TNPL (Tankerska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska TNPL (Tankerska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

Tankerska NG prikuplja dodatnih 80 milijuna kuna



Razgovarali smo s ključnim dioničarima i oni su iskazali pozitivan interes”, tvrdi Karavanić. Podsjetimo, u vlasničkoj strukturi TNG-a nalaze se obvezni mirovinski fondovi PBZ/CO, Erste Plavi i Raiffeisen, zatim Croatia osiguranje te Raiffeisenov dobrovoljni mirovinski fond. Karavanić dodaje kako matično društvo i većinski dioničar s 55 posto udjela, Tankerska plovidba, namjerava uplatiti oko 3,5 milijuna kuna čime bi ta kompanija i nakon dokapitalizacije ostala većinski dioničar. “Sudjelovanje Tankerske plovidbe je i želja ključnih dioničara”, kaže Karavanić.

Prikupljeni novac iskoristio bi se za kupnju novog, trećeg po redu, tankera za prijevoz naftnih derivata, svojevrsnog brata-blizanca brodu Vukovar koji je već u floti. Prema Karavanićevim riječima, plan je da do kraja godine u floti bude šest tankera, a prosječna starost flote trebala bi pasti ispod dvije godine.

Samo Jako, samo Aljoša, samo Vlahi ...

sa 6 brodova i vozarinama prema 20 000 usd, ovo će biti vrlo brzo vrlo vruća roba

Samo Jako, samo Aljoša, samo Vlahi ...

http://www.index.hr/vijesti/clanak/tankerska-ng-bi-mogla-u-novu-dokapitalizaciju-zele-jos-80-milijuna-kuna-za-kupnju-novog-broda/823101.aspx

BRODARSKA kompanija Tankerska Next Generation ispituje interes potencijalnih ulagača za upis novih dionica kojim bi se temeljni kapital povećao za iznos do 80 milijuna kuna na novi iznos kapitala do najviše 440 milijuna kuna. Izdalo bi se od 1,3 do 1,6 milijuna novih redovnih dionica po cijeni od 68 kuna po dionici, a uplaćeni iznos ne može biti manji od 100.000 eura.

Izjave o namjeri upisa novih dionica prikupljati će se do 3. lipnja 2015. Novac bi bio korišten za kupnju novog tankera.

Osim toga, iz kompanije su izvijestili da su za drugu novogradnju, čija se primopredaja očekuje u srpnju 2015., ugovorili zaposlenost na tri godine s iznosom vozarine od 17.750 američkih dolara po danu. Unajmitelj ima pravo produžiti ugovor za još jednu godinu za oko USD 19.750 po danu.

Ovaj brod biti će četvrti u floti TNG-a, a krajem 2015. očekuje se isporuka i petoga broda naziva Dalmacija.

Tankerska Next Generation u veljači ove godine, putem inicijalne javne ponude dionica (IPO) prikupila je 208 milijuna kuna.

Upisano je 3,2 milijuna dionica po cijeni od 65 kn po dionici.

Prikupljena sredstva ulažu se u proširenje flote s dva moderna produkt tankera, čime će se ukupan broj brodova u floti TNG-a povećati na 5 brodova ukupne nosivosti 250.000 DWT-a.

Samo Jako, samo Aljoša, samo Vlahi ...

vidim da se tema TPNG preselila ovdje. da, dobit za sljedećih 12 mjeseci u TPNG izgleda više nego respektabilno, pogotovo ako i ona dva prva ugovora obnove na razini kakva je trenutno. a isto tako i na TNPL kad se usporede ovogodišnje vozarine dirty tankera s prošlogodišnjima. ali na kraju ipak sve ovisi o prostoru za rast vozarina u budućnosti. znamo kako to u teoriji izgleda s ulaganjima u cikličke dionice, kupuj kad imaju astronomski P/E, prodaj kad je P/E nizak.


vidim da se tema TPNG preselila ovdje. da, dobit za sljedećih 12 mjeseci u TPNG izgleda više nego respektabilno, pogotovo ako i ona dva prva ugovora obnove na razini kakva je trenutno. a isto tako i na TNPL kad se usporede ovogodišnje vozarine dirty tankera s prošlogodišnjima. ali na kraju ipak sve ovisi o prostoru za rast vozarina u budućnosti. znamo kako to u teoriji izgleda s ulaganjima u cikličke dionice, kupuj kad imaju astronomski P/E, prodaj kad je P/E nizak.

da nema tpng, sumnjam da bih bio u tnpl. zbog toga unakrsne reference. ali to je isto kao lrh i snho – kupuješ isto, ali jedno skupo, drugo jeftino. kupujući tnpl, čovjek kupuje tpng, ali po znatnom diskontu.

Samo Jako, samo Aljoša, samo Vlahi ...

