JDPL (Jadroplov d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska JDPL (Jadroplov d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.


nije techman ovdje autoritet od jučer. još se sjećam kako je dionica početkom 2013 naglo otišla na više razine nakon što je objavio da je kupio 500 komada negdje ispod 55.

samo što su stavili namjerno tendenciozan naslov, kako je to uvijek u hrvatskim medijima. pa nema loše vođenje firme veze s tim što sad vrijedi 10 puta manje od onih 200 mil iz 2007.

athenian shipbrokers za supramaxe/handymaxe krajem 2007 navodi ove cijene

5y 74.5
10y 60.5
15y 46
20y 36

dakle današnja flota JDPL po tadašnjim cijenama bi vrijedila ugrubo 3*75 + 3*48 + 2*40 = 449 mil dolara, dakle cijela kompanija 375 mil dolara više nego sada tj. oko 395 mil, ili duplo više od tadašnje vrijednosti od 200 mil.

I dodajmo još da je dolar u međuvremenu skočio 50%, tako da je ovo danas puno slasniji zalogaj od 2007., uz pretpostavku oporavka vozarina u dogledno vrijeme.

A kad je to po tebi trebalo reagirati? Slabo pratiš ovaj forum. Malo se vrati i čitaj moje ranije tekstove. Da li radim za kupca? Trenutno ne ali se nadam da bi mogao pa samim time nešto i zaradio. Tri firme za koje sam trebao raditi su odustale. A sad nešto za tebe ako si dioničar. Najbolje ćeš sačuvati odnosno oploditi svoj ulog u JDPL ako se privatizira. Naravno to svima nije u interesu. Mislim da slabo čitaš i analiziraš. Nije li ti čudno da je neposredno prije prve prodaje objavljeno da se ne mogu isplatiti plate??? Od mene toliko.


eto….samo me to bode u oči da su se stručnjaci sada sjetili govorit…a kada je trebalo, nigdje nikoga….a istovremeno imaju konzultantske tvrtke koje su sudjelovale ili namještale navedeno društvo za prodaju….
a tko garantira da sada konzultant ne odrađuje posao za kupca?

Quote Sakai "najvise pali svi osim ATPL"

Naslov je uvijek redakcijski odnosno urednički i ja nism ni znao kako izgleda dok nisam kupio novinu. Mislim da naslov nije problematičan jer je JDPL zaista 2007 toliko vrijedio.


samo što su stavili namjerno tendenciozan naslov, kako je to uvijek u hrvatskim medijima. pa nema loše vođenje firme veze s tim što sad vrijedi 10 puta manje od onih 200 mil iz 2007.

Quote Sakai "najvise pali svi osim ATPL"

trenutni kapital = 85 mil. USD
brodovi u bilanci = 137 mil. USD
procjenjena tržišna vrijednost brodova = 80 mil. USD
učinak revalorizacije: 137 – 80 = 57 mil USD (= -250 kn po dionici)
tržišni neto kapital nakon revalorizacije: 370 – 250 = 120 kn.

Neto kapital znači realna vrijednost minus realne obveze.

Kad se uzmu sve otegotne okolnosti i dodatni mogući troškovi, ne može pasti ispod 100.

A što recimo da se tržište brodova malo oporavi?
Koliki bi to utjecaj imalo na vrijednost JDPL?
Svi su zapeli kako vrijednost pada i pada, ali zar može padati dovijeka, je li ikada išta padalo dovijeka i ispod svih mogućih razina?

To bi se trebao danas zapitati svaki prodavač.

Mislim da skok dolara baš i neće pomoči jer su troškovi (velika večina) izraženi u dolarima.


I dodajmo još da je dolar u međuvremenu skočio 50%, tako da je ovo danas puno slasniji zalogaj od 2007., uz pretpostavku oporavka vozarina u dogledno vrijeme.

Quote Sakai "najvise pali svi osim ATPL"


Naslov je uvijek redakcijski odnosno urednički i ja nism ni znao kako izgleda dok nisam kupio novinu. Mislim da naslov nije problematičan jer je JDPL zaista 2007 toliko vrijedio.


samo što su stavili namjerno tendenciozan naslov, kako je to uvijek u hrvatskim medijima. pa nema loše vođenje firme veze s tim što sad vrijedi 10 puta manje od onih 200 mil iz 2007.

[/quote]

naravno da je problematičan, pa to što se u jednom stoljetnom ili milenijskom black swanu nekoliko mjeseci na tržištu mogla dobiti ta cijena ne znači da se poslije toga zauvijek to može uzimati kao neki benchmark. i za paket jaja su se nekad mogla dobiti van goghove slike pa nitko danas ne govori da 10 jaja vrijedi milijune. makar se to s jajima se u povijesti češće ponavlja nego ovo s bulkerima 2007.

Svaki pravi burzovni mešetar će se zapitati da li će JDPL doživjeti oporavak tržišta. To je pravo pitanje.

A što recimo da se tržište brodova malo oporavi?
Koliki bi to utjecaj imalo na vrijednost JDPL?
Svi su zapeli kako vrijednost pada i pada, ali zar može padati dovijeka, je li ikada išta padalo dovijeka i ispod svih mogućih razina?

To bi se trebao danas zapitati svaki prodavač.

Quote Sakai "najvise pali svi osim ATPL"

šjor Techman,

mišljenja sam da je kupac postojao i da još uvijek postoji…također mislim da mu pakirate jadroplov….
u prvom i u drugom pokušaju prodaje…kupcu očito nisu odgovarale neke stvari…dokap, sjedište, pomorci…između ostalog i cijena…
kupac je netko iz branše…tko ima uvid u trenutno stanje, ali i u neko buduće kratkoročno i dugoročno…kupac želi ovo što jeftinije…Vama je svejedno…jer ćete Vi ovo kupcu spakirati i dobiti svoj dio…dioničarima nije….državi će biti svejedno samo dok shvati da je bolje da netko kupi i preuzme nego što propadne…
pitanje je samo cijene….nije bila dobra po 130 niti po 120….kupac je procjenio da je previše s obzirom na stanje na tržištu i s obzirom na uvjete….država će od uvjeta u jednom trenu odustati…kada se opameti i shvati…ostaje samo cijena….s obzirom na trenutnu, a koja je rezultat prvenstveno neuspjele prodaje i članaka koji se objavljuju po novinama…a naravno i stanja u sektoru….mislim da bi kupac dobro prošao, ako procjenjuje i barata podatcima i informacijama da će u skoro vrijeme oporavak, kad bi ponudio 80-90 kn po dionici….
vi kao konzultant želite zadovoljnog kupca….i po tome ste mi na ovoj temi u sukobu interesa…ako kupac nije bio zadovoljan cijenom od 130 kn/doionici…niste bili zadovoljni ni Vi…ako će kupac biti zadovoljan sa cijenom 80 kn…biti ćete i Vi…

A da se ovdje ipak malo ne precjenjuje utjecaj poštovanog Techmena na Jadroplov?
Pa lijepo je čovjek rekao da je to jednadžba sa tri nepoznanice.
Kad zavrtiš rulet i staviš na crveno nepoznanice su samo dvije.

@200cent
I rulet je sa tri nepoznanice…osim crvenog i crnog…postoji još i zeleno…u tome slučaju oni koji su stavili na crveno i na crno gube…

techmane, jel postoje neki brodari u svijetu koji danas zaista imaju opex za supre 4250? ako uzmemo da JDPL po brodu po danu troši 2750 dolara previše dnevno, znači 8 mil godišnje, to znači da je prošle godine i uz najniže vozarine zapravo trebao imati oko 15-18 mil kuna dobiti, da se nije razbacivalo novcem?

@ 200cent

Kolega zahvaljujem. Jedan vrlo suvisao post.

@ marcipan

Kolega pokušaj shvatiti nešto što nije vezano samo za JDPL već to doživljavaš u svakodnevnom životu. Kada dođe do trgovine? Samo onda kada je trgovac nešto ponudio po nekoj cijenio a kupac spreman tu cijenu i platiti. Sva ostala lamentiranja o vrijednostima ovakvima ili onakvima, NAV-u i slično su bespredmetna.

@ georgija

Znam trenutno za jednog na 4500.

Quote Sakai "najvise pali svi osim ATPL"

Ključno pitanje…da li će Jadroplov doživjeti oporavak tržišta?
Napravit ću jednu paralelu…1998. godine kod nas su manje banke i štedionice zapale u tehničku insolventnost. Bilance su pokazivale situaciju relativne stabilnosti, ali novaca bilo nije. Navedene su završile u stečaju, a dan danas DAB (agencija za sanaciju banaka)raspolaže viškom novca iz njihove likvidacije ili stečaja. Dakle pravne osobe su nestale, dioničari su ostali bez imovine, a na kraju se ukazao višak kapitala!
Hvala Techmanu…ne moram se 100% slagati, ali definitivno poštujem izrečeno!

Slična situacija oko vrijednosti je kad prodaješ auto star 15 g koji si platio 25.000€, a sad na tržištu vrijedi 3.000. Problem je što tebi on vrijedi 8.000 jer vozi, koči, hladi, niš ne lupa i nedaš ga samo tako … još ako si taxist i radi ti lovu evo još jednog problema oko procjene

Barona za moderatora a šefa za direktora ... moji postovi nisu nagovor na kupnju ili prodaju vrijednosnica

@ pinball

…i ostaje ti auto za vazda. E ali ne lezi vraže. Auto si u međuvremenu otplatio, održavanje je jeftino jer nije moderna zvijer da joj ne možeš pristupiti bez tvorničkog kompjutora i može ga popravit svaki mehaničar u fušu. Jednom riječju auto te ne opterečuje. Pitao bi te da li bi inzistirao na nerealnoj cijeni da kasniš rate leasinga, da vozač koji je član sindikata ne prima platu, da ne plačaš servisere. Jednom riječju da toneš zajedno sa njim. Da li bi ga prodao za neku cijenu koja je niža od tvoje zamišljene?

Quote Sakai "najvise pali svi osim ATPL"

New Report

Close