Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Svake godine imamo 30% više gostiju

Autor: Biserka Ranogajec
22. studeni 2011. u 22:00
Podijeli članak —

Vlasnici prve privatne turističke agencije u Vukovaru kažu da se ne mogu mjeriti s ‘morskim’, no imaju postojan rast

Turistička agencija Danubiumtours otvorena je 2007. godine i već u prvoj godini vlasnici Zrinka i Zoran Šesto imali su 7245 gostiju koji su u njihovoj organizaciji posjetili Vukovar. “Već u idućoj godini bilo ih je 10.000 i svake sljedeće broj se povećavao za 30%, osim 2010., koja ne može biti referentna zbog globalne recesije u kojoj se našla i Hrvatska”, počinju svoju priču supružnici Šesto. Zrinka je direktorica Danubiumtoursa, a Zoran vodi marketing i prodaju. Financijski njihova agencija ne može se mjeriti s onim “morskim”, ali posluju pozitivno. Problem je najveći u nelikvidnosti i sporoj naplati potraživanja. Ima i puno parafiskalnih nameta u poslovanju za što iznova svake godine slušaju obećanja da će se neka i ukinuti. Nadalje, žale se i da su potpore lokalne samouprave male ili gotovo nikakve tako da primjena projekata na lokalnoj razini gotovo nikada ne prolazi uz obrazloženje da nema novaca. S druge strane brači par Šesto je zadovoljan jer rade posao koji vole i koji neprestano razvijaju. U početku su organizirali jednodnevne izlete, dok je 30% bilo dvodnevnih i trodnevnih aranžmana. Za iduću godinu pripremaju nove atraktivne aranžmane jer im je cilj zadržati turiste što duže. S ponosom naglašavaju da će preko svoje agencije ove godine imati oko 12.000 gostiju. “Neki gosti, primjerice, poveća grupa iz Opatije koja je stigla ovog vikenda, Slavoniji se vjerno vraćaju svake godine. Oduševljeni su gostoprimstvom, hranom i vinima i dodatnom vrijednošću kojom se trudimo osvojiti svakoga gosta,” priča Zrinka Šesto.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Putovima branitelja
Zrinka i Zoran Šesto odlučili su povratkom u rodni grad iz progonstva iz Zagreba 2001. godine, pokrenuti vlastiti posao. Osnovali su Danubiumtours kao isključivo receptivnu, odnosno DMC agenciju za razvoj i promicanje turističke destinacije kakve do tada nije bilo u Hrvatskoj. Imali su, kažu, jasnu viziju onoga što žele raditi u dotad turistički potpuno nerazvijenom području. U Vukovar je od 1998. i procesa mirne reintegracije počelo stizati mnogo ljudi, tada još neprepoznatljivih kao turista koji su obilazili mjesta stradanja Vukovaraca. Prvi program agencije “Putovima vukovarskih branitelja” bio je prepoznat kao turistički proizvod pa su ubrzo počele stizati i prve organizirane grupe. Supružnici Šesto prisjećaju se prvih koraka koji su bili teški i laki. No vodio ih je entuzijazam koji je prisutan i danas nakon pet godina rada. Povratne informacije od gostiju bile su izvrsne i bez obzira koliko je bavljenje receptivnim oblicima turizma teško, jer tu nema “velike i brze” zarade, kazuju da i danas s užitkom smišljaju i oblikuju nove programe. Ustrajali su jer su željeli da i kontinent Hrvatske bude više zastupljen na turističkoj karti. Ratni turizam je i danas ono što u Vukovar dovodi turiste. Međutim, taj oblik turizma je ono zbog čega se turisti vraćaju, ali i zbog druge ponude koja je ovdje zastupljena. Danubiumtours u svom portfelju ima više od 60 gotovih programa koji su selektirani po interesu. Zastupljen je kulturni turizam za koji predviđaju da vrijeme tek dolazi, zatim vjerski, riječni, eno- i gastroturizam po kojemu su Slavonija i Srijem najprepoznatljiviji. Ruralni turizam je jako tražen posebno kod gostiju koji dolaze iz inozemstva.

