TNPL (Tankerska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska TNPL (Tankerska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.



Do sada sam bio u krivu jer dokupljujem i tonem od 5.250 pa do 3.300.A htio sam zaraditi.

Je, ali kako znas da nisi zaradija vec sa uleton na 5250?!
Za 5250Kn ili za samo 1120USD posta si vlasnik cca 2t nosivosti na dosta trazenim brodovima svjetski poznate kompanije. A ako pricekas novogradnje, onda i priko 2t.

Pokusaj mi navesti primjer ijednog drugog profitalbilnog posla (i to na svjetskoj razini) u koji si moga uletit sa 5250Kn (ili sad, sa 3400Kn) ili postati vlasnik bilo cega profitabilnog za takav iznos?

Nadam se da vam se ova uposredba vrijednosti dionice sa tonom nosivosti Tankerske nece uciniti previse banalna tj. to zapravo i je banalno u odnosu na sve one ROE, P/E, NAV itd. analize, ali kad imas situaciju u kojoj se stvarni rezultati poslovanja vec godinama kamufliraju (i falsificiraju), onda nije tako lose malo koristit i nazigled banalne metode procjene.
[/quote]
Bravo Bestiale.Ovo nije bananalno nego vrlo slikovito.TNPL je naručila dva tankera u 3.maju.od
pedesetak tisuća DWT sa ugovorenom cijenom od blizu 60 mil.dolara.Dakle preko 1.150 $ po DWT.Dva velika tankera u splitskog škvera su već u potpunostui plaćena te
po jednoj dionici za koju smo platili 3.300 ili 6.000 kn praktično smo kupili 2,5 DWT.S obzirom
da prema zadnjoj bilanci cjelokupna materijalna imovina ostaje kao aktiva ovo je netto.
Tome se treba pridodati ostalu materijalnu imovinu isto kao netto:
Poslovna zgrada
Zemljište
Poslovni prostori po svjetskim lukama
Koncesija na Ninsko blato
Viktor Lenac
Ugovorene novogradnje po bagatelnim cijenama_4 handyija isporuka 2009
Itd.
S obzirom da se danas novogradnje mogu teško naručiti ispod 1.000 US$ po 1DWT,a cjelokupna flota
sa ovim novogradnjama neće biti starija od pet godina uz otpis od 6%/tankerski 6,5%,suhi 5%/otpis od tridesetak posto.
Sa ova dva giganta koji dolaze uskoro TNPL ima 1.500.000 DWT koja vrijedi
kao 1.050.000 DWT novih brodova a to ćini barem 1.050.000.000 US$ netto.
A to znaći da je to barem 7.000 kn po dionici.A sa ostalim po mojoj procijeni BV je preko 8.000.Ovo nije NAV, nego banalna procijena vrijednosto imovine.
U ovaj obračun nisu uračunate novogradnje od 300.000 DWT koje su već djelomično plaćene i koje bi
trebale biti isportučene 2.009. do 2.011.
Kolega Bestiale vi ste izvrstan analitičar jer večina naših investitora ne razumije ni NAV,ni P/E i
slično.Ali metri kvadratni,kubni ili još bolje tone.E to je ono što oni razumiju.

I zato od mene čista stotka.


Nadam se da vam se ova uposredba vrijednosti dionice sa tonom nosivosti Tankerske nece uciniti previse banalna tj. to zapravo i je banalno u odnosu na sve one ROE, P/E, NAV itd. analize, ali kad imas situaciju u kojoj se stvarni rezultati poslovanja vec godinama kamufliraju (i falsificiraju), onda nije tako lose malo koristit i nazigled banalne metode procjene.

Hoćete nam kolega pojasniti malo ovu vašu tvrdnju?
Jer obično kad firma posluje lošije nego što se očekivalo onda se dioničari tješe da su stvarni rezultati nešto posve drugo i da se ustvari skriva dobit.
Koja bi to bila skrivena namjera Tankerske da skriva stvarne rezultate poslovanja?
A ako stvarno vrijedi 8000 kuna po dionici kao što kolega lopina tvrdi,
pa zašto je nitko ne želi po 3500?

