Nijemac u glavi, u srcu je Hrvat: Bivši nogometaš iz Njemačke dovodi svoj biznis u Hrvatsku

Autor: Darko Bičak , 27. lipanj 2019. u 07:15
Iako sam Nijemac u glavi, u srcu sam Hrvat, smatra Barjašić/Igor Šoban/PIXSELL

‘Veliki konzultanti najčešće naprave analizu i studiju što bi tvrtka trebala napraviti i na tome stane, a mi smo uključeni u cijeli proces’.

Iako je Nijemac u glavi, u srcu je Hrvat, kako Ivan Barjašić kaže za sebe, a hrvatsko tržište posebno mu je priraslo srcu i za njega ima velike planove.

Barjašić je već godinama u konzultantskom biznisu, a radeći za dvije velike njemačke konzultantske kuće susreo se i s hrvatskim biznisom, tvrtkama AD Plastik te Viro tvornicom šećera iz Virovitice. "Upravo je odluka njemačke tvrtke u kojoj sam radio da se povuče s hrvatskog tržišta i prekine suradnju s ovdašnjim klijentima bila prekretnica koja je rezultirala da lani osnujemo tvrtku Frontem Consulting, koja ima urede u Münchenu i Manchesteru, a uskoro, nadam se, i u Zagrebu", pojašnjava Barjašić.

Odrade sve do kraja
Rođeni Zadranin s godinu dana se preselio u Düsseldorf i od tada mu je privatna i poslovna karijera vezana uz Njemačku i Veliku Britaniju. Barjašić je u mladosti sanjao o karijeri profesionalnog sportaša, dogurao je i do mlađih uzrasta nogometnog kluba Schalke 04 te prvoligaških klubova u Velsu. No, ubrzo je shvatio da i nije materijal za vrhunskog nogometaša pa se posvetio studiju ekonomije i biznisa na više sveučilišta u Njemačkoj i Velikoj Britaniji, gdje je nedavno i doktorirao.

Njegov konzultantski tim, ističe Barjašić, razlikuje se od velikih igrača na tržištu po činjenici da je uključen u čitavi projekt na kojem radi, od definiranja ciljeva do implementacije. "Velike konzultantske tvrtke imaju brend i korporacije ih unajmljuju radi prestiža ili kao privid da se u korporaciji sve radi po najvišim standardima – imate primjer i jednog velikog koncerna u Hrvatskoj koji je unajmio takvoga da mu "vodi poslovanje" pa se opet dogodilo s tim što se dogodilo (op.a. Agrokor).

Često je slučaj da veliki igrači nemaju dovoljno vremena, a ni lokalnih resursa potpuno ući u bit problema. Oni najčešće naprave analizu i studiju što biste kao tvrtka trebali napraviti te na tome najčešće i stane. Ljudi, posebice u manjim tvrtkama, često nemaju dovoljno vremena, a ni stručnog znanja da bi takve studije implementirali. Tu je prostor za manje i specijalizirane tvrtke poput naše koja ima znanja, iskustva i volje preuzeti takve projekte i odraditi ih do kraja. U našem biznisu nerijetko postoji klauzula da nam se u slučaju neuspjeha provedenog projekta uskrati 50 posto ugovorene naknade", kaže Barjašić. 

I u Njemačkoj ima loših
On i njegov tim su dosad imali najviše iskustva u automobilskoj te prehrambenoj industriji, no rade i na drugim projektima. Specijalnost su im digitalizacija poslovnih procesa te uvođenje 4.0 industrije.

"Teško je generalno promatrati Hrvatsku i Njemačku. Naravno da čitavi sustav u Njemačkoj bolje funkcionira, ali imate jako dobrih i uspješnih tvrtki u Hrvatskoj i onih ne tako dobrih u Njemačkoj. Generalno, po pitanju digitalizacije, mogu reći da su proizvodni procesi u Hrvatskoj za generaciju ispod onih u Europi, a tu i vidim veliku priliku, kako za rad tvrtki poput naše, tako i za razvoj čitave hrvatske industrije", navodi hrvatsko-njemački konzultant.

Presudan čimbenik

Održavanje je generator vrijednosti tvrtke
Frontem Consulting je nedavno predstavio i svoje veliko istraživanje o održavanju u poslovnim procesima kao ključnoj sastavnici poslovanja. "Održavanje se dugo smatralo nužnim zlom, izvorom troškova koje ne možemo izbjeći. To se u posljednje vrijeme iz temelja mijenja. Održavanje dobiva na važnosti, presudan je čimbenik produktivnosti i generator vrijednosti poduzeća. Što više postrojenja poduzeće posjeduje, to je sustav održavanja važniji za uspjeh. Na značajan dio proizvodnih troškova izravno ili neizravno utječe kvaliteta upravljanja održavanjem.

Komentari (2)
Pogledajte sve

Pisac ovoj redaka je toliko toga htio napisati da je na kraju ostala potpuno nepovezana priča i pomalo besmislena.

“Nas konzultant”, sa vise fakulteta i ne znam čega ovdje neće nicim fascinirati javnost ovako jadnim PR-om i mislim da se je osobno ovakvim tekstom napravio neprocjenjivu stetu. U samome startu HR operacija.

Bez veza i poznanstva su voda…….pitanje je da li su ikada vodili firmu!? Inače ima toga već na tržištu samo se ne reklamiraju!

New Report

Close