ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

Roger Agnelli- generalni direktor Vale-a,
u petak 24.10.2008. na konferenciji odgovara na pitanje što će biti s pregovorima oko cijene željezne rudače s Kinom:

> I should say that we are not delivering. We are not shipping iron ore without the 12% percent price increase. <
(www.SeekingAlpha.com)

Malo sam detaljnije pročitao izjave i ispada da su zaista Kinezi obećali Brazilcima povećanje cijene željezne rudače još sredinom ove godine, a zatim i u osmom mjesecu, čime bi doveli Vale u ravnopravan odnos s australskim kompanijama. Međutim sada kada je Vale to službeno zatražio Kinezi su odbili platiti obećano povećanje pravdajući se kojekakvim glupostima (visoke zalihe, smanjena potražnja, a sada i smanjena produkcija čelika).

Zapravo su Kinezi ti koji ne žele ispoštovati dogovor! Kao jadni su ispali žrtve, a Brazilci su kao životinje koje hoće krasti od njih…
[cry]

A Agnelli im poručuje: Nema dogovorenih para, nema rude i dalje. Čovjek je igrač i po. Evo osobno je izjavio da vjeruje u dogovor do kraja ove godine i da će Kina uskoro ponovo uvoziti njihovu rudu.

Samo pitanje je koliko će se dugo Kinezi moći osloniti na svoje zalihe koje će se polako ali sigurno približavati nuli (kažu dostatne za dva mjeseca). A s nulom se ne može dobro pregovarati.
[smiley]

Da ne pustis covjeka da masta, dobro je odmah napisati ono sto si uistinu mislio, jer mislim da si jedini na forumu koji posjeduje toliko znanje o konstrukciji brodova. Zapravo, mislim da ima jos jedan forumas, a njega cu kontaktirati kad bude dostupan.

Ne zaboravi, ovdje smo svi ne segrti vec apsolutni nevjeze, a neki od njih se ipak trude (koristeci wikipediju doduse) nesto nauciti. Problem je stav koji iskazujes, ne dao Bog da se jednog dana trebas sam operirati jer eto glavni kirurg misli da si neznalica u medicini….

Uglavnom, da skratim pricu bio si totalno nejasan. Tvoj zadnji post je to popravio.

– znacajno su skuplji u gradnji. VIjetmance su dobili za 30 milijuna USD, najnovije kineze za 45 mil usd. Najskuplji su bili Korejci (u datom trenutku) sa 36 mil usd ako se dobro sjecam. No oni su stigli na vrijeme. Dakle, ako si vec isao na talenta, mogao si postaviti to na druge temelje: novogradnje su jeftino ugovorene a one kasne i vise od godinu dana.

– 500 tona tereta manje. Mozda minoriziram, ali dok je sve raslo nikome nije bilo cudno da je 75100 dwt islo na godinu dana po 77 K dnevno. E sad, u medvjedjem trzistu tih 500 tona je presudno. Ok, mozda grijesim….

– trose vise goriva. Sam si iznio neku racunicu kolika je usteda goriva u odredjenom slucaju, podsjeti me o cemu je rijec. Koliko double hull trosi vise goriva?

– kupujes auto. Imas novaca.. .hoces li kupiti octaviu 1.8 ili 1.4. Shvacas na sto ciljam
– sto se tice praznih prostora, gore sam naveo jedan citat koji druka da je to zapravo prednost.

Sto se tice zasluga ne znam… osim toga prije si spomenuo cijelu Upravu, a tek na moj odgovor si lokalizirao na Gospara Uskokovica. Mozda da kao dionicar pokrenes to pitanje na sjednici, predlozis smjenu i javis se na natjecaj (ne nisam sarkastican, nimalo).

ume da broji sarafe, ali krivo:procenat i tacno; povjest;samnom, neznam, 100 ATPL=1000E, uvjek, vjest..plata?!, dejstvuje

Saki vi ste stvarno maher,skidam kapu.

Ako me nema ,znaci da nisam tu.


(…)s obzirom na situaciju bilo bi dobro ne srljati sa širenjem flote jer su skupi i novi i polovni brodovi nego radije malo skratit investiranje, kupovat vlastite dionice dok su drastično ispod NAV-a (time kao da jeftino kupuju vlastite brodove) i čekat svoju priliku u neprilici.. (…)

Ne bi se štel nešt pretjerano mješat, no na citirano bi dao osvrt (ne ulazim u to da li je tvoj zaključak da su brodovi stvarno tada bili skupi, i da li je dionica odista bila ispod NAVa), no tvrdnja da su brodovi na tržištu precijenjeni pa je bolje kupovati vlastite dionice čija je tržišna cijena ispod NAVa mi nema smisla jer na temelju čega računa NAV? Tržišne cijene brodova, ne? Pa ako je input (brod) u izračun precijenjen, i output izračuna (NAV) bio isto bio precijenjen, ne?