NE CVETA CVEĆE NI U NAŠE PREDUZEĆE

Pozdrav kolegi lopini i ostalima koji pišu na temi Tnpl,do sada se nisam javljao na ovoj temi,ali imam jedno vrlo konkretno pitanje i zanima me što vi o tome mislite.
Što mislite kako će buduće ukidanje obveznog listanja kompanija u kotaciji JDD(a time i podnošenja financ. izvještaja) utjecati na cijenu Tnpl,što mislite kolika bi tada mogla biti cijena ove dionice u slučaju da dođe do delistiranja s burze(10-ak ili možda 20 x iznos dividende) i je li po vama i to jedan od mogućih razloga iskrcavanja ZABE iz ove dionice započet prije koji mjesec.Jer poznavajući većinskog vlasnika,jedva će dočekati da ovakav zakon stupi na snagu i do sada su se ponašali prema malim dion. kao prema nužnom zlu…
Slažem se da je ovo FA odlična dionica i sve ovo gore stoji,ali bojim se da unatoč svemu cijena bi mogla [bye] umjesto [thumbsup].Imam dionice Tnpl.

Što bi bilo kad bi bilo-to ti nitko ne može reći, a isto to pitanje da li će se delistirati neka kompanija s burze možeš postaviti za bilo koju dionicu. Konkretno, ne mislim da će TNPL ići u tom pravcu jer su uprava i radnici većinski vlasnici kompanije preko famozne SILBA PARTICIPATIONS B.V., pa onda nema razloga da sami pile granu na kojoj sjede i miču se iz JDD kotacije.
Uz to, TNPL će uskoro otkupiti i podijeliti 36 mil.kn u dionicama upravi i radnicima, a zasigurno će dio njih prodavati potom te dionice opet na burzi, a kad bi se delistirali iz JDD, automatski bi si prepolovili vrijednost dionica i znatno otežali prodaju tako da to nikako nije interes ni uprave ni radnika. Osim toga, TNPL je jaka kompanija koja posluje u inozemstvu, radi s državom (Viktor Lenac, Ninsko blato…), s bankama itd. tako da im je burzovna transparentnost conditio sine qua non.

moje poruke nisu poziv na kupnju ili prodaju dionica niti savjet za ulaganje

Hoćete nam kolega pojasniti malo ovu vašu tvrdnju?
Jer obično kad firma posluje lošije nego što se očekivalo onda se dioničari tješe da su stvarni rezultati nešto posve drugo i da se ustvari skriva dobit.
Koja bi to bila skrivena namjera Tankerske da skriva stvarne rezultate poslovanja?
A ako stvarno vrijedi 8000 kuna po dionici kao što kolega lopina tvrdi,
pa zašto je nitko ne želi po 3500?

Tu tvrdnju sam vec ranije objasnija u mom prvom postu.
Naime, cinjenica je Tankerska lazno prikazuje rezultate svog poslovanje, i to vec godinama.
To je cinjenica, a o razlizima za to moremo samo spekulirati. Moje (subjektivno) misljenje o motivima te mucke je vec napisano: obeshrabriti i demotivirati bilo kakve dionicare izvan tzv. Silbe.

Za argumentaciju tvrdnje da Uprava zaista falsificira rezultate, procitajte , u kojem direktor jasno kaze da je prihod za 2003. bija 164 mil USD.

Objasnite mi kako je moguce da je prihod za 2003 sa manje brodova i sa daleko daleko manjim vozarinama nego 2007, veci nego prihod za 2007?!
(izrazeno u USD za oba dvi godine, da se ne bi sad vatali za slab dolar, ok)

Ili, objasnite mi kako je moguce da je npr NAT, tvrtka sa slicnom tonazom (i bez bulkera, samo tankeri) od te 2004 doslovno ucetvorosrucila svoj market cap, a Tankerskoj se cap cak smanjio za nekih 10%, iako je i povecala i obnovila flotu, a o porastu vozarina da ne govorimo?!

