbolji i najsposobniji, odnosno najsposobniji u prilagođavanju novim tržišnim izazovima.  Tako je uspješno preživjela na globalnoj razini financijski krizne godine, čak i 2008. kada su brojni i modni i brendovi općenito bili prisiljeni zatvoriti svoje radionice.

"U svemu je najvažnije biti hrabar i ustrajati u onome u što vjerujete. Meni su pokušali bezbroj puta zatvoriti poneka vrata, ali upornost i entuzijazam koji dolaze iz mene pomogli su mi svladati svaku prepreku", poručila je dizajnerica. Istaknula je i da je bržem razvoju kvalitetnije poduzetničke klime u Hrvatskoj najveća prepreka spora i nedostižna birokracija, zatim visoke stope poreza i papirologija koju se još uvijek ne može izbjeći. Ipak, još je jednom dokazala da je za nju samo nebo granica te istom prilikom najavila i modnu reviju koja će se održati 6. listopada u zagrebačkom tunelu Grič, u sklopu koje će najaviti i novi, mračniji modni zaokret inspiriran Rock 'n' Rollom.

Jedna od rijetkih stvari na koje se požalila, a što je rečenica koja se sve češće može čuti iz usta poduzetnika, neusklađenost je obrazovnog sustava i tržišta rada. "Mijenjaju se materijali, mijenja se tehnologija, mijenjaju se trendovi. Sustav je s druge strane trom i nesklon promjenama, a obrazovni sustav mladima ne pruža dovoljno prostora za usvajanje praktičnih znanja. Imate s jedne strane promjene koje se događaju na dnevnoj bazi, a s druge infrastrukturu koja to za sada uglavnom uopće ne prati", komentirala je Vorkapić. Osim u dizajnu, Vorkapić je prisutna i u svijetu društvene odgovornosti pa je nedavno zaštitila patentom i široj javnosti predstavila vlastitu ideju prikupljanja financijskih sredstava u humanitarne svrhe uz pomoć kojeg se eliminiraju treće strane koje bi na tome potencijalno mogle zarađivati novac koji im ne pripada, "Ovdje je isto riječ o ponešto dugotrajnom i kompliciranom procesu zaštite intelektualnih prava, ali to smo svladali. Što je najvažnije, na realizaciji ovog projekta zaposlili smo mlade IT-stručnjake koji su imali priliku realizirati inovativan projekt koji je ujedno i društveno koristan", dodala je.

Razgovarali smo i s Mirelom Marović Omerzu, osnivačicom BIZkoshnice, koja kaže da se coworking pokazao idealnim modelom jer omogućava ljudima da se povežu i surađuju – čime se povećava i njihova produktivnost te brže vlastite ideje realiziraju u uspješne projekte. Omerzu je i sama poduzetnica te je na vrijeme prepoznala ljepote samostalnog rada, pa je napustivši korporacijski biznis prije godinu dana došla na ideju osnivanja BIZkoshnice.

"Mali i srednji poduzetnici imaju specifične potrebe, a mladi koji tek ulaze u ovaj svijet trebaju podršku i olakšane uvjete za startanje. Tu na red dolazimo mi koji im možemo pomoći stručnim savjetima, podrškom i infrastrukturom. Također, za njih smo pripremili i brojne programe u suradnji s drugim tijelima i udrugama, a jedan koji upravo provodimo organiziran je u suradnji s Erasmusom. Nastojimo promicati međusobnu suradnju i mladima pokazati da se umrežavanjem puno toga puno brže može postići", pojasnila je Omerzu. Tako je u sklopu četvrtog Poduzetničkog laboratorija predstavljen i Build Your Future Challenge, projekt koji se istovremeno odvija u još šest europskih zemalja. Hrvatski su sudionici predstavili dvije ideje u čijoj je realizaciji pomogla BIZkoshnica, jedan namijenjen bržoj i kvalitetnijoj integraciji osoba s invaliditetom u društvo te drugi namijenjen smanjenju problema dječje pretilosti. Oba su tima sastavljena od studenata, entuzijasta sklonih sferi društvenog poduzetništva koje i jest dio misije i vizije BIZkoshnice, a i dokaz da je Omerzu uspjela u namjeri poticanja kreativnosti među mladima. "Poduzetnička klima još uvijek kao da je nepoznanica među mladima, a oni imaju toliko snage i ideja. Želimo im pokazati i olakšati da se svaka prepreka može prevladati i da ih kreativnost može zaista daleko dovesti", zaključila je sugovornica.

Iz BIZkoshnice su poručili da im je želja širiti pozitivan duh poduzetništva i ekonomije dijeljenja te davanje potporu kroz edukacije i savjetovanja za razvoj projekata, poduzetničkih vještina i kompetencija sa ciljem razvijanja inovativnih, uspješnih poduzetničkih priča i projekata. Na kraju, kao najvažnija poruka koju su posjetitelji iz BIZkoshnice s ove večeri ponijeli, bila je ona da bez upornosti i ustrajnosti nema rezultata, a iz vida se ne smije ispustiti ni velika količina hrabrosti potrebna za realizaciju svake ideje.

 

Autor: Ana Maria Filipović Grčić
29. rujan 2016. u 13:59
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close