Domaći primjeri dobrih praksa koje mlade pripremaju za digitalnu budućnost

Autor: Ivan Tominac , 28. studeni 2021. u 22:00
U HT-ovom programu sudjelovalo je 2200 djece i 300 obrazovnih institucija/Domagoj Kunić

Osnaživanje mladih i podržavanje njihovog osobnog i profesionalnog rasta u fokusu je mnogih tvrtki.

Ulaganje u mlade bitnije je nego ikada, na njima svijet ostaje, a poslovi koji njih zanimaju i privlače im pažnju nerijetko su ‘epitetizirani’ nečim digitalnim.

Međutim, kada govorimo o poslovima, tada govorimo već i o zrelim srednjoškolcima ili studentima, a okrenutost mladima treba krenuti i od neke ranije dobi. Onda kada se formiraju njihovi interesi i kada upijaju sadržaje kao ”spužve”.

Pritom svaka velika tvrtka na stol može staviti mogućnost uspostavljanja suradnji s entitetima koji već čine dobro za mlade i njihov osobni razvoj. Da, osobni razvoj je bitan je, a ako ne i bitniji od onog profesionalnog, zato što on vodi boljem razvoju interesa na kojima se kasnije grade i profesionalna postignuća i karijere.

Jedna od aktivnosti koja može biti okosnica s ovakvim uvodom u temu je i donacijski natječaja Hrvatskog Telekoma naziva Generacija NOW. Kroz taj natječaj Hrvatski Telekom ulaže u STEM znanja budućih mladih generacija, a kroz ovogodišnji donacijski natječaj Hrvatski Telekom u suradnji dugogodišnjim partnerom, Institutom za razvoj i inovativnost mladih (IRIM), uložio je čak 700 tisuća kuna u daljnji razvoj STEMa u Hrvatskoj.

Hrvatski Telekom je u sklopu natječaja donirao najmoderniju opremu za izradu kreativnih Internet of Things projekata, besplatan pristup internetu s besplatnim podatkovnim prometom te financijsku donaciju.

“Osnaživanje mladih i podržavanje njihovog osobnog i profesionalnog rasta i razvoja je sastavni dio naše vizije spajanja svih u Hrvatskoj s mogućnostima koje digitalizacija pruža.

U posljednjih pet godina Hrvatski Telekom je uložio više od 4,5 milijuna kuna u Generaciju NOW i STEM obrazovanje omogućavajući djeci i mladima diljem Hrvatske pristup vrhunskom obrazovanju te otkrivanju i ostvarivanju njihovih potencijala.

Pritom me posebno veseli spoznaja što je više od 2200 djece i 300 obrazovnih institucija već dosad sudjelovao u programu te što poticanjem razvoja STEM vještina od najradnije dobi ne ulažemo samo u naše mlade generacije, već i u budućnost Hrvatske”, izjavio je tada predsjednik Uprave Hrvatskog Telekoma Kostas Nebis.

Kroz program učenici postaju stvaratelji vlastitih rješenja, ne samo konzumenti tehnologije/Domagoj Kunić

Moderna edukacija
Generacija NOW se provodi s ciljem pružanja najmodernijih oblika edukacije mladima kako bi oni, uz pomoć najnovije tehnologije, razvijali svoju kreativnost i inovativnost.

“Projekt Generacija NOW kojeg provodimo zajedno s Hrvatskim Telekomom u osnovnim i srednjim školama, udrugama i knjižnicama diljem Hrvatske omogućava korisnicima svih sudionika pristup modernoj edukacijskoj tehnologiji u području Interneta stvari, ali i njihovim mentorima pristup obrazovnim materijalima i podršci u provedbi projekta.

Mentori svojim učenicima prenose stečena znanja o tome kako iskoristiti tehnologiju za pretvaranje vlastitih ideja u prototipe uređaja te time učenici postaju stvaratelji vlastitih rješenja, a ne samo konzumenti tehnologije.

Osim znanja o primjeni tehnologije učenici stječu i znanja koja su ključna u 21. stoljeću – kreativnost, suradnja, vještine vodstva tima te komunikacijske i prezentacijske vještine”, rekao je voditelj poslovanja, IRIM Paolo Zenzerović.

Hrvatski telekom je jedan od primjera dobrih praksi, međutim na sreću mladih Hrvata ne i jedini. Jedna od aktivnosti koja je uvijek za hvalu jest i pristup koji detektira eventualne probleme hrvatskog društva te razvija sadržaje koji iste mogu riješiti.

