TNPL (Tankerska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska TNPL (Tankerska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

Iskreno draže mi je vidjet 50 kom na kupnji nego dizanje s 1 dionicom po asku ko jučer.

Futuresi su u plusu za 10,11,12 mjesec kao što se očekivalo.
4q bi mogao biti najbolji od svih ove godine.

ONGC Sells Russia’s Sokol Crude Oil for November to Vitol
Friday, 19 September 2008
ONGC Videsh Ltd., the overseas unit of India’s state-run explorer, sold 700,000 barrels of Sokol crude oil from the Sakhalin-1 project to Vitol Group for shipment in November, said three traders who submitted bids. An ONGC official, who asked to remain unidentified citing company policy, confirmed the results. Details of the sale are as follows: Product: Sokol crude oil
Quantity: 700,000 barrels
Buyer: Vitol Group
Loading: Nov. 2
Port: DeKastri Terminal, Russia’s Far East
Price: Premium of about $5.35 a barrel to the average of benchmarks Oman and Dubai published by oil pricing service Platts. ONGC Videsh, a wholly owned unit of Oil & Natural Gas Corp., is entitled to a share of Sokol crude from the Sakhalin-1 project because it is one of the investors. Other partners include Exxon Neftegas Ltd., Japan’s Sakhalin Oil & Gas Development Ltd. and two affiliates of OAO Rosneft.

Source: Bloomberg

1. SILBA PARTICIPATIONS B.V. 519.104 82,87 Osnovni račun
2. FINTRADE D.O.O. 17.081 2,73 Osnovni račun
3. PBZ D.D. 10.664 1,70 Skrb. račun
4. ZAGREBAČKA BANKA D.D. 4.678 0,75 Skrb. račun
5. SOCIETE GENERALE-SPLITSKA BANKA D.D./ALLIANZ ZB D.O.O. ZA AZ OBVEZNI MIROVINSKI FOND 4.255 0,68 Skrb. račun
6. ZAGREBAČKA BANKA D.D. 3.661 0,58 Skrb. račun
7. NAVA BANKA D.D. ZAGREB 1.472 0,23 Osnovni račun
8. RAIFFEISENBANK AUSTRIA D.D. ZAGREB 1.301 0,21 Skrb. račun
9. PBZ D.D. 855 0,14 Skrb. račun
10. ZAGREBAČKA BANKA D.D.

Broj 9 minus 3 kom ( mislim da je to pbz investor )
broj 4 minus 58 kom

A ovo će kad, tad, morati doći na naplatu …

Baltic Dirty Tanker 1,586 (+1.80%)


1. SILBA PARTICIPATIONS B.V. 519.104 82,87 Osnovni račun
2. FINTRADE D.O.O. 17.081 2,73 Osnovni račun
3. PBZ D.D. 10.664 1,70 Skrb. račun
4. ZAGREBAČKA BANKA D.D. 4.678 0,75 Skrb. račun
5. SOCIETE GENERALE-SPLITSKA BANKA D.D./ALLIANZ ZB D.O.O. ZA AZ OBVEZNI MIROVINSKI FOND 4.255 0,68 Skrb. račun
6. ZAGREBAČKA BANKA D.D. 3.661 0,58 Skrb. račun
7. NAVA BANKA D.D. ZAGREB 1.472 0,23 Osnovni račun
8. RAIFFEISENBANK AUSTRIA D.D. ZAGREB 1.301 0,21 Skrb. račun
9. PBZ D.D. 855 0,14 Skrb. račun
10. ZAGREBAČKA BANKA D.D.

Broj 9 minus 3 kom ( mislim da je to pbz investor )
broj 4 minus 58 kom


Predpostavaka je majka svih zaj…
Broj 4.koji stalno prodaje je zbirni račun klijenata koji se vodi kod ZABA.Vjerovatno se radi o
depozitnim računima za lombardne i margine kredite.Kako kod Zabe TNPL ne može poslužiti za
novi depozit za nove kredite,jasno je da ih vlasnici moraju prodavati.Ovaj račun sam
pratio od 2.005.g i očito je da od tada do danas ni jedna dionica nije kupljena ispod 2.650.