Odgovor na vase pitanje zasto danas nitko za TNPL ne daje vise od 3399Kn je upravo ovom vec napisanom: ovo visegodisnja zajebavanje "malih" dionicara i/ili potencijalnih institucionalnih ulagaca na burzi, sasvim razbilo povjerenje nuzno za ulaganje u tu dionicu.
Malo tko ce ulozit novac u dionicu koja nosi tako malu dividinedu cak i kad je stanje na trsistu na kojem posluje tvrtka najbolje otkad je povijesti.

Malo tko ce imati povjerenja u dionicu koja vec skoro 2 miseca uporno pada, i to bez obzira na index na ZSE, bez obzira na razinu BDTI, bez obzira na cijenu nafte ili bez obzira na vozarine od cak ws300 koje se ne pamte( ili ih baren ja ne pamtin).

Nije li sve to malo previse cudno, cak i za najnaivnije?!
Nije li i malo previse cudno i to da taj veliki (-25%) i uporni (2 miseca) pad postignut sa nevjerojatno malim volumenom dionica??
U tako kratko vrime jedna dionica izgubi cak 25% svoje vrijednosti, a trguje se dnevno sa samo po 10-20 dionica?!
Od sredine Aprila tj. gotovo 4 miseca vec, bilo je samo 7 (sedam) dana kad je volume trgovanih dionica TNPL presao 150, sve ostalo sje bilo po 10, 20, 45.

Pa kad se cijena neke dionice (ili zapravo, bilo cega) u tako kratko pada za 25%, onda volumeni rastu nemilo, svatko se zeli rijesti neceg sto tako brzo gubi tako puno na vrijednost, zar ne?!

Ali gle, zacudo, TNPL svako malo gubi dnevno po 3-4% (iz nikom dokucivih razloga…), a promet je 17 ili 29 dionica?!

Ma ja poznan tu bandu, covice.

Arhiva Slobodne Dalmacije, 30.06.2003

Tankerska plovidba i Viadukt na Zagrebačkoj burzi

ZAGREB — Od ponedjeljka 30. lipnja u kotaciji javnih dioničkih društava Zagrebačke burze bit će uvrštene dionice zadarske Tankerske plovidbe pod burzovnom oznakom (TNPL-R-A) i zagrebačke tvrtke za graditeljstvo Viadukt (VDKT-R-A). Trenutačno je 17 društava u toj kotaciji. Savjetnik pri uvrštenju Tankerske plovidbe bila je brokerska kuća Fintrade iz Splita, a Viadukta FCT d.o.o. društvo za konzalting iz Varaždina.
Temeljni kapital Tankerske plovidbe je 375,8 milijuna kuna, a nominalna vrijednost dionice je 600 kuna. Najveći dioničar s udjelom od 12,97 posto je Calder-A-International iz Amsterdama, te s udjelom od 9,99 posto još šest nizozemskih društava. Na listi deset najvećih dioničara zadnjeg dana ožujka, osmi je Saaland Participations iz Amsterdama (9,94 posto), deveti Fintrade (1,09 posto) te Tankerkomerc (0,55 posto).

ovo samo kao objasnjenje zbg cega uporno stavljam ono tzv. isprid Silba.

Arhiv Slobodne Dalmacije, 31. 12. 2004.