Ne garantiram da ću moći pročitati odgovor jer ne pratim cijelu temu. Bolje mi ga šibni na PM

All shipping lanes lead to China.


Roger Agnelli- generalni direktor Vale-a,
u petak 24.10.2008. na konferenciji odgovara na pitanje što će biti s pregovorima oko cijene željezne rudače s Kinom:

> I should say that we are not delivering. We are not shipping iron ore without the 12% percent price increase. <
(www.SeekingAlpha.com)

Malo sam detaljnije pročitao izjave i ispada da su zaista Kinezi obećali Brazilcima povećanje cijene željezne rudače još sredinom ove godine, a zatim i u osmom mjesecu, čime bi doveli Vale u ravnopravan odnos s australskim kompanijama. Međutim sada kada je Vale to službeno zatražio Kinezi su odbili platiti obećano povećanje pravdajući se kojekakvim glupostima (visoke zalihe, smanjena potražnja, a sada i smanjena produkcija čelika).

Zapravo su Kinezi ti koji ne žele ispoštovati dogovor! Kao jadni su ispali žrtve, a Brazilci su kao životinje koje hoće krasti od njih…
[cry]

A Agnelli im poručuje: Nema dogovorenih para, nema rude i dalje. Čovjek je igrač i po. Evo osobno je izjavio da vjeruje u dogovor do kraja ove godine i da će Kina uskoro ponovo uvoziti njihovu rudu.

Samo pitanje je koliko će se dugo Kinezi moći osloniti na svoje zalihe koje će se polako ali sigurno približavati nuli (kažu dostatne za dva mjeseca). A s nulom se ne može dobro pregovarati.
[smiley]

Prezime Agnelli nekad je u Italiji i Evropi nešto značilo, sad nažalost ne znači ništa ni u Vale, jer čovjek je očito zalutao na tu poziciju, premda vodi firmu sa imopozantnim marketcapom. Ti očito nisi shvatio utjecaj Kine na globalna zbivanja, pa ću ti samo na jednom malom primjeru ukazati na to. Kod nedavnih "poteškoća" hipotekarnih divova u USA (F. Mea i F. Mac) dogodio se jedan apsurd pa je nacionalizacijom američka vlada, između ostalog, spasila i 400 milijardi dolara što su kineski investitori uložili u te institucije. Nemam dvojbi u vezi željezne rudače i objektivno velike snage Vale, no zapamti ta je kompanija patuljak u odnosu na kinesku državu i što to prije shvate razni Agnelli bolje i za tu kompaniju i za brodare. Svijetom drmaju šef CK KP Kine, ex. KGB-ovac u Moskvi i vjerojatno "nova snaga" u USA, naći će oni načina da "uvjere" gospara Agnelli kako mu je u interesu isporučiti robu kinezima, jer ugovore valja poštovati kako sam ti već napisao. Bitno je ono što je napisano i potpisano, a sve off the record objesi mačku o rep.
Sve ovo ne znači da ne vjerujem u oporavak brodara, dapače, veći sam optimist danas nego jučer, puno je veća vjerojatnost da će BDI porasti 1000 poena nego pasti za istu sumu!!! Idemo dalje.

Da li netko mozda zna tko je kupovao dionice Atlantske zadnjih 2 tjedna, kad su poceli ovi veliki padovi, stanje prvih 10 mi je poznato, mozda netko ima dublji uvid u stanje dionicara? Ukoliko je cijelo trziste u recesiji, gube se milioni, ne zna se kraj, zasto onda netko usprkos svemu ( sad kad je situacija sve gora i gora) kupjue konstantno ovu dionicu? Sigurno ne zato sto ne valja!


Da ne pustis covjeka da masta, dobro je odmah napisati ono sto si uistinu mislio, jer mislim da si jedini na forumu koji posjeduje toliko znanje o konstrukciji brodova. Zapravo, mislim da ima jos jedan forumas, a njega cu kontaktirati kad bude dostupan.