Dakle prodavač je sigurno ostvarivao gubitak,te mi ovo više izgleda kao indirektno rušenje ove
dionice od Zabe,a preko leđa ulagača u njihove depozitne račune za margine i lombardne kredite koji
moraju prodavati ovu dionicu radi margine caal ili eventualno radi novih kredita ne mogu kupovati
ovu dionicu.U ovo vrijeme to stvara neprestani pritisak na prodaju i normalno da dionica pada.
Istovremeno zabini fondovi se pune.

Da li se ovaj pad slučajno poklopio i sa interesom zaposlenika TNPL koji će dobiti veći broj dionica ako
cijena dionice bude niža.
Naime broj dionica za nagradu se određuje na način da se 36 mil kuna dijeli sa prosječnom cijenom
dionice.Što manja cijena dionice veća nagrada.

Jučer je bilo očito da netko neodgovorno prodaje tuđu imovinu.I jučer se tuklo dva puta po 50 kom
po bidu .Tako se sigurno ne čuvaju interesi komitenata.Katastrofa.Prv put po 26..,drugi put na kraju dana po 2.655 i to po asku,a na korak do 3.000.Tako sigurno ne bi radili sa svojim kapitalom,jer bi ga odavno izgubili.

Broj 6.je ZB invest/zabini investicioni fondovi/i oni i u ovoj situaciji od nove godine povečavaju
svoj udio

31.12.Zaba invest 2.164 danas 3.661

ZB OMF se prvi put pojavljuje među prvih deset na izvještaju od
31.03.2008.——–909 kom
30.o6.2008.——1.085

19.o9.2008.——4.255

Dakle,zabini fondovi povečavaju svoje udjele,a ne smanjuju.I ja skupa sa njima.Meni je prosjek ulaza
niži od zabinih fondova.I većini koji su kupovali ovih zadnja dva tri mjeseca,a naročito onima koji su
krenuli zadnju sedmicu.Mislim da bi u ponedjeljak mogla biti jagma i da ćemo brzo u blokadu,a ne kao
u petak kada smo izgubili najdinamičnija dva sata trgovanja,s obzirom na blokadu od 13,55do
15 h i 55 min.
A dionica će gore kada fondovi odluče.Mislim da je i br.3.PBZ_invest.Ovo će poletiti.Samo strpljivo.


Jučer je bilo očito da netko neodgovorno prodaje tuđu imovinu.I jučer se tuklo dva puta po 50 kom
po bidu .Tako se sigurno ne čuvaju interesi komitenata.Katastrofa.Prv put po 26..,drugi put na kraju dana po 2.655 i to po asku,a na korak do 3.000.Tako sigurno ne bi radili sa svojim kapitalom,jer bi ga odavno izgubili.

Pa i ne bas toliko ocito.
Meni izgleda ocito da netko samo malo potrudija da TNPL ostane sto duze oko 2650/2750 i ne prodje na 3000+ za vrime euforicnog petka i (vjerojatno) pozitivnog ponediljka.
Ali ok, moze se i povirovati da je to cista slucajnost te je u 15:59:55 netko isa prodati 50kom po 10% manjoj cijeni od tada postignute.

Ali Lopina, tjednima vec ovuda razvlacis neukusne i besmislne hvalospjeve o Upravi Tankerske koja je od tudjih novaca sebe kupila nagradu (i to nagradu od 1,75% ukupnih dionica) i tako dionicare zakinula i na dividendi i na vrijednosti dionice.

O takvom ocitom "neodgovornom cuvanju tudje imovine" i "necuvanju interesa dionicara" u iznosu od 36miljuna Kn ti pises hvalospjeve svaki dan, ali ti je zato sad "katastrofa" i zgrozen si sto Uprava nekakvog Fonda izgubila nekih 50ak tisuca Kn prodavajuci TNPL po 2650?

Smijesno.

Zaista se treba diviti upravi koja u ovom trenutku ima ovakvu modernu mladu tankersku flotu brodova sa dvostrukim dnom,sa ovako malom zaduženošću uz povečanje flote od gotovo 50%.S obzirom na propalu operaciju Jadroplov,vjerovatno zbog Petra Dohla,izuzetno povoljna situacija.TNPL za sada uspjeva dobiti isporuku svojih brodova na vrijeme,što dodatno potvrđuje sposobnost uprave.Ovakva mlada flota,sa ovako malom zaduženošću može vrlo brzo zaraditi za isplate visoke dividende,što ostali brodari neće moći.Oni su zaduženiji,a veliko zaduženje vjerovatno u US$ s obzirom da se očekuje rast US$ neće donijeti i porast dobiti.Dapaće ,biti će veći negativni efekti/tečajne razlike po osnovi povečanja duga i kamata/od porasta prometa i dobiti od rasta dolara.
Ne smije se ni zanemariti ni to da TNPL bez obzira na novu flotu ima nisku amortizaciju,a samim time
i moguću veću dobit.Zamjena brodova ima jednu manu,jer stari brod koji se knjigovodstveno vodi
kao mala vrijednost ima i malu amortizaciju,sa zamjenom novim brodom imamo gotovo isti prihod,ali
i veće troškove radi veće amortizacije te dobit pada.TNPL ubacuje u flotu nove brodove i ona samo povečava i prihode i dobit i sve to sa minimalnim zaduženjima.
Zaista sjajna uprava,koja zaslužuje još sjajnije nagrade.
Još samo malo da prorade na pablic relation.Kada postanu vlasnici dionica možda prorade i na tome
radi vlastitog interesa.Gdje bi nam bio kraj?

Uprava nam definitivno nije naklonjena. Točka!

Međutim, pitam se bi li bio sretniji da je uprava "ona prava; kakvu bi svatko poželio", ali da se događaju i sljedeće stvari:
– prihodi padaju, dobit isto
– brodovi su stari i loše se održavaju
– jedan brod im biva zaustavljen u stranoj luci zbog neplaćenih dugova ili nepoštivanja propisa
– neki brodovi ostaju na vezu jer ne mogu pronaći teret
– jedan brod izazvao skandal ispuštanjem nafte u more
– jedan član uprave sudjeluje u skandalu oko neke pronevjere, ili slično
– …


Ne smije se ni zanemariti ni to da TNPL bez obzira na novu flotu ima nisku amortizaciju,a samim time
i moguću veću dobit.Zamjena brodova ima jednu manu,jer stari brod koji se knjigovodstveno vodi
kao mala vrijednost ima i malu amortizaciju,sa zamjenom novim brodom imamo gotovo isti prihod,ali
i veće troškove radi veće amortizacije te dobit pada.TNPL ubacuje u flotu nove brodove i ona samo povečava i prihode i dobit i sve to sa minimalnim zaduženjima.

Takozvana "zamjena brodova", kako ju zovete, je prodaja starog broda i kupovina novog. S obzirom da je stari brod u potpunosti (ili u velikom dijelu) amortiziran njegova prodaja generira jednokratno znatno veći prihod negoli je to amortizacija novokupljenog broda. Osim ako se eventualno stari brod po nižoj cijeni proda nekom posredniku (čitaj: nečijoj-vlastitoj firmi vani) koji će ga dalje prodati za puno veći iznos. Tada je dobit TNPL znatno manja, a zarađuje posrednik koji je često puta "igrom slučaja" sa sjedištem u besporeznim rajevima. To se možda događa, a možda i ne. Takva saznanja nemamo, ali kao mogućnost sigurno postoji.
Ako pretpostavimo da je prodaja starog broda transparentna kao i kupovina novoga (za što je veća vjerojatnost) takva transakcija bi trebala znatno povećati dobit jednokratno jer amortizacija novokupljenog broda počinje teći od prvog dana mjeseca nakon onoga u kojem je brod stavljen u uporabu. Dugi otok je stavljen u uporabu u rujnu ove godine (ako se ne varam) a trošak amortizacije počinje se računati od listopada ove godine. Računovodstvena politika TNPL-u omogućava da se brod amortizira na više načina. Redovna amortizacija je 20 godina odnosno 5% godišnje. Hrvatskim poreznim zakonima omogućena je ubrzana amortizacija tako da se amortizacijski rok za brod smanjuje na 10 godina (ili 10% godišnje). Može se amortizacijski rok i produžiti ako tako Uprava odluči. Te time smanjiti trošak amortizacije odnosno produžiti ga na više godina. Ako se želi manja dobit amortizacija se može ubrzati (odnosno rokovi skratiti), a ako se želi veća dobit osnovno sredstvo se može amortizirati na više godina. U poreznom smislu priznata je amortizacija kao trošak u najkraćem roku od 10 godina. Ovo je moj mali prilog za one koji nemaju navedena znanja.

