TNPL (Tankerska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska TNPL (Tankerska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

BRT je kratica za bruto registarsku tonažu ili na engleskom GRT (gross register tonnage). Registarska tona iznosi 100 kubnih stopa, a brojka nam govori o volumenu komercijalnog i nekomercijalnog brodskog prostora. I još jednom, Panamax od 75000 brt ne postoji…

Znam ja dobro što je BRT,ali ti izgleda daješ netočne imformacije,jer kako je Ideš napisao prosječni Panamax ima 75 000 brt.Ako već nećeš gledati ‘po Portalu grada Splita’,nadam se da će ti link na Jadranbrod.com (specijalizirani portal za pomorce i plovidbu) pomoći

Vaš link

I molim te shvati da ima ljudi koje ne dijele tvoje (loše) mišljenje o Tankerskoj Plovidbi tj o budućnosti iste dionice

Molim Vas da ne ocjenjujete moje glupe komentare jer bi ja sam sebi dao nulu da mogu

A točna informacija je da brod zarađuje 400 mil usd u 10 godina koliko ste vi napisali. Molim vas lijepo. Pa to nema nikakvog smisla. Ja se zapravo pomalo i sebi čudim što ulazim u ovakve rasprave, pa valjda je svima jasno gdje je istina. Brod o kom pričamo uopće nije u time charteru, a kamoli u 10-godišnjem t/c, već na spotu, a upravo je zaključen na putovanje kao što je napisano na prethodnoj strani foruma.

Vezano za brt jasno mi je da netko može biti u krivu, ali nije mi jasno da može tako uporno braniti svoje krivo stajalište. Netko je krivo napisao podatak na web stranici Brodosplita, ostali prepisali i vi se s time ne možete pomiriti. Ukoliko vas raduje živjeti s informacijom da se nosivost mjeri u bruto registarskim tonama (brt), samo izvolite. Ja vam još jednom kažem, nosivost se mjeri u tonama, a zapremina, volumen ili kapacitet (kako vam drago) u bruto (ili neto ako se radi o komercijalom prostoru) registarskim tonama. 1 bruto registarska tona iznosi 100 kubnih stopa, što je oko 2.83 kubična metra. Panamax standardno ima 75000 tona nosivosti , a bruto registarska tonaža je oko 42000 bruto registarskih tona.

Tvrdnja koju vi branite, odnosno koja se pokrala na portalima koje pratite (i za koje očito smatrate da ne mogu pogriješiti) je kao da ste rekli da ste se jučer vagali i da imate 75 litara ili da nosite cipelu broj 42 stupnja celzijusa.
Ukoliko vas raduje tvrdnja da Panamax ima 75000 brt, eto i ja se slažem, pa da završimo s time. Prosječni (i ispodprosječni) pratitelji foruma ionako su shvatili gdje je istina.

Cijenjeni kolega nakon ovakovog Vaseg odgovora definitivno , EOD!
Ako vi na moje argumente odgovarate sa “Netko je krivo napisao podatak na web stranici… ” a na svoje gledate kao na “Sveto pismo” onda Vi meni pokusavate provalit nekakvu vrstu demagogije, a dobro znamo da je jedina prava definicija demagogije kada:
“Starac od 75 godina kojem se nemoze dignuti uvjerava plavusu od 21 godinu da ce od “tvrdoga” dobiti rak na maternici”
Zato cijenjeni kolega, ja Vam garantiram da ja nisam plavusa od 21.g., a predpostavljam da ni Vi niste starac kojem se nedize.
EOD!


Nije bas 320 %.Oduzmi tu troskove goriva ;-). No slazem se… ufff! 120.000 $ dnevno. Puno, cak kada i oduzmemo troskove goriva… Pomno pratim vase pisanje i zahvaljujem na objektivnom stavu. Ne znam, mozda bi bilo mudro prodati koji tanker i kupiti bulker…

Možda bi bilo mudrije kupovati tankere kad cijene konačno padnu, a ne bulkere koji nisu nikad bili skuplji…..

Kakvi su ovo (smješni) napadi na Derby-a… Čovjek je vjerovatno zaboravio više o brodarima nego što ćemo svi mi tu ikad znati o istima. Zajedno

All shipping lanes lead to China.

Mangulio,
ne ulazeci u vase rasprave sa Derbyshireom, mozete li nam pojasniti onu cifru od 400 mil $ ?

Donat je iznajmljen na dvije godine (sto je duzi charter to je manja cijena), mjesecno zaradjuje 1.250.000 $ sto godisnje cini 13.5 mil $ godisnje. Dakle, po toj racunici to bi iznosilo 135 mil $ u 10 godina (iako nitko nije lud da da 37.500 $ dnevno na 10 godina vec bi to bila manja cifra)?


… ” Možda bi bilo mudrije kupovati tankere kad cijene konačno padnu, a ne bulkere koji nisu nikad bili skuplji…..