Navala na dionice Tankerske plovidbe

GODINA KOJA ZAVRŠAVA U ZNAKU ZADARSKIH BRODARA
– Brodarsko tržište je jako stabilno i to dionice osjećaju, ali mi je ovakva potražnja i ovako visoka cijena naših dionica ipak čudna – kaže predsjednik Uprave Tankerske plovidbe Ive Mustać

ZADAR – Posljednji tjedni 2004. godine na tržištu kapitala protječu u znaku brodara među kojima zadarska Tankerska plovidba privlači osobitu pozornost. U svega mjesec dana cijena dionica je više nego udvostručena, posljednjih desetak dana ne pada ispod 2000 kuna, čak raste i preko 2200. Takvim kretanjima iznenađeni su i u Upravi zadarske brodarske tvrtke, jer, tvrde, ne mogu dokučiti motive takve navale na njihove dionice.
– Brodarsko tržište je jako stabilno i to dionice osjećaju, ali mi je ovakva potražnja i ovako visoka cijena naših dionica ipak čudna. Trguje se, naime, samo slobodnim dionicama kojih je samo oko 15 posto i možda to mali dioničari trguju između sebe. Moguće je da se računa, s obzirom na dobro poslovanje Tankerske i novi Pomorski zakon koji ne predviđa porez na dividendu, da će dogodine biti visoke dividende, ali me ipak sve to pomalo čudi. Istina je da smo prije par mjeseci mi kupili nekoliko postotaka i možda inicirali proces, a u međuvremenu je situacija na tržištu ojačala – kaže predsjednik Uprave Tankerske plovidbe Ive Mustać.

– Kad smo mi kupili dio dionica i zaokružili naš paket objedinjen u Zakladi Tankerske plovidbe na ukupno 85,5 posto, vrijednost je dionica bila znatno niža. Uskoro je drastično porasla, smatramo da je došla do nerealno visoke cijene i mi smo odustali od daljnje kupovine – kaže član Uprave zadužen za financije Ivica Čičmir-Vestić. Onome tko sada kupuje i nabija abnormalno visoku cijenu, neka je sa srećom, govori i dodaje da motiv kupca ne uspijeva objasniti.
Tankerska plovidba je lani, poznato je, poslovala iznimno dobro, a odlični rezultati nastavljeni su i tijekom cijele ove godine. Do svih podataka koji daju neto vrijednost poduzeća je lako doći te tako i izračunati tržišnu vrijednost dionica koje trenutačno odgovaraju vrijednosti poduzeća. Ono što podaci, međutim, ne otkrivaju, a analitičari pomorskog tržišta i brodskog prostora uvijek uzimaju u obzir jesu oscilacije na svjetskom tržištu, ciklusi koji su zakonitost i neminovnost. Poznavatelji pomorskog tržišta, tako, sadašnju stabilnu situaciju očekuju i u dijelu sljedeće godine, ali već krajem 2005. godine i osobito u 2006. predviđaju depresiju na cijelom, posebice na tankerskom tržištu. Vrijednost tankerskih kompanija tada će pasti, s njom i vrijednost dionica. .. …
. Zbog svega toga mi nije jasna ova potražnja za našim dionicama premda sam uvjeren da će se za godinu dana ili prije motivi toga doznati. Vjerojatno će cijena još neko vrijeme divljati, a onda će ih tržište iznivelirati – zaključuje član Uprave Tankerske plovidbe Ivica Čičmir-Vestić.

Autor: Davorka Mezić

Ako ste procitali ovaj clanak gori prije 4 godine, more li mi netko od diskutanat objasniti zbog cega bi dva vodeca covika (CEO i CFO) jednog dionicarskog drustva ovako javno i ocito pokusavla umanjiti cijenu dionice na burzi tj. vrijednot poduzeca kojem su na celu Uprave?????



Do sada sam bio u krivu jer dokupljujem i tonem od 5.250 pa do 3.300.A htio sam zaraditi.

Je, ali kako znas da nisi zaradija vec sa uleton na 5250?!

Za 5250Kn ili za samo 1120USD posta si vlasnik cca 2t nosivosti na dosta trazenim brodovima svjetski poznate kompanije. A ako pricekas novogradnje, onda i priko 2t.

