Strah od zaraze u javnom prijevozu u Europi potaknuo prodaju starih auta

Autor: Tomislav Pili , 30. studeni 2020. u 22:00
foto: pixabay

Podaci AutoScout24 pokazuju da je u trećem tromjesečju internetsko pretraživanje oglasa za automobile starije od 20 godina u Francuskoj skočilo za 80, u Nizozemskoj za 77, a u Belgiji za 59 posto.

Rabljeni automobili starijih godišta u europskim su državama trenutačno vrlo traženi zbog izbjegavanja korištenja javnog prijevoza uslijed bojazni od zaraze, ali i posljedične ekonomske krize zbog koje mnogi zaziru od velikih troškova poput kupnje novog vozila. Iako se dugoročno radi o dobroj vijesti za automobilsku industriju, aktivisti za zaštitu okoliša upozoravaju da će to usporiti, pa možda i zaustaviti trend smanjenja emisija stakleničkih plinova.

Prema podacima koje su Reutersu pružili IHS Markit te specijalizirana internetska platforma za trgovinu automobilima AutoScout24, nakon drugog tromjesečja primjetan je rast broja registracija rabljenih automobila, kao i skok pretraživanja na internetu.

Užasan javni prijevoz

Primjerice, u Francuskoj je broj registracija rabljenih automobila u trećem tromjesečju porastao za 16 posto, dok je prodaja novih automobila pala za 5 posto. Podaci IHS-a pokazuju da je taj trend još očitiji u Španjolskoj gdje je 25 posto više registracija automobila starijih godišta. „Može se reći da je u razdoblju korone broj vozila starijih od 15 godina povećan u odnosu na prijašnje godine“, izjavio je Björn Hütter, analitičar IHS-a. Jedan od kupaca koji se odlučio za takvo vozilo je i novopečeni Madriđanin Robert Perez koji se nedavno u španjolsku prijestolnicu doselio iz Argentine. „Javni je prijevoz ovdje ionako užasan, ali uz pandemiju COVID-19 bolje ga je izbjegavati“, ističe za Reuters taj 33-godišnji inženjer. Naime, broj putnika u javnom prijevozu u Španjolskoj u travnju je pao za 92 posto, a u rujnu – nekoliko mjeseci nakon ublažavanja prvog vala epidemioloških mjera – bio je 44 posto niži.

Kako bi si olakšao kretanje i potragu za poslom, Perez je nedavno za 2000 eura kupio Seat Toledo proizveden 2001. godine u tvrtki OcasionPlus, trgovcu rabljenih automobila koji je ove godine otvorio još četiri trgovine zbog skoka potražnje. Španjolski internetski oglasnik Sumauto – dio medijske kompanije Vocento – ističe kako je prodaja automobila starijih od 20 godina skočila 25 posto između lipnja i listopada, a starijih od 15 godina za 16 posto. Sličan procvat poslovanja bilježi i tvrtka Nawaie Motoring iz zapadnog Londona čiji direktor Ameen Sultani ističe kako se posebno traže stariji automobili s cijenom ispod 3000 funti. Kako dodaje, cijene automobila starijih od 10 godina skočile su 25 posto jer dosadašnji korisnici vlakova i autobusa traže povoljne alternative. „Sve s cijenom ispod 3000 funti prodaje se vrlo brzo i vrlo nam je teško obnoviti zalihe jer svi traže iste modele.

25 posto

skočila je prodaja rabljenih auta u Španjolskoj u trećem tromjesečju, a u Francuskoj za 16 posto

Većina kupaca ističe kako želi izbjeći javni prijevoz“, kaže Sultani. U studenom, prije uvođenja posljednjeg seta mjera, u Velikoj Britaniji je svega trećina lanjskog broja putnika koristila željeznički prijevoz. S druge strane, korištenje osobnih automobila naraslo je preko 90 posto.

Smanjenje prometa

Podaci AutoScout24 pokazuju da je u trećem tromjesečju internetsko pretraživanje oglasa za automobile starije od 20 godina u Francuskoj skočilo za 80 posto, u Nizozemskoj za 77 posto, a u Belgiji za 59 posto. Izbjegavanje javnog prijevoza zabrinjava aktiviste za zaštitu okoliša s obzirom da će ugroziti ambiciozne planove Europske unije o smanjivanju emisija sugljičnog dioksida.

„Vlade moraju učiniti sve što je u njihovoj moći da smanje cestovni promet“, smatra Sam Chetan-Welsh, aktivist Greenpeacea. Međutim, osim ekoloških posljedica, postoji još nekoliko problema koje donosi veliki broj starih automobila na cestama.

Naime, takva su vozila manje sigurnija od novijih modela. Stoga osiguravatelji tvrde da bi to moglo povećati cijenu polica automobilskog osiguranja, iako dodaju da se ta teza treba dokazati u statistikama u idućih nekoliko godina.

Komentirajte prvi

New Report

Close