Ma rekoh sve sto sam imao, ali manifesti i dalje frcaju:

1. Sjajna uprava zasluzuje jos sjajnije nagrade. Buduci da su one prethodne isle na racun malih dionicara, predlazem da Lopina pokloni dio svojih dionica sjajnoj upravi.

2. Brodovi stizu na vrijeme? Znas li ti kad su brodovi trebali stici? I tankeri i bulkeri, bulkeri dobrano kasne, a ne stizu 3 ili 4 kako je ugovoreno vec samo dva.

3. moze zaraditi za vrlo velike dividende. Pa vec je zaradila, vi ste mogli dobiti 110 kn dividende, ali ste zbog sjajne uprave dobili 55. Tko kaze da tako nece biti i iduce godine?

Ne bih citirao Goebblesa, ali on je svojedobno rekao, "ponovi jednu laz 100 puta i ona postaje istina".

ume da broji sarafe, ali krivo:procenat i tacno; povjest;samnom, neznam, 100 ATPL=1000E, uvjek, vjest..plata?!, dejstvuje

Amortizacija tankera se u TNPL radi na rok od 16 god iako može biti i ubrzana.
Za bulkove amortizacija je na rok od 20 god.

u 2009.ugovorena su četiri handysize od 37.000 DWT,a ostala su samo dva.Takva je situacija sa
Azijcima.ATPL je sa njima i gaće izgubila,jer dva panamaxa kasne gotovo godinu dana i to godinu
kada su vozarine bile na ATK.Gubitak koji se mjeri u milijunima US$,te bi se dalo zaključiti da je
uprava ATPL nesposobnija od TNPL.Smatram da je uprava ATPL sposobna,ali da ipak malo zaostaje
za upravom TNPL.Istovremeno je ATPL prodala Mljet i Jadran,pa ima manju flotu nego prije
tri četiri mjeseca.S obzirom kakve su sada vozarine na spotu na Pacifiku za suhe i nema velike
štete,jer se loše zarađuje.Jedino dugoročni TCT u suhima donosi dobre zarade.TNPL ima suhe
na dugoročne ugovore što dokazuje da je uprava pravilno postupila.Još jedna izvrsna procjena.
Tankeri su TCT fifti-fifti,ali tu TNPL ima sreće jer je BDTI visok i raste.Jedino brodovi koji
plove pod ugovorom koji su sklopljeni u toku 2006. i 2007.plove za kiki riki.Međutim,jako malo
ima takvih jer je već 1Q bio odličan,2Q još odličniji,a 3Q izvjsno najodličniji,a za četvrti kvartal koji
je inače mjesec tankera izvrsna očekivanja. izvjesno.
Volio bi da BDI za 4 Q bude viši ,jer i TNPL ima šest "suhih"brodova,pa bi eventualni izlazak iz TCT
nekog od brodova bio povoljniji ako i BDI bio veći.
Ipak u ovom trenutku TNPL se nalazi u neuporedivo povoljnijoj situaciji,zbog povečanja flote za 10%
zbog povečanja tankerskih vozarina/ za gotovo 100% više nego lani/,a što se tiće bulkova oni
nažalost mogu donositi u najboljem slućaju kao lani ,ali realno puno ,puno manje.
Dakle,lani je bilo loše zbog malog BDTI,a ovu godinu u odnosu na prošlu godinu imamo Donata i
Dugi otok više nego lani.Ja sam zbog toga zahvalan upravi koja je to napravila.

Međutim zagolicala me ova informacija da su dva bulka "nestala".Da li su prodana,ili će ova dva koja
dolaze u 2009.biti jeftinija.Kompezacija za štetu.Ne mislim dac će TNPL tako lako propustiti povoljne
ugovore.Pa za te stvari postoje svjetske uzance,iako nikakva odšteta ne može ATPL nadoknaditi
kašnjenje u isporuci ova dva panamaksa,kao i opčenito ranije isporučene brodova sa zakašnjenjem,
jer je to bilo vrijeme BDI na 11.000 prošlost.Bilo bi dobro da se to ponovi.Ali to su samo želje.


Uprava nam definitivno nije naklonjena. Točka!

Međutim, pitam se bi li bio sretniji da je uprava "ona prava; kakvu bi svatko poželio", ali da se događaju i sljedeće stvari:
– prihodi padaju, dobit isto

Ovo apsolutno ne stoji…

New Report

Close