Ne zaboravi, ovdje smo svi ne segrti vec apsolutni nevjeze, a neki od njih se ipak trude (koristeci wikipediju doduse) nesto nauciti. Problem je stav koji iskazujes, ne dao Bog da se jednog dana trebas sam operirati jer eto glavni kirurg misli da si neznalica u medicini….

Uglavnom, da skratim pricu bio si totalno nejasan. Tvoj zadnji post je to popravio.

– znacajno su skuplji u gradnji. VIjetmance su dobili za 30 milijuna USD, najnovije kineze za 45 mil usd. Najskuplji su bili Korejci (u datom trenutku) sa 36 mil usd ako se dobro sjecam. No oni su stigli na vrijeme. Dakle, ako si vec isao na talenta, mogao si postaviti to na druge temelje: novogradnje su jeftino ugovorene a one kasne i vise od godinu dana.

– 500 tona tereta manje. Mozda minoriziram, ali dok je sve raslo nikome nije bilo cudno da je 75100 dwt islo na godinu dana po 77 K dnevno. E sad, u medvjedjem trzistu tih 500 tona je presudno. Ok, mozda grijesim….

– trose vise goriva. Sam si iznio neku racunicu kolika je usteda goriva u odredjenom slucaju, podsjeti me o cemu je rijec. Koliko double hull trosi vise goriva?

– kupujes auto. Imas novaca.. .hoces li kupiti octaviu 1.8 ili 1.4. Shvacas na sto ciljam
– sto se tice praznih prostora, gore sam naveo jedan citat koji druka da je to zapravo prednost.

Sto se tice zasluga ne znam… osim toga prije si spomenuo cijelu Upravu, a tek na moj odgovor si lokalizirao na Gospara Uskokovica. Mozda da kao dionicar pokrenes to pitanje na sjednici, predlozis smjenu i javis se na natjecaj (ne nisam sarkastican, nimalo).


Kolega nevalja radit na puno frontova. Tesko je pohvatat sve konce. Prije si spomenuo da niko ranije nije spominjao double skin dok je bilo dobro. Ne da sam spominjao vec sam bas tebi objasnio kako je po mojim izvorima pala odluka o double skin pa nisam smatrao da trebam u detalje. A o istoj temi sam pisao i ranije. Jos jedan podsjetnik. O smanjenju potrosnje goriva Atlanske si pisao 03.07.2008 i primljeno k znanju.

Da osvjezimo memoriju:

Quote Sakai

Dakle, sto bi u tom slucaju trebao ucinio managment Atlantske koji se zasad pokazao pronicljivim (a time i sposobnim)?

Quote Techman

Ubi me prejaka rijec. Nisam za ovakve hvalospjeve. Podsjecaju me na Lenjina, Staljina, Mao Tse Tunga, Tita i ostale nepogresive. Neki dan je Ricardo postavio pitanje da li je trend gradnja bulkera sa dvostrukom oplatom kao sta to radi Atlantska na svojim novogradnjama u Kini?
Niti je trend, niti obveza a ni mudro. Na Imou je bila diskusija da li uvesti zakon da bulkeri imaju dvostruku oplatu i glasanje je zavrsilo 37-33 protiv dvostruke oplate. Dvostruka oplata u principu smanjuje mogucnost oneciscenja i na tankerima je opravdana. Bulkeri vrlo rjetko imaju terete koji mogu izazvati oneciscenje. Po mojim informacijama Clan uprave Gosp Uskokovic se malo zaigrao i isforsirao gradnju Kineskih novogradnji sa dvostrukom oplatom. Nedostatci te odluke su manja nosivost, veci gaz, znacajno veca cijena. Prednosti dvostruke oplate-nema prednosti. Ostali clanovi uprave su to prihvatili iako je to losa odluka i stetna za ATPL.

Quote Sakai "najvise pali svi osim ATPL"

….večer

-Nemojte Tita uspoređivati sa ovima iz uprave ATPL ……. [smiley]

-Razumljivo je da dio ljudi ima o njemu negativan stav ….. ,
… ali ove usporedbe ipak nije zaslužio …. [smiley]

.Dr M Wagner


Evo jos samo nabrzaka, nije Wiki ali posluzit ce. Bit ce da je i Graig pun talenata, a i jos neki:

http://www.allbusiness.com/transportation-warehousing/support/378448-1.html

http://www.orionbulkers.com/index.php?navi=fleet

Evo i ja na brzaka da vidis sta je bila ideja ali na zalost vlasnika se nije realizurala. Pogledaj pasus o IACS i IMO. I put u pakao poplocan je dobrim namjerama.

http://www.graig.com/admin/press/1196773103PR0103-Diamond53.pdf

Quote Sakai "najvise pali svi osim ATPL"

Prezime Agnelli nekad je u Italiji i Evropi nešto značilo, sad nažalost ne znači ništa ni u Vale, jer čovjek je očito zalutao na tu poziciju, premda vodi firmu sa imopozantnim marketcapom. Ti očito nisi shvatio utjecaj Kine na globalna zbivanja, pa ću ti samo na jednom malom primjeru ukazati na to. Kod nedavnih "poteškoća" hipotekarnih divova u USA (F. Mea i F. Mac) dogodio se jedan apsurd pa je nacionalizacijom američka vlada, između ostalog, spasila i 400 milijardi dolara što su kineski investitori uložili u te institucije. Nemam dvojbi u vezi željezne rudače i objektivno velike snage Vale, no zapamti ta je kompanija patuljak u odnosu na kinesku državu i što to prije shvate razni Agnelli bolje i za tu kompaniju i za brodare. Svijetom drmaju šef CK KP Kine, ex. KGB-ovac u Moskvi i vjerojatno "nova snaga" u USA, naći će oni načina da "uvjere" gospara Agnelli kako mu je u interesu isporučiti robu kinezima, jer ugovore valja poštovati kako sam ti već napisao. Bitno je ono što je napisano i potpisano, a sve off the record objesi mačku o rep.
Sve ovo ne znači da ne vjerujem u oporavak brodara, dapače, veći sam optimist danas nego jučer, puno je veća vjerojatnost da će BDI porasti 1000 poena nego pasti za istu sumu!!! Idemo dalje.

Uh, zvuči sve kao teorija zavjere, amerikanci su po pitanju Fanny-ja i Freddie-ja spašavali u prvom redu svoju guzicu. Drugo: koja je zemlja američki najveći partner uvoznik? Da, Kina. I treći najveći izvozni partner.

Agnelli je u svom iskazu imao potpuno pravo, Kinezi su zaista dužni platiti povišenje cijene za ostatak godine i to nisu ispoštovali.

Brazil skupa s Indijom i Australijom odgovara za preko 85% kineskog uvoza željezne rude, a obzirom da se Indijci lagano povlače kao izvoznici (zbog vlastitih potreba), od koga će to Kinezi uvoziti sirovinu (kojima je i dalje potrebno oko 50% uvoza u odnosu na vlastitu proizvodnju)?

S druge strane Brazilcima Kinezi čine 22% tržišta, pa prema tome prije bih rekao da su Kinezi ovisniji o njihovom izvozu nego Brazilci o njihovom uvozu. Brazili ima i druge kupce, a cijene isporuke u Europu su im puno isplativije.

I ja sam jednako optimist po pitanju oporavka brodara, samo bi želio mali više naglasiti kada kažem da su Kinezi veliki špekulanti. Oni su bili prvi koji su zakuhali s cijenama oko ugovora iako je bilo jasno da će se te cijene same korigirati tijekom 2010 i 2011 godine, ali komunjarama se nije dalo čekati, već druge provociraju svojim igricama. Ali to je dvosjekli mač. Sada njihove čeličane riskiraju značajnije gubitke zbog nečega što im je vlastita država u početku skuhala, a radi ubrzanja onoga što bi ionako prirodno uslijedilo, i na što su se mogli daleko kvalitetnije pripremiti.

Prije – kada se ‘spremao’ juris na 5000 kuna. Zar se toga vise nitko ne sjeca? Prljavi ves se iznosi tek kad ljubav pukne.

Od ovoga tvoga teksta izvukao bi sljedece:


Na Imou je bila diskusija da li uvesti zakon da bulkeri imaju dvostruku oplatu i glasanje je zavrsilo 37-33 protiv dvostruke oplate.

Nije bas neka uvjerljiva prednost. Sto ce biti ako 2012. donesu odluku o double hull? Navedenu godinu sam rekao samo ovako. Sto se tice argumenata protiv, u redu. Tvrdis isto sto i Grci. Ja kao nevjeza sam nasao i pro argumente. Nije bas da vjerujem u te pro argumente, ali Grcima jos manje.

U biti znam sto ces reci, 2012. tko ziv tko mrtav…medjutim mene trenutna situacija tjera da gledam sto ce biti za dvije-tri godine, a ne danas ili sutra. Zato i radim na vise frontova. A vjeruj mi, to ima i prednosti – ponekad.

