Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 44,00 | 2.200 | 50 | 43,50 | 44,70 | 0,00% |
Nije samo to nego dolazi kineska nova godina koja će, zbog zastoja gospodarskih aktivnosti u jednom od najvećih svjetskih gospodarstava, opet srušiti vozarine. Zato sada malo tko kupuje jer svi čekaju period pada vozarina koji će sa sobom povući dolje i cijene brodara.
To bi tako trebalo biti kod normalnog stanja, ovo je sve sada osim normalnoga. Zalihe, odnosi, covid. Odgovor na to nitko nezna pa tako niti gdje ce vozarine do kraja mjeseca.
Suhi indeks Baltičke burze porastao je u utorak 3,6% na 3.352, najviši od 1. studenog i produžavajući rast već devetu sjednicu zaredom, potaknut dobitkom u svim segmentima plovila. Indeks capesize, koji prati terete željezne rude i ugljena od 150.000 tona, porastao je 6% na 4.983, najviše od 26. listopada, uglavnom zbog veće potražnje na ključnim trgovačkim rutama Brazil-Kina i Australija-Kina. Također, panamax indeks koji prati terete od oko 60.000 do 70.000 tona ugljena i žitarica porastao je za 1,3% na više od jednomjesečnih 3.253. Među manjim plovilima, supramax indeks dodao je 36 bodova na 2.488, što je najviša razina od 4. studenog.?
evo ih opet-1000 komada skrivenih na 400 kn 😣
Bdi danas opet +2%, ino brodari opet uglavnom u plusu i to nakon jučerašnjeg velikog plusa, a kod nas -7% ???
Vani su narasli skoro na razine prije ove posljednje korekcije. Cinjenica je da su vozarine visoke i da svakim danom biljeze zaradu. Kinezi su aktivirali banke, raste coal i iron ore tako da ovi padovi su privremeni. Treba ovo iskoristit za jeftinu kupnju
Da, zapravo mislim da nitko nije očekivao da će BDI skočiti sa 2.400 na 3.400 bodova u zadnjih 2 tjedna što je rast od preko 40%.
U međuvremenu cijene naših brodara su ostale iste, ili čak i niže od tada??
DSX se npr. kretao približno kao ATPL i pao je do 3,50, da bi sad već bio na 4,15.
Nije mi uistinu jasno jučerašnje rušenje ovdje s 410 na 381 kn i to dok su vozarine opet bile porasle a brodari vani također.
evo ih opet-1000 komada skrivenih na 400 kn 😣
zna li se tko izlazi van s tim tisućicama? i zašto??
zna li se tko izlazi van s tim tisućicama? i zašto??
Prosli tjedan su neke vece kolicine prodali Cerp i OTP banka. Ne znam da li su se jos aktivirali.
izgleda da je BDI stao s rastom, vidjet ćemo je li to samo kratak zastoj ili će sad opet krenuti pad vozarina?
Izgleda ako je istina da ce doci do jos vecih poremecaja na trzistu a time ce i cijene porasti. Nisu ni brodari ludi da placaju na svoju stetu ovakve stvari. Bit ce zanimljivo u svakom slucaju. Karantene po 50 dana.
Kina uvodi obaveznu karantenu za pomorce u trajanju od sedam tjedana
Ne znam, nisam baš optimist, ovo tehnički izgleda poprilično loše i vani i kod nas.
Dugoročni su dizali margine, kupovali iznad 500 i lomili ask, a sada mogu plakati
nad prolivenim mlijekom, kojeg je jako puno i ne može se više skupiti u posudu.
Ne znam koji dio izgleda poprilicno lose? Vozarine ne padaju, nestasica je svega sto postoji svugdje u svijetu, a ovi jos to kompliciraju. Brodova za prijevoz i dalje nedostaje kao nikad do sada. Jedino ako mislite da ce se ljudi naviknuti na prazne police. Mozda dostava parfema, igracaka i prestane ali ugljena, zita, secera, brasna ne vjerujem da ce se smanjiti jedino moze narasti u ovim vremenima.
Aha, ja sam pričao o trgovanju i kretanju cijene dionice ATPL ove godine poštovani kolega BabaLuji, a ne o cijeni commodity-a vani i ostalim tržišnim uvjetima. Imali smo spike na 580 kn uz spike vozarina, a sada su se vozarine za velike brodove (kojih ATPL nema 🙂 ) prepolovile i cijena dionice je pala na 380kn i ispod SMA200. Samo je pitanje da li dolazi bear market ili ne, ali na to ne utječemo ni vi, a ni ja, već šire tržište i veliki investitori. Trenutno imamo nesrazmjer vrijednosti između pojedinih sektora vani, ponajviše tehničkog sektora i ostalih tradicionalnih industrija, što jako podsječa na dot.com bubble 2000-itih, a milijarde su još uvijek uložene i u tulipane, tj. Bitcoin i ostale perpetuuum mobile sheme.
uff