4,5

milijuna kuna u pet godina Hrvatski Telekom je uložio u Generaciju NOW i STEM obrazovanje

Jedna od slabosti mladih Hrvata je i neznanje o financijskoj pismenosti, stručnjaci ističu da se takvi nedostatci mogu riješiti primjenom pristupa, a u sklopu međunarodne inicijative Intese Sanpaolo i Muzeja štednje u Torinu – Umjetnost štednje, Privredna banka Zagreb d.d. (PBZ), članica Intesa Sanpaolo Grupe, povodom Svjetskog dana štednje nastavila je s brojnim aktivnostima za škole.

Iako su mogli dići ruke i uslijed pandemijskih okolnosti odgoditi aktivnosti, nisu to učinili, već dapače – našli su novi način kako zavrtjeti priču. U partnerskoj suradnji ripremili su edukativni video materijal o štednji za djecu u dobi od 6 do 10 godina pod nazivom Cijena naših snova.

Video radionica objavljena je na PBZ YouTube kanalu, traje 8 minuta te je s interaktivnim pristupom predviđen rad kroz cijeli školski sat kako bi djeca mogla izvršiti zadatke predložene u videu.

Dodatno, učenici viših razreda osnovnih škola zajedno sa svojim profesorima mogli su i mogu još uvijek pogledati webinar koji je objavljen na PBZ YouTube kanalu na temu Što trebam znati o digitalnom svijetu? koji je nastao u suradnji PBZ-a i Centra za sigurniji internet. U webinaru poznati YouTuber Malajski Tapir govori o temama kao što su: besplatne igre te njihova zarada, sigurnost online kupovine.

PBZ-ovim pristupom Internet postaje riznica znanja, a znanje je u fokusu i programa Budi Internet genijalac kojeg provodi Google. Udruga ”Suradnici u učenju primila je financijsku potporu u iznosu 200 tisuća američkih dolara kojom će program provoditi u naredne dvije godine.

Financijska podrška dio je regionalne potpore koju Google.org nudi zakladi School with Class Foundation, a putem koje će Udruga “Suradnici u učenju” nastaviti provoditi program Budi Internet genijalac u Hrvatskoj.

“Razvijanje digitalnih znanja i vještina te stvaranje navika promišljenog korištenja i istraživanja interneta smatramo izuzetno bitnim zbog čega smo ponosni što možemo nastaviti s pružanjem podrške Udruzi “Suradnici u učenju” u provođenju programa “Budi Internet genijalac” koji je usmjeren za razvoju digitalnih kompetencija”, izjavio je direktor tvrtke Google za regiju Adriatics Joško Mrndže.

Riječ je o programu koji je utemeljen na istoimenom kurikulumu kao i igri Interland. Kurikulum omogućava učiteljima usvajanje kompetencija potrebnih za podučavanje osnova digitalne sigurnosti i digitalnog građanstva.

Sadrži aktivnosti vezane uz medijsku pismenost i ističe najvažnije lekcije uz koje će učenici postati uspješniji građani umreženog svijeta. U prenošenju lekcija pomaže igrifikacija tj. korištenje avanturističke internetske igre Interland koja učenje o digitalnoj sigurnosti i građanstvu čini interaktivnim i zabavnim, kakav je i sam internet.

Igra Interland sastoji se od četiri lekcije Pažljiva planina, Rijeka Java, Toranj s blagom i Kraljevstvo dobrote, a igrači će nakon svakog savladanog izazova dobiti diplomu.

Digitalne kompetencije
U prvoj godini programa, Udruga će raditi na osnaživanju deset škola, pet u potresima pogođenom području i pet na otocima kako bi se djeci, učiteljima i roditeljima koji odrastaju, žive i rade u tim područjima omogućio daljnji rast i razvoj digitalnih kompetencija.

Naglasak je na organizaciji webinara, online tečajeva, radionice i predavanja uživo za učenike, učitelje, roditelje kao i lokalnu zajednicu u sklopu kojih će se učiti kako kritički razmišljati pri istraživanju interneta i raznih internetskih sadržaja.

Želja je sve dionike uključiti u to da zajedno promišljaju o tome kako se zaštititi od internetskih prijetnji te promišljeno i odgovorno donijeti odluku o radnjama koje poduzimamo na internetu.

“Iznimno se veselimo što ćemo i sljedeće dvije godine provoditi program Budi Internet genijalac u Hrvatskoj. Program koji se provodi u suradnji s Googleom te partnerskim udrugama iz Rumunjske, Grčke i Poljske omogućit će uključivanje hrvatskih škola u međunarodnu ambasadorsku mrežu podrške kao i dijeljenje iskustava i primjera dobre prakse čime će se program učiniti još uspješnijim”, izjavio je Darko Rakić, predsjednik Udruge “Suradnici u učenju”.

Komentirajte prvi

ORGANIZATOR
Glavni partner
Partneri

New Report

Close