A sto se tice smanjivanja potrosnje goriva, to je ucinjeno: s 45 tona dnevno po brodu na 28.

ume da broji sarafe, ali krivo:procenat i tacno; povjest;samnom, neznam, 100 ATPL=1000E, uvjek, vjest..plata?!, dejstvuje


Da li netko mozda zna tko je kupovao dionice Atlantske zadnjih 2 tjedna, kad su poceli ovi veliki padovi, stanje prvih 10 mi je poznato, mozda netko ima dublji uvid u stanje dionicara? Ukoliko je cijelo trziste u recesiji, gube se milioni, ne zna se kraj, zasto onda netko usprkos svemu ( sad kad je situacija sve gora i gora) kupjue konstantno ovu dionicu? Sigurno ne zato sto ne valja!


Odgovor je jednostavan. Svak ko gleda ulog u dionicu na nesto dulji rok. Mislim da su mirovinci (iako je to jedan kolega razlozno osporio) jedni od tih.

Quote Sakai "najvise pali svi osim ATPL"


….večer

-Nemojte Tita uspoređivati sa ovima iz uprave ATPL ……. [smiley]

-Razumljivo je da dio ljudi ima o njemu negativan stav ….. ,
… ali ove usporedbe ipak nije zaslužio …. [smiley]

.Dr M Wagner


Ma Wagner svi nabrojani su tu figurativno. Ja uopce nemam lose misljenje o upravi ATPL. Moj kolega koji je direktor velike pomorske firme nije poslusao moj prijedlog a ispalo je da sam bio u pravu. Kad sam mu to slavodobitno gurnuo pod nos odgovorio mi je da dnevno donese mozda 50-tak odluka i da nema sanse da sve budu ispravne.

Quote Sakai "najvise pali svi osim ATPL"

Saki svaka čast, ma kog boli qurac sad za single double hull? Ma kog to uopće brine ikad?

Al ajd.. malo tehničke edukacije ne škodi.

I'LL BE BACK


Prije – kada se ‘spremao’ juris na 5000 kuna. Zar se toga vise nitko ne sjeca? Prljavi ves se iznosi tek kad ljubav pukne.

Od ovoga tvoga teksta izvukao bi sljedece:


Na Imou je bila diskusija da li uvesti zakon da bulkeri imaju dvostruku oplatu i glasanje je zavrsilo 37-33 protiv dvostruke oplate.

Nije bas neka uvjerljiva prednost. Sto ce biti ako 2012. donesu odluku o double hull? Navedenu godinu sam rekao samo ovako. Sto se tice argumenata protiv, u redu. Tvrdis isto sto i Grci. Ja kao nevjeza sam nasao i pro argumente. Nije bas da vjerujem u te pro argumente, ali Grcima jos manje.

U biti znam sto ces reci, 2012. tko ziv tko mrtav…medjutim mene trenutna situacija tjera da gledam sto ce biti za dvije-tri godine, a ne danas ili sutra. Zato i radim na vise frontova. A vjeruj mi, to ima i prednosti – ponekad.

A sto se tice smanjivanja potrosnje goriva, to je ucinjeno: s 45 tona dnevno po brodu na 28.

[/quote]
Sakai oprosti ali u ovim stvarima si zaista diletant i savjetujem ovu temu okoncamo. I sta ako se nesto promjeni 2012. Zapamti da se odluke ne donose retroaktivno. Ukoliko se i donese odluka primjenjivati ce se na brodove kojima ce kobilica polozena nakon tog datuma (keel laid after…date).

PAMETNI BRODARI KADA SE ZNA DA OVAKVA PRAVILA DOLAZE NASTOJE POSTAVITI STA VISE KOBILICA PO SVIJETU I OSTVARUJU OGROMNU ZARADU-USTEDU. BUDALE GRADE BRODOVE PO PRAVILIMA KOJA CE SE "MOZDA DONIJETI"

Na neki nacin mozda i mogu razumit motiv ATPL. Gradili su dosta brodova, solidno su stali financijski i odlucili su napravit par komada. Ako IMO donese odluku oni su avangarda ili market leaderi zajedno sa Gregom i jos par firmi. I da sumiram odluku mogu mozda razumjeti ali odlika se pokazala pogresna.

Quote Sakai "najvise pali svi osim ATPL"

New Report

Close