Brodari i usporedba brodara

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska Brodari i usporedba brodara

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

BRODARSKI SEKTOR
Usporedba fundamenata domaćih brodara
Autor/izvor: Tomislav Petrov, tomislav.petrov@seebiz.eu
ANALIZA – Jutros sam dobio nekoliko žestokih argumentiranih kritika sinoćnjeg teksta “Isplati li se još uvijek investirati u dionice brodara?”. U ovom tekstu sam osvježio podatke.

http://seebiz.eu/hr/analize/usporedba-fundamenata-domacih-brodara,46286.html

Evo nastavka:

http://www.seebiz.eu/hr/analize/usporedba-fundamenata-domacih-brodara,46286.html

No respect

nastavka čega?

Never pay the slightest attention to what a company president ever says about his stock. Bernard Baruch


BRODARSKI SEKTOR
Usporedba fundamenata domaćih brodara
Autor/izvor: Tomislav Petrov, tomislav.petrov@seebiz.eu
ANALIZA – Jutros sam dobio nekoliko žestokih argumentiranih kritika sinoćnjeg teksta “Isplati li se još uvijek investirati u dionice brodara?”. U ovom tekstu sam osvježio podatke.

http://seebiz.eu/hr/analize/usporedba-fundamenata-domacih-brodara,46286.html


A Jadroplov ka da je kurbin sin.
Na dan 25.05.

_________cijena ————P/BV

LPLH 151,15 o,2535

ATPL 916,40 0,7519

TNPL 1.800 0,6044

ULPL 729,98 0,6298

JDPL 189 0,44

Statistika je nauka koja se bavi točnom obradom netočnih podataka.
Jedino JDPL ima približno korektan izračun BV jer je napravljena revalorizacije vrijednosti flote prema
stvarnoj vrijednosti na svjetskom tržištu.I njegov BV je blizu NAV.

Svi ostali iz ove tablice nemaju veze sa stvarnim vrijednostima.

Pošto dobro poznam LPLH usudio bi se kazati da je LPLH u ovim tablicama precijenjen za dvadesetak
posto pa bi analogno Jadroplovu ovaj omjer bio:

LPLH P/ BV/NAV/ 151:/480do500/=0,30 do o,31

TNPL 1.800:/4000 do4500/ =0,40do 0,45/

Podatke za ATPL I ULPL nećete dobiti jer je NAV za njih ispod sadašnjih cijena te se trže na dva do tri
puta skuplje od gore navedenih.O svemu se piše na portalima osim o stvarnoj vrijednosti ATPL i ULPL
kako bi se na lijepak ulovili naivni.
Razočaran sam da se toj igri pridružio i znalav kao gosp.Petrov,jer zaista svatko tko želi komentirati
brodare mora voditi računa u prvom redu o stvarnoj ,a ne knjigovodstvenoj vrijednosti imovine.
Druge firme mogu muljati koliko žele.Imovinu prikazivati skuplje ili jeftinije što ovisi o interesu
većinskog vlasnika i treba uložiti jako puno truda da se eventualne podvale otkriju.
Kod brodara svakome je dostupna informacija o veličini flote,starosti brodova i sa malo truda svi bi
mogli utvrditi stvarnu vrijednost flote i ne dozvoliti da nas baš svatko voza.

Jedan od bitnih pokazatelja vrijednosti brodara je pored dobiti i velićina prihoda iz poslovanja prema cijeni
dionice.Godinu 2008.treba zaboraviti i prvi kvartal 2009 bi mogao biti dobar pokazatelj jer on je
nažalost vjerodostojniji uzorak poslovanja brodara.

P/S iz osnovnog poslovanja za prvi kvartal 2008.uvećan za četiri puta.

LPLH 0,31/ 30 do 40% korekcije/=0,31 x 1,30=0,40 0,31×1,4=0,434

ATPL 2,26

TNPL 1,07

ULPL 1,67

JDPL 1,31

JDPL 1,31

Dakle,po ovom kriteriju je LPLH sedam puta jeftinija od ATPL.
Međutim,nije tako.Ovaj koeficijent kod LPLH se odnosi na cjelokupno brodarstvo a ono ne pripada
holdingu nego samo 50%,a ostalo su manjinski interesi.Dakle ovaj koeficijent kod LPLH treba diskontirati oko 30 do 40%
40% radi značajnog udijela ostalih djelatnosti. Dakle po ovom kriteriju podcijenjenost u odnosu na
ATP "samo " pet puta.
JDPL podcijenjen "samo" 1,72 puta u odnosu na ATPLi to nakon ovog zadnjeg rasta.
TNPL "samo" dva i nešto više puta.

Uzimajući u obzir i visinu zaduženja JDPL je dodatno podcijenjen,kao najmanje zaduženi brodar.
Istovremeno ULPL kao najzaduženiji treba značajno diskontirati.

Ne "mrzim"ni ATPL ni ULPL već volim firme koje sada i izvjesno u bliskoj budućnosti nakon svih
podmirenih obaveza povečavaju keš na računu,ali iz osnovnog poslovanja.LPLH,TNPL i JDPL su
svakim danom sve jači što će im omogučuti isplate i dividendi,a i povečanje ili pomlađivanja flote.

bravo kolega lopina!
slično razmišljam ko i ti. možda ne bih diskontirao lplh sa 30-40% nego nesto manje ali više manje racunica štima. nevjerojatno je kolike su razlike u cijeni izražene u ovisnosti o ‘popularnosti’ dionice. stvarno mogu razumjeti razliku od 20% ali razliku od 5 puta [bye]??
ono sto ne razumijem kako ti se da pisati ovako velike postove?? [thumbsup]