Investimir, to bas nije isto. Taj diskont nije free lunch jer postoje debeli razlozi zasto on postoji i zasto je toliko velik. TPNG je firma uvrstena u prvu kotaciju burze, TNPL nije uopce uvrstena firma – kotira kao i SNHO na MZP-u kojim upravlja burza. Prvo se zove uredjeno trziste, drugo neuredjeno truiste, a to sto je neuredjeno (divlje, neregulirano, opasno, zovi kako hoces…). To u praksi znaci da niti jedan institucionalni ulagac ne moze (i ne treba) ulagati u takve firme jer su netransaprentne i u biti nisu public. To znaci da ozbiljnije love za otkupiti ozbiljniju kolicinu dionica na MTP nema i nece je biti, osim ako se ne stvori hype medju forumasima i navuce se skvadra. Takodjer na privatne firme (non public) se ne odnosi Zakon o preuzimanju dionickih drustva pa nema premije za preuzimanje. Znaci nema free luncha, rizik je pozamasan, bas kakav je i diskont na NAV.


Investimir, to bas nije isto. Taj diskont nije free lunch jer postoje debeli razlozi zasto on postoji i zasto je toliko velik. TPNG je firma uvrstena u prvu kotaciju burze, TNPL nije uopce uvrstena firma – kotira kao i SNHO na MZP-u kojim upravlja burza. Prvo se zove uredjeno trziste, drugo neuredjeno truiste, a to sto je neuredjeno (divlje, neregulirano, opasno, zovi kako hoces…). To u praksi znaci da niti jedan institucionalni ulagac ne moze (i ne treba) ulagati u takve firme jer su netransaprentne i u biti nisu public. To znaci da ozbiljnije love za otkupiti ozbiljniju kolicinu dionica na MTP nema i nece je biti, osim ako se ne stvori hype medju forumasima i navuce se skvadra. Takodjer na privatne firme (non public) se ne odnosi Zakon o preuzimanju dionickih drustva pa nema premije za preuzimanje. Znaci nema free luncha, rizik je pozamasan, bas kakav je i diskont na NAV.

rizik je samo jedan – ili će tnpl zaradivati ili neće. vec sada zaraduje, ponajvise zahvaljujući tpng. ali doći će vrijeme i za bulkere i za prljavce, a to vrijeme će kupiti tpng.
postoje godišnja izvjesca i postoje pretzentacije za tpng – u njima sve lijepo piše, postao sam gore. hoćeš – nećeš, kroz izvešća tpng i tvrtka-majka mora otkriti puno o sebi, pročitajte samo ipo prezentacije – pola je tnpl, pola tpng.
frankie, ako tnpl ne valja, kako to da su izmislili tpng koja očito valja jer su skupili 250 milja bez problema i tih 250 već oplodili sa 65 na 68.

Samo Jako, samo Aljoša, samo Vlahi ...

taj lik o o kojemu govorite je li on američanac i našijenac. ako jest, pa poslušali su ga i osnovali tpng. glede vozarina, bolje vrabac u ruci nego golub na grani.

Samo Jako, samo Aljoša, samo Vlahi ...


Znaci nema free luncha, rizik je pozamasan, bas kakav je i diskont na NAV.

za sve što je napisano ste u pravu .. zamislite si situaciju da ste kupili TNPL po 300 Kn a za koju godinu počnete dobivati dividendu tog iznosa [emo_smijesak], nebu onda nitko spominjao MTP

Barona za moderatora a šefa za direktora ... moji postovi nisu nagovor na kupnju ili prodaju vrijednosnica

@greengo, @gorgija. TNPL ima premali free float za redovno tržište ili prvu kotaciju ali nije ništa manje atraktivan zbog toga. Diskont na NAV u odnosu na TPNG koja se prodaje na NAV-u od 70% je prevelik da bi opravdao tu “netrasparetnost”. Zahvaljujući TPNG i TNPL je automatksi transparetnija iako to ne želi biti. Uglavnom znamo sve važne parametre. Izvještaj i najvažnije konsolidirane brojke za 2014. su tu i javni su. Imamo malo apsurdnu situaciju da TPNG koja je u prvoj kotaciji, s obzirom da nema nikakav diskont, nema likvidnost kao niti TNPL sa ogromnim diskontom. Vjerujem da bi i jedna i druga bile puno likvidnije da se nađu na 60-80% NAV-a. Rizik na 0.3 NAV-a gotovo da ne postoji za firmu sa ovakvom bilancom i novčanim tokom. Zadnji ugovori koji se potpisuju na 3 godine pokazuju da je ovaj ciklus na početku i da sljedeće 3-4 godine možemo očekivati sve bolje rezultate.

Rekapitulacija:
1. Diskont na NAV 70% za dionicu koja..
2. generira dobit, svakim danom sve veću, nemam objašnjenja???
3. Velike neiskazane revalorizacijske rezerve, trenutno oko 300m kn bez tečajnih razlika (dodatnih 120m kn), zbog porasta vrijednosti flote.
4. Mali free float i želja uprave da svim silama želi istisne što veći broj dioničara.
5. Ciklus koji je tek na početku, ova dionica je u najboljim danima na vrhuncu ciklusa vrijedila preko 8000 kn. Danas je broj dionica manji, 10% u trezoru.

Graditelju, sve sto si naveo stoji, no jedno je vrijednost dionice a drugo je njena cijena na marketu. Cijena ovisi o tome koliko ima zainteresiranih kupaca za kupnju po visim cijenama. Kada je prije 7-8 godina dionica bila na 8000, tamo je dosla zato sto su je kupovali institicuionalni investitori – a ovaj put njih nema. Samo zelim skrenuti paznju na tu cinjenicu:. MTP je market za hrabre i uporne 🙂 Prinosi (i diskonti) zbog toga moraju biti veci no drugdje.


Graditelju, sve sto si naveo stoji, no jedno je vrijednost dionice a drugo je njena cijena na marketu. Cijena ovisi o tome koliko ima zainteresiranih kupaca za kupnju po visim cijenama. Kada je prije 7-8 godina dionica bila na 8000, tamo je dosla zato sto su je kupovali institicuionalni investitori – a ovaj put njih nema. Samo zelim skrenuti paznju na tu cinjenicu:. MTP je market za hrabre i uporne 🙂 Prinosi (i diskonti) zbog toga moraju biti veci no drugdje.

Slažem se, mora biti diskont ali mislim da je trenutno malo prevelik. Zato mi je sada i interesantna. Kad dođe vrijeme za prodaju opet će biti šarenih izvještaja, kotacija i institucionalaca (vidimo da im nije mrska uprava Tankerske kad upisuju nove dionice TPNG makar ih je već jednom oženila)…


Graditelju, sve sto si naveo stoji, no jedno je vrijednost dionice a drugo je njena cijena na marketu. Cijena ovisi o tome koliko ima zainteresiranih kupaca za kupnju po visim cijenama. Kada je prije 7-8 godina dionica bila na 8000, tamo je dosla zato sto su je kupovali institicuionalni investitori – a ovaj put njih nema. Samo zelim skrenuti paznju na tu cinjenicu:. MTP je market za hrabre i uporne 🙂 Prinosi (i diskonti) zbog toga moraju biti veci no drugdje.

jedina razlika izmedu mtp i redovnog tržišta su izvješća – ovdje godišnja, tamo kvartalna. kod tnpl to više nije slučaj jer hoćeš-nećeš u svakom izvješću od tpng piše podosta i o tnpl. dakle, rizik time itekako biva umanjem, ako ne i elimiiran.
obvezu preuzmanja, koja ne kači mtp dionice, uopće ne spominjem jer uopće ne igram tu igru i mislim da ju nema ni smisla igrati kad svaka šuša može izvrdati obvezu preuzimanja.

Samo Jako, samo Aljoša, samo Vlahi ...

U medjuvremnu od 2008 je HR usla u EU, prihvatila MIFIDE, reorganizirala trzista na uredjena i neuredjena kao sto je slucaj svugdje u Europi (i SAD). UCITS fondovi, mirovinski fondovi, osiguranja i drugi regulirani biznisi mogu ulagati samo na uredjena trzista. Neuredjena su za non public kompanije, tj. one koje nisu nikada prole postupak listanja, tj. izlaska na burzu. Onaj tko kupuje takve dionice mora biti svjestan povecanog rizika – od manjka transparentnosti do cinjenice da firma moze imati druge ciljeve osim maksimizacije zarade dionicarima (npr. ocuvanje i povecanje zaposlenosti, standard radnika i sl). Nije tocno da je razlika samo u frekvenciji izvjestaja – razlika je u filozofiji poslovanja i odnosa prema investitorima. Firme se na uredjeno trziste uvrstavaju svojom voljom tako da prodaju svoju pricu/poslovni model i obecanje povrata investitorima i u tome moraju biti dobre. Na MTP ih uvrsti netko drugi bez njihovog znanja i tu one nmaju ama bas nikakvu obavezu ni po kojem osnovu. Kao sto samo ime kaze, totalno neuredjen odnos s investitorima i marketom.

greengo
stoji navedeno, ali bome i to da je Tankerska plovidba vrlo perspektvna, profitabilna te dobro vođena firma što uostalom pokazuje i primjer s TPNG-jem.

Oni koji su ostali u TNPL-u znaju to jako dobro te svoje dionice neće dati budzašto 🙂

New Report

Close