Turistička agencija Danubiumtours otvorena je 2007. godine i već u prvoj godini vlasnici Zrinka i Zoran Šesto imali su 7245 gostiju koji su u njihovoj organizaciji posjetili Vukovar. “Već u idućoj godini bilo ih je 10.000 i svake sljedeće broj se povećavao za 30%, osim 2010., koja ne može biti referentna zbog globalne recesije u kojoj se našla i Hrvatska”, počinju svoju priču supružnici Šesto. Zrinka je direktorica Danubiumtoursa, a Zoran vodi marketing i prodaju. Financijski njihova agencija ne može se mjeriti s onim “morskim”, ali posluju pozitivno. Problem je najveći u nelikvidnosti i sporoj naplati potraživanja. Ima i puno parafiskalnih nameta u poslovanju za što iznova svake godine slušaju obećanja da će se neka i ukinuti. Nadalje, žale se i da su potpore lokalne samouprave male ili gotovo nikakve tako da primjena projekata na lokalnoj razini gotovo nikada ne prolazi uz obrazloženje da nema novaca. S druge strane brači par Šesto je zadovoljan jer rade posao koji vole i koji neprestano razvijaju. U početku su organizirali jednodnevne izlete, dok je 30% bilo dvodnevnih i trodnevnih aranžmana. Za iduću godinu pripremaju nove atraktivne aranžmane jer im je cilj zadržati turiste što duže. S ponosom naglašavaju da će preko svoje agencije ove godine imati oko 12.000 gostiju. “Neki gosti, primjerice, poveća grupa iz Opatije koja je stigla ovog vikenda, Slavoniji se vjerno vraćaju svake godine. Oduševljeni su gostoprimstvom, hranom i vinima i dodatnom vrijednošću kojom se trudimo osvojiti svakoga gosta,” priča Zrinka Šesto.

Putovima branitelja
Zrinka i Zoran Šesto odlučili su povratkom u rodni grad iz progonstva iz Zagreba 2001. godine, pokrenuti vlastiti posao. Osnovali su Danubiumtours kao isključivo receptivnu, odnosno DMC agenciju za razvoj i promicanje turističke destinacije kakve do tada nije bilo u Hrvatskoj. Imali su, kažu, jasnu viziju onoga što žele raditi u dotad turistički potpuno nerazvijenom području. U Vukovar je od 1998. i procesa mirne reintegracije počelo stizati mnogo ljudi, tada još neprepoznatljivih kao turista koji su obilazili mjesta stradanja Vukovaraca. Prvi program agencije “Putovima vukovarskih branitelja” bio je prepoznat kao turistički proizvod pa su ubrzo počele stizati i prve organizirane grupe. Supružnici Šesto prisjećaju se prvih koraka koji su bili teški i laki. No vodio ih je entuzijazam koji je prisutan i danas nakon pet godina rada. Povratne informacije od gostiju bile su izvrsne i bez obzira koliko je bavljenje receptivnim oblicima turizma teško, jer tu nema “velike i brze” zarade, kazuju da i danas s užitkom smišljaju i oblikuju nove programe. Ustrajali su jer su željeli da i kontinent Hrvatske bude više zastupljen na turističkoj karti. Ratni turizam je i danas ono što u Vukovar dovodi turiste. Međutim, taj oblik turizma je ono zbog čega se turisti vraćaju, ali i zbog druge ponude koja je ovdje zastupljena. Danubiumtours u svom portfelju ima više od 60 gotovih programa koji su selektirani po interesu. Zastupljen je kulturni turizam za koji predviđaju da vrijeme tek dolazi, zatim vjerski, riječni, eno- i gastroturizam po kojemu su Slavonija i Srijem najprepoznatljiviji. Ruralni turizam je jako tražen posebno kod gostiju koji dolaze iz inozemstva.

Kruzeri na Dunavu
“Europske rijeke su veliki hit, pa tako i naš Dunav uz koji i mi vežemo svoje buduće planove”, priča Zrinka. Rast pristajanja kruzera u Vukovaru i Iloku svake je godine sve veći, u prosjeku dođe 150 brodova sa po 150 putnika. No ne radi se dobro i turisti se žale na sporost carine i policije te katkad na njihovo nerazumijevanje jer moraju dugo čekati na brodu. Također je ponuda sadržaja za te goste još nedovoljno kvalitetna, a posebno nedostaje educiranog osoblja u vinskim podrumima. “Na tome moramo brže i više raditi”, žali se Zoran Šesto.Na pitanje mogu li se turisti u Vukovaru ukrcati na kruzere koji dolaze Dunavom, naši sugovornici odgovaraju da je to moguće samo u susjednim državama. “Naša država ne radi dovoljno na infrastrukturi na rijekama te iako imamo 60 kilometara Dunava u našoj županiji, nemamo turistički brod za razglede za razliku od drugih dunavskih zemalja. Zrinka Šesto ove je godine posjetila Bavarsku u kojoj su obilazili turističke agencije koje imaju kruzere za plovidbu Dunavom. Zrinka iz iskustva govori da u Njemačkoj izuzetno cijene i vrednuju viziju, ideju i znanje, i to svesrdno podupiru. Ne misli samo na financijsku podršku tamošnjih vlasti.

Turističke agencije poput njezine u Bavarskoj imaju veću podršku javnog sektora, turističkih zajednica i lokalne uprave. “Oni promišljeno troše svoje proračune i jako osluškuju tržište nudeći stalno nešto novo. Upravo bismo to htjeli vidjeti u Hrvatskoj”, razmