JDPL (Jadroplov d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska JDPL (Jadroplov d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

ljencino iz kukuruzista!

Evo sad sam gledao cijene, cak bi se mozda i mogao naruciti panamax za 50 mil usd.

Sto se tice gornje racunice, nakon jedne godine ekspolatacije zaradio bi cca (10 mil usd) ako si ga platio 66 znaci za godinu dana bi ti cijena bila spustena na 56 mil USD… ne zvuci lose, ali pitanje je kakve ce vozarine imati bulkovi u 2009. godini. Po mome jos ce zaradjivati ali bi te vozarine mogle biti ipak manje (ne znacajno, ali..).

Znaci, za dvije godine (po vozarinama za Trogir) dosao bi na ispod 50 milijuna dolara (cca 46 mil usd) kolika je cijena novogradnje, a imao bi brod 7 godina star nakon isteka dvogodisnjeg razdoblja. Docim za te dvije godine ce ti se isporuciti brand new handymax (ili cak panamax), platio si ih 50 mil usd svaki, a njegova cijena ce vrlo vjerojatno biti i veca od nabavne cijene.

Zadovoljan?

ume da broji sarafe, ali krivo:procenat i tacno; povjest;samnom, neznam, 100 ATPL=1000E, uvjek, vjest..plata?!, dejstvuje

Postovane kolege

Na svu ovu razliku treba dodati i drzavna poticajna sredstva brodaru od 10% za narudzbu broda u domacem brodogradilistu (bar je tako prije bilo i mislim da je to jos uvijek na snazi-ispravite me ako grijesim). Tada razlika postaje i veca…

moram priznati da tu bas i nisam doma. Prije je bilo kao tih 10 % ide samo na tankere, a kasnije sam cuo da to ide i za bulkere. Neka samo momci iz splitskog brodogradilista nadju kakav dobar Sulzer da se to vise sredi….

ume da broji sarafe, ali krivo:procenat i tacno; povjest;samnom, neznam, 100 ATPL=1000E, uvjek, vjest..plata?!, dejstvuje

Docim za te dvije godine ce ti se isporuciti brand new handymax (ili cak panamax), platio si ih 50 mil usd svaki, a njegova cijena ce vrlo vjerojatno biti i veca od nabavne cijene. Zadovoljan?

Je, i vozit će pamuk za 5.000$ dnevno. A štaš onda s novim brodom? Vozat se po Jarunu.
[lol] [lol] [lol] [lol]

I love the Smell of Profits in the Morning

Fazan opet drukas dolje [lol]
Nek daju dividendu 50 knm po dionici [thumbsup]

ma ne, u tom slucaju cemo uposliti DDJH koji ce montirati topove i rakete ili cemo ga pretvoriti u nosac aviona[lol] .

Ma tesko je predvidjeti sto ce se dogoditi u 2009. s obzirom na broj novogradnji. Neki tvrde da ce to biti u najmanju ruku solidna godina (cak da se i vozarine prepolove, to je jos uvijek pristojan profit za bulkere), pozivaju se na indijski rast i ostalo, no cinjenica je da su hrvatski brodari malo zakasnili… u odnosu na Grke. Ekspanziju je trebalo pokrenuti 2005 godine, a ne 2007/8. slazem se.

Zbog cega je to tako, zbog naseg mentaliteta ili zbog neimanja “jakih igraca” iza sebe (manjak financijskih poluga) ne bih znao (kada govorimo o ATPL). JDPL ima neugodno naslijedje – Peter Dohle, a osim toga je i drzavna firma pa je dodatno troma-inertna. Ne treba zaboraviti da su nasi brodari bili na rubu egzistencije i dosta je (svjetskih) brodara zbrisano u zadnjoj krizi. Mozda bi trebalo biti zadovoljan sto je vecina nasih opstala i sada su na zdravim nogama.

ume da broji sarafe, ali krivo:procenat i tacno; povjest;samnom, neznam, 100 ATPL=1000E, uvjek, vjest..plata?!, dejstvuje

Ne drukam, već se rukovodim onom take the money and run. OK, priznajem da nisam iz struke, zato sam i molio da mi netko objasni koju je strategiju bolje koristiti u ovoj situaciji.[cool]

I love the Smell of Profits in the Morning

ja definitivno nismam iz te struke, ali u gornjem postu sam ti napisao sto ja mislim. S obzrirom da su nasi malo zakasnili (ako se to moze tako reci) bolje je ici na sigurniju varijantu, odnosno jacanja firme na dugi rok. Moj je dojam da svi oni koji su u brodarskom businessu se uzasavaju recesije u pomorskom transportu i zato preferiraju konzervativniju varijantu. A vjerujem da su i naucili nesto iz proslosti te da se ugovaraju forward “fleksibilne” vozarine, koje ce im omoguciti egzistenciju i u buducim, teskim vremenima.

A ne treba biti neki strucnjak da bi se izracunalo koliko ce novogradnji stici do 2011. godine. Doduse, neke krame ce i u rezaliste, but still…

ume da broji sarafe, ali krivo:procenat i tacno; povjest;samnom, neznam, 100 ATPL=1000E, uvjek, vjest..plata?!, dejstvuje

Hmm, neki brodovi koji izlaze iz brodogradilišta 2009 već se preprodaju po duploj cijeni. Zadnji forecasti kažu jak dra bulk market bar do 2012, e sad …..

tako je…postoje prognoze koje idu na ruku bulkerima. Postoje i kasnjenja prilikom isporuke brodova. No prognoze su – prognoze, zato sam i oprezan.

ume da broji sarafe, ali krivo:procenat i tacno; povjest;samnom, neznam, 100 ATPL=1000E, uvjek, vjest..plata?!, dejstvuje

U svakom slučaju naši brodari bi tek ove godine trebali zaradit pravu lovu.


Ne bigh htio biti zloguk ali mislim da ce mo jos malo pricekati. Dok su fondovi u crvenom i dok je bezanija iz njih a cash za isplatu se generira prodajom likvidnih dionica ne vidim snazan up. Bit ce jos povoljnog dokupa jer sve ispod 700 podrazumjevam pod djabalesku. Mislim da bi ozbiljan pomak trebao nastati objavom zakljucenja dvije novogradnje u Splitu (jednu bez problema mogu kupiti za cash). Ja sam zadovoljan da u ovoj komunistickoj tvorevini ( na sto mi lici ZSE zadnje vrijeme) brodari biljeze pozitivnu nulu ili blagi rast.

Slažem se s tvrdnjom da je vjerojatno da će rast malo pričekati , obzirom na situaciju , pa će se moći povoljno dokupljivati još neko vrijeme.Ne očekujem neki briljantan 4Q (dokovanje i sl.) , pa je moguće da ni godišnji FI neće biti okidač.
Isto tako , činjenica je da bi -obzirom na zaključenje Trogira od 01.03.08.,kao i kraj dokovanja u siječnju – dobit trebala značajno rasti tek od 2.Q ’08. nadalje. Ako uključimo objavu novogradnji optimalnog Supramax kapaciteta (a pogotovo ako prva stigne do kraja 2009.) najkasnije od kasnog proljeća brojke bi trebale biti neumitne i dovesti ovu dionicu tamo gdje joj je i mjesto – blizu ili iznad NAV-a.
Kratkoročno , naše je burzovno ludilo (Kosovo , ZERP , inflacija ………) nemoguće predvidjeti.U dužem roku stvari za firmu koja radi isključivo na međunarodnom tržištu u predidivo povoljnim okolnostima moraju doći na svoje.

New Report

Close