Bosun, to stoji, ali mislim da cijene brodova (i bulkera i tankera, novih) nikad vise nece pasti na stvarno niske razine. Kako zbog slabog dolara, tako i zbog cijena celika (potraznja ce biti i dalje vrlo velika!). Nisam detaljno pratio market polovnih tankera, ali mislim da bi se oni mogli dobro uvaljati te kupiti koji bulker koji bi odmah mogao u zetvu i tako izravnati bilancu. Naglasavam, to su samo moje fantazije i mozda sam totalno u krivu. Takvo je misljenje bazirano upravo na onom sto je Derby pisao o gradnji sve vecih tankera i produbljivanju kanala, o cemu sam se i ja osvrnuo. Dakle, sadasnji tankeri vrijede puno vise no sto ce vrijediti u buducnosti (cak i ako zanemarimo amortizaciju). Barem ja to tako vidim.

ume da broji sarafe, ali krivo:procenat i tacno; povjest;samnom, neznam, 100 ATPL=1000E, uvjek, vjest..plata?!, dejstvuje


Nije bas 320 %.Oduzmi tu troskove goriva ;-). No slazem se… ufff! 120.000 $ dnevno. Puno, cak kada i oduzmemo troskove goriva… Pomno pratim vase pisanje i zahvaljujem na objektivnom stavu. Ne znam, mozda bi bilo mudro prodati koji tanker i kupiti bulker…

Troškovi goriva su oduzeti. Udaljenost između Alžira i Indonezije je 7700 milja, s brzinom od 16 čvorova koliko vozi brod Alan to je 20 dana. Zarada je dakle bila 225.000 dnevno, a kad se odbiju gorivo, troškovi Sueskog kanala i luka, pokoji dan čekanja za prolaz kanala ostaje 120.000 dolara dnevno čistog. Sjećam se, bilo je o tome dosta pisano. Ne znam zašto je novinar napisao 40 dana, vjerovatno se u njegovoj percepciji brod mora vratiti odakle je krenuo. :-)d

Ne razumjem zašto vam ovih 120.000 usd izgleda strašno puno. Pa duplo manji bulk carrier danas zarađuje isto toliko, a brod bulk carrier iste veličine kao tanker suezmax danas zarađuje oko 200.000 usd čistog na dan.

Bulkeri su preskupi trenutno, a ne vjerujem da bi management Tankerske prodao tanker, a za tu lovu kupio upola manju bulk carrier. Samo ću povući paralelu, najveći i najnoviji brod Tankerske, Donat, napravljen 2007, nosivosti 166.000 mt (a ne brt ;;-)) vrijedi 100 mil. usd, a brod Imperijal (ili Libertas), bulk carrier Atlantske napravljen 2007, znači jeftinije i lakše izvedbe, manje sofisticiran itd… k tomu i više nego upola manji od Donata – 75.510 mt nosivosti vrijedi 106 mil. usd.

Ili da prodaju nekog od Aframaxa od 100.000 mt, nadoplate nekih 15-ak miliona dolara i da kupe jedan handysize bulk carrier veličine 44.000 mt od Jadroplova, recimo Trogir. Eto tako stoje stvari, a zaključak donesi sam.

Možda bi ovo trebalo staviti na temu usporedba brodara, neka netko slobodno kopira…


Znam ja dobro što je BRT,ali ti izgleda daješ netočne imformacije,jer kako je Ideš napisao prosječni Panamax ima 75 000 brt.Ako već nećeš gledati ‘po Portalu grada Splita’,nadam se da će ti link na Jadranbrod.com (specijalizirani portal za pomorce i plovidbu) pomoći Vaš link I molim te shvati da ima ljudi koje ne dijele tvoje (loše) mišljenje o Tankerskoj Plovidbi tj o budućnosti iste dionice

Cijenim Jadranbrod, ali pogledaj malo bolje. Članak su preuzeli od Glasa Dalmacije koji je prepisao cijeli tekst od nekog drugog i zapravo po svim medijima se provukao krivi podatak. Prosječni Panamax ima oko 75.000 metričkih tona nosivosti, a tonažu oko 42.000 brt-a. Nekome tko nije u struci to može biti svejedno, mene bode u oči isto kao i tvrdnja da je veličina cipele muške populacije u sjevernoj Istri 44 stupnja farenhajta. I sada netko uporno brani tu tvrdnju, a netko uporno objašnjava da se veličina cipele ne računa u stupnjevima celzijusovim (nego farenhajtovim) 😉

Derbyshire, hvala na pojasnjenjima! (a 120.000 usd mi izgleda puno s obzirom na danasnje tankerske vozarine).

ume da broji sarafe, ali krivo:procenat i tacno; povjest;samnom, neznam, 100 ATPL=1000E, uvjek, vjest..plata?!, dejstvuje


Derbyshire, hvala na pojasnjenjima! (a 120.000 usd mi izgleda puno s obzirom na danasnje tankerske vozarine).

A kako tek izgleda današnjih 50.000 usd dnevne zarade bulk carriera handymaxa naspram 6.000 koliko su zarađivali prije 4 godine (vidi Jadroplov i Atlantsku) ili 100.000 usd dnevne zarade bulk carriera panamaxa naspram 12.000 koliko su zarađivali prije 4 godine (vidi Atlantsku).