Pokusaj mi navesti primjer ijednog drugog profitalbilnog posla (i to na svjetskoj razini) u koji si moga uletit sa 5250Kn (ili sad, sa 3400Kn) ili postati vlasnik bilo cega profitabilnog za takav iznos?

Nadam se da vam se ova uposredba vrijednosti dionice sa tonom nosivosti Tankerske nece uciniti previse banalna tj. to zapravo i je banalno u odnosu na sve one ROE, P/E, NAV itd. analize, ali kad imas situaciju u kojoj se stvarni rezultati poslovanja vec godinama kamufliraju (i falsificiraju), onda nije tako lose malo koristit i nazigled banalne metode procjene.
[/quote]
da stvarno odlican post
evo stotka i od mene
dost dugo promatram ovu dionicu i fakat mi se ne cini losa ali mi nije sasvim jasno zakaj je takva cijena i da li je to moguce da je takva cijena
pofuk



Nadam se da vam se ova uposredba vrijednosti dionice sa tonom nosivosti Tankerske nece uciniti previse banalna tj. to zapravo i je banalno u odnosu na sve one ROE, P/E, NAV itd. analize, ali kad imas situaciju u kojoj se stvarni rezultati poslovanja vec godinama kamufliraju (i falsificiraju), onda nije tako lose malo koristit i nazigled banalne metode procjene.

Hoćete nam kolega pojasniti malo ovu vašu tvrdnju?
Jer obično kad firma posluje lošije nego što se očekivalo onda se dioničari tješe da su stvarni rezultati nešto posve drugo i da se ustvari skriva dobit.
Koja bi to bila skrivena namjera Tankerske da skriva stvarne rezultate poslovanja?
A ako stvarno vrijedi 8000 kuna po dionici kao što kolega lopina tvrdi,
pa zašto je nitko ne želi po 3500?

[/quote]
Ja nisam napisao da dionica vrijedi 8.000,već da je BV preko 8.000 i da će biti i više sa dolaskom
novogradnji koje su ugovorene po nižim cijenama od sadašnje vrijednosti brodova.Kao što kaže kolega Bestiale 2,5 DWT uglavnom novih brodova po dionici.Svatko može izračunati koliko to vrijedi. Pa samo čelik poskupio gotovo 100%.Inaće se smatra da dionica vrijedi barem BV ,ako firma posluje pozitivno.
Dapaće tankerske vozarine odavno nisu bile ovako visoke,pa samim time i očekivana dobit.Ovdje su zadovoljeni oba kriterija da bi dionica kotirala 8.000 i više.Svaka kupnja je i rizik,ali ovdje mislim da je veća šansa na zaradu i zato stalno dokupljujem.
Netko prodaje na 3.300,netko kupuje i jedan sigurno griješi.Ja kupujem i mislim da ne griješim.
Kupovat ću ako bude jeftinije,ali i ako bude skuplje.Logično.
Ovo nije poziv da se i ostali tako ponašaju.

ono kaj meni nije jasno u cijeloj price je zasto bi SIlba zeljela biti 100%-tni vlasnik ako je istina kaj se na zadnjih par strana pise da je ovaj pad cijene igra uprave

Silba je kao većinski vlasnik postavila upravu koja se treba ponašati kako oni kažu.Prema tome nebi
bilo logično upravu i vlasnika staviti na suprotne strane.Oni djeluju koordinirano.To je logično.
A još logičnije je da bi Silba htjela postati 100% vlasnik po ovim cijenama od 3.300 kn,a mi smatramo
da je BV veći od 8.000,a uskoro i veći.Pa zašto nešto ne kupiti uz 50% i više diskonta.Pa zato se i koći rast sa svakodnevnim hranjenjem kupnje na malim prometima.I uglavnom stalnim laganim padom.