"Ko izgubi dobitak, dobije gubitak"


bravo kolega lopina!
slično razmišljam ko i ti. možda ne bih diskontirao lplh sa 30-40% nego nesto manje ali više manje racunica štima. nevjerojatno je kolike su razlike u cijeni izražene u ovisnosti o ‘popularnosti’ dionice. stvarno mogu razumjeti razliku od 20% ali razliku od 5 puta [bye]??
ono sto ne razumijem kako ti se da pisati ovako velike postove?? [thumbsup]

Teško je ispravljati krivu Drinu.Ali ipak netko treba reći da je Drina kriva,ali kako je većina u
razvikanoj ATPL,a osnovno pravilo ovog posla je da je cijena dionice veća što je neka firma popularnija.I to je osnovno pravilo ovog posla.Ali ovo i nije baš mudro sa moje strane jer će me
vlasnici ATPL proklinjati.Veliki imaju i pravo,ali mali bi se trebali zamisliti ,naravno,ako su ovi
podaci točni-A ako su financijska izvješća točna i ove izvedenice su točne.
Možda su nestručne,ali nastojim se prilagoditi razini malih dioničara i biti im od koristi.
Fundamentalno ATPL,a i ULPL su jako precijenjene u odnosu na ostala tri brodara.
Ali najgore bi bilo biti siguran da neće biti i prercijenjenije.Ovo je samo burza,koja kratkoročno
može i protiv matematike.
Ovaj diskont na LPLH nije napravljen radi LPLH koja je u ovom trenu po likvidnosti treća liga na ZSE.
Taj diskont je napravljen radi toga jer se cjelokupni prihodi ne odnosi na dd tj na holding,već dio
pripada i manjincima koji su vlasnici 50 % brodarstva.
Tek na tu diskontiranu vrijednost treba LPLH "kazniti"jer se ne može uspoređivati sa prvom ligom ,a to je ipak ATPL.Normalno da je upitno da li te razlike trebaju biti ovako velike.O tome ipak
odlučuju investitori.Ali podcijenjenost neke dionice podrazumijeva i brži povrat novca na uloženo.
LPLJH i sa daleko manjom operativnom maržom postiže za dioničare bolji rezultat.A to je i bitno.
A epska opširnost je moj stil.Kome smeta neka ne čita.
Hvala na podršci.


Jedan od bitnih pokazatelja vrijednosti brodara je pored dobiti i velićina prihoda iz poslovanja prema cijeni
dionice.Godinu 2008.treba zaboraviti i prvi kvartal 2009 bi mogao biti dobar pokazatelj jer on je
nažalost vjerodostojniji uzorak poslovanja brodara.

kolega lopina ,brodari ciklički zarađuju,šta je bilo prije par mjeseci je totalno nebitno i nemože se uzeti kao pokazatelj kako će brodar raditi u budučnosti jedino osim ako ima brodove na dugim ugovorima,a ni to nije garancija,neznam koliko ste upućeni šta se desili Lošinjskoj prije 15-tak godina,kad su morali prodati pola flote da bi preživili
Vi ste očito slabo upučeni jer bi mogli znati da su tankeri i kontejneraši trenutno u daleko lošijem položaju nego drybulk brodovi,dok vozarine za rasuti raste,za tankere pada ili stagnira

Novogradnje i scrapp

šta se tiče tankera u prva 4mjeseca 2009. isporučeno je 139(od 681naručenih)a u rezalište je otišlo samo 30 brodova

Drybulkeri u prva 4mjeseca 2009. isporučeno je 77(od naručenih 837) a u rezalište je otišlo 175 brodova

I evo za kraj par linkova pa mi javite kad nađete neku optimističnu vijest za tanker sektor,i kolega lopina dobronamjeran savjet smanjite malo drukanje,znam da nemislite ništa loše ali jedno te isto trubite iz dana u dan,a vjerute mi da mnogima to smeta(i meni) i izgube volju za pisanjem,LP

http://lloydslist.com/ll/news/sector/index.htm?sectorCode=Tankers

http://www.tankerworld.com/news/

http://www.hellenicshippingnews.com/

http://www.crweber.com/markets1.html

When wealth is lost, nothing is lost; when health is lost, something is lost; when character is lost, all is lost. ~Billy Graham

Malibu – TNPL ima tankere u dobrim TC-ovima, i flotu novih handyja – prognoze za tankerko tržište dalje od mjesec dana su se pokazale nemoguče – tvoj post je također druk . Do kraja 2010 kompletna flota single hull mora van. Single hull tankeri se konvertiraju u bulkere ako si zaboravio.

ATPL ima najjači forward, možete pričat što god hoćete [bye]

I'LL BE BACK


ATPL ima najjači forward, možete pričat što god hoćete [bye]

Taman si jučer kupio atpl, dosad je najjači bio jdpl, koji si vjerojatno prodao
[bye] [bye]



ATPL ima najjači forward, možete pričat što god hoćete [bye]

Taman si jučer kupio atpl, dosad je najjači bio jdpl, koji si vjerojatno prodao
[bye] [bye]
[/quote]

pa naravno, zato sam je i kupio. Ja govorim o forwardu budućih zarada, sve naravno ovisi o indexima vozarina. JDPL sam kupio po 100 kuna jer je bio preveliki fundamentalni gap u odnosu na ATPL, on je morao narasti neovisno o vozarinama i bilo kakvom forwardu. To se i dogodilo. JDPL će isto rasti, ali s porastom vozarina JDPL postaje druga liga… kolega ne vidim u čemu je problem. Vi kako i sami kažete za TNPL sektor ne možete niti napraviti projekciju dalje od mjesec dana. naravno da ta činjenica diskontora cijelu priču. Na stranu da je TNPL vjerojatno najbolja brodarska firma u RH.

I'LL BE BACK

New Report

Close