I Tankerska ima svoj dry sektor koji će sigurno kočiti pad ove dionice, ali smatram da je premali udio dry flote da zaustavi pad ove dionice.

Pa nije baš tako crno na tankerskom tržištu:

http://www.forbes.com/2007/11/26/oil-tankers-opec-markets-equity-cx_ra_1126markets36.html?partner=yahootix


Mangulio,
ne ulazeci u vase rasprave sa Derbyshireom, mozete li nam pojasniti onu cifru od 400 mil $ ?

Donat je iznajmljen na dvije godine (sto je duzi charter to je manja cijena), mjesecno zaradjuje 1.250.000 $ sto godisnje cini 13.5 mil $ godisnje. Dakle, po toj racunici to bi iznosilo 135 mil $ u 10 godina (iako nitko nije lud da da 37.500 $ dnevno na 10 godina vec bi to bila manja cifra)?

Iskreno nadao sam se da rasprava nece teci samo izmedju mene i kolege Derbyshirea. Ali on je raspravu poceo sa “onaj ko ti je to rekao prica gluposti”. Sve iza toga vise nije bila rasprava nego nazalost prepucavanje jer cijenjeni kolega u cije znanje uopce ne sumljam (dapace cijenim njegovo misljenje) ocito misli da je njegovo znanje apsolutno.

Nego ajmo se probat vratit na onu moju spomenutu racunicu od 400mil$ (za koju sam prije nego sam je spomenuo poceo sa ” A gdje je onda ovdje racunica?”) za koju isto smatram da je malo nerealna pretvorimo li je u vozarinu po danu. Ali ajmo pocet od ovoga:
– kad se brodar odluci za kupnju takvog novog broda u ovakvom brodogradilistu koliko je potrebno vremena od pocetka ugovaranja broda do samo primopredaje?! 2,5-3 godine.
– ko placa posadu za vrijeme chartera? Vlasnik ili korisnik chartera?
– korisnik chartera dobija novi brod (koji je ujedino u 2005.g proglasen u svijetu za najbolji brod godine u svojoj klasi) koji nema sigurnosnih ogranicenja za pristup bilo kojoj luci…

Derbyshire prica nebuloze! Osobe koje su bliske Tankerskoj znaju sve i mogao bi sve objasniti, ali trenutacno nemam vremena! Drugom prilikom slobodno postavite pitanja…Pozdrav[bye]

Evo imam ja jedno pitanje za insajdera:

Kolika će biti dobit za 2008. godinu?


– kad se brodar odluci za kupnju takvog novog broda u ovakvom brodogradilistu koliko je potrebno vremena od pocetka ugovaranja broda do samo primopredaje?! 2,5-3 godine. – ko placa posadu za vrijeme chartera? Vlasnik ili korisnik chartera? – korisnik chartera dobija novi brod (koji je ujedino u 2005.g proglasen u svijetu za najbolji brod godine u svojoj klasi) koji nema sigurnosnih ogranicenja za pristup bilo kojoj luci…

#1. Ne znam tocno. Znam da ludi Korejci isporucuju brodove kao ludi, ispod svih zadanih rokova. Doduse, tankeri su zahtjevniji i sigurno trebaju vise vremena. Kakva je situacija s novogradnjama (tankeri) ne znam. Kod bulkera je sve prepuno i razmatra se investicija u Sjevernu Koreju (brodogradilista).

#2. Pricamo li ovdje o BBC?

#3. Moguce je da ce takav brod dobiti i nesto vise vozarine, ali cisto sumnjam da bi zbog toga imao vise vozarine od bulkera (pricamo o sadasnjoj situaciji).

Osobno mi je drago da imamo suprostavljena misljenja, a vi bu te se navikli vec na Derbya. Neposredan i neumoljiv [proud], analizirat ce trenutnu situaciju iz bliske perspektive.

Mozda je Galapagos u pravu, ali ako ima inside info to mu ne daje pravo da prica o nebulozama. Po mome, Derby je dobro opisao trenutnu situaciju, sto ne znaci da se to ne moze okrenuti u jednom trenutku.

Derbyshire, bez brige, pomno pratim oba bulkera, iz cistog koristoljublja[smiley]

ume da broji sarafe, ali krivo:procenat i tacno; povjest;samnom, neznam, 100 ATPL=1000E, uvjek, vjest..plata?!, dejstvuje


Derbyshire prica nebuloze! Osobe koje su bliske Tankerskoj znaju sve i mogao bi sve objasniti, ali trenutacno nemam vremena! Drugom prilikom slobodno postavite pitanja…Pozdrav[bye]

Javi kad bude druga prilika, baš mi se čini da si osoba koja će pojasniti neke stvari.

BTW, pogledaj koliko dionica Tankerske drži uprava i nadzorni odbor, odnosno kad su ih prodali…Ili ni oni ne znaju šta rade? Dat ću im tvoj kontakt da tebe pitaju što da naprave…

New Report

Close