Evo promjene vlasnika u zadnjih 15 mjeseci

4.5.2007.
1. SILBA PARTICIPATIONS B.V. 519.104
2. FINTRADE D.O.O. 13.337
3. Skrb.: PBZ D.D. 7.686
4. PAKTOR D.O.O. 4.143
5. Skrb.: ZAGREBAČKA BANKA D.D. 4.047
6. Skrb.: HYPO ALPE-ADRIA-BANK D.D./HYPO ALPE-ADRIA-BANK AG 3.939
7. Skrb.: RAIFFEISENBANK AUSTRIA D.D. ZAGREB 2.029
8. Skrb.: ZAGREBAČKA BANKA D.D./PICTET ET CIE 1.252
9. Skrb.: ZAGREBAČKA BANKA D.D. 1.236
10. Skrb.: RAIFFEISENBANK AUSTRIA D.D. ZAGREB 1.117

12.9.2007.
1. SILBA PARTICIPATIONS B.V. 519.104 82,87 Osnovni račun
2. FINTRADE D.O.O. 13.337 2,13 Osnovni račun
3. PBZ D.D. 9.967 1,59 Skrb. račun
4. ZAGREBAČKA BANKA D.D. 4.901 0,78 Skrb. račun
5. PAKTOR D.O.O. 4.143 0,66 Osnovni račun
6. RAIFFEISENBANK AUSTRIA D.D. ZAGREB 2.072 0,33 Skrb. račun
7. RAIFFEISENBANK AUSTRIA D.D. ZAGREB 1.920 0,31 Skrb. račun
8. HYPO ALPE-ADRIA-BANK D.D./HYPO ALPE-ADRIA-BANK AG 1.786 0,29 Skrb. račun
9. ZAGREBAČKA BANKA D.D. 1.428 0,23 Skrb. račun
10. ZAGREBAČKA BANKA D.D. 1.291

22.2.2008.

Vlasnik računa Stanje [%] Vrsta računa
1. SILBA PARTICIPATIONS B.V. 519.104 82,87 Osnovni račun
2. FINTRADE D.O.O. 17.075 2,73 Osnovni račun
3. PBZ D.D. 10.530 1,68 Skrb. račun
4. ZAGREBAČKA BANKA D.D. 10.462 1,67 Skrb. račun
5. ZAGREBAČKA BANKA D.D. 2.815 0,45 Skrb. račun
6. RAIFFEISENBANK AUSTRIA D.D. ZAGREB 1.658 0,26 Skrb. račun
7. ZAGREBAČKA BANKA D.D. 1.540 0,25 Skrb. račun
8. ZAGREBAČKA BANKA D.D. 994 0,16 Skrb. račun
9. HYPO ALPE-ADRIA-BANK D.D./HYPO ALPE-ADRIA-BANK AG 860 0,14 Skrb. račun
10. RAIFFEISENBANK AUSTRIA D.D. ZAGREB 804 0,13 Skrb. račun
Ukupno: 90,33

I konačno
1.8.2008.
1. SILBA PARTICIPATIONS B.V. 519.104 82,87 Osnovni račun
2. FINTRADE D.O.O. 17.081 2,73 Osnovni račun
3. PBZ D.D. 10.321 1,65 Skrb. račun
4. ZAGREBAČKA BANKA D.D. 10.245 1,64 Skrb. račun
5. ZAGREBAČKA BANKA D.D. 3.679 0,59 Skrb. račun
6. NAVA BANKA D.D. ZAGREB 1.472 0,23 Osnovni račun
7. RAIFFEISENBANK AUSTRIA D.D. ZAGREB 1.301 0,21 Skrb. račun
8. SOCIETE GENERALE-SPLITSKA BANKA D.D./ALLIANZ ZB D.O.O. ZA AZ OBVEZNI MIROVINSKI FOND 1.085 0,17 Skrb. račun
9. HYPO ALPE-ADRIA-BANK D.D. 829 0,13 Skrb. račun
10. ZAGREBAČKA BANKA D.D. 821 0,13

New Report

Close