Turistička agencija Danubiumtours otvorena je 2007. godine i već u prvoj godini vlasnici Zrinka i Zoran Šesto imali su 7245 gostiju koji su u njihovoj organizaciji posjetili Vukovar. “Već u idućoj godini bilo ih je 10.000 i svake sljedeće broj se povećavao za 30%, osim 2010., koja ne može biti referentna zbog globalne recesije u kojoj se našla i Hrvatska”, počinju svoju priču supružnici Šesto. Zrinka je direktorica Danubiumtoursa, a Zoran vodi marketing i prodaju. Financijski njihova agencija ne može se mjeriti s onim “morskim”, ali posluju pozitivno. Problem je najveći u nelikvidnosti i sporoj naplati potraživanja. Ima i puno parafiskalnih nameta u poslovanju za što iznova svake godine slušaju obećanja da će se neka i ukinuti. Nadalje, žale se i da su potpore lokalne samouprave male ili gotovo nikakve tako da primjena projekata na lokalnoj razini gotovo nikada ne prolazi uz obrazloženje da nema novaca. S druge strane brači par Šesto je zadovoljan jer rade posao koji vole i koji neprestano razvijaju. U početku su organizirali jednodnevne izlete, dok je 30% bilo dvodnevnih i trodnevnih aranžmana. Za iduću godinu pripremaju nove atraktivne aranžmane jer im je cilj zadržati turiste što duže. S ponosom naglašavaju da će preko svoje agencije ove godine imati oko 12.000 gostiju. “Neki gosti, primjerice, poveća grupa iz Opatije koja je stigla ovog vikenda, Slavoniji se vjerno vraćaju svake godine. Oduševljeni su gostoprimstvom, hranom i vinima i dodatnom vrijednošću kojom se trudimo osvojiti svakoga gosta,” priča Zrinka Šesto.
Putovima branitelja
Zrinka i Zoran Šesto odlučili su povratkom u rodni grad iz progonstva iz Zagreba 2001. godine, pokrenuti vlastiti posao. Osnovali su Danubiumtours kao isključivo receptivnu, odnosno DMC agenciju za razvoj i promicanje turističke destinacije kakve do tada nije bilo u Hrvatskoj. Imali su, kažu, jasnu viziju onoga što žele raditi u dotad turistički potpuno nerazvijenom području. U Vukovar je od 1998. i procesa mirne reintegracije počelo stizati mnogo ljudi, tada još neprepoznatljivih kao turista koji su obilazili mjesta stradanja Vukovaraca. Prvi program agencije “Putovima vukovarskih branitelja” bio je prepoznat kao turistički proizvod pa su ubrzo počele stizati i prve organizirane grupe. Supružnici Šesto prisjećaju se prvih koraka koji su bili teški i laki. No vodio ih je entuzijazam koji je prisutan i danas nakon pet godina rada. Povratne informacije od gostiju bile su izvrsne i bez obzira koliko je bavljenje receptivnim oblicima turizma teško, jer tu nema “velike i brze” zarade, kazuju da i danas s užitkom smišljaju i oblikuju nove programe. Ustrajali su jer su željeli da i kontinent Hrvatske bude više zastupljen na turističkoj karti. Ratni turizam je i danas ono što u Vukovar dovodi turiste. Međutim, taj oblik turizma je ono zbog čega se turisti vraćaju, ali i zbog druge ponude koja je ovdje zastupljena. Danubiumtours u svom portfelju ima više od 60 gotovih programa koji su selektirani po interesu. Zastupljen je kulturni turizam za koji predviđaju da vrijeme tek dolazi, zatim vjerski, riječni, eno- i gastroturizam po kojemu su Slavonija i Srijem najprepoznatljiviji. Ruralni turizam je jako tražen posebno kod gostiju koji dolaze iz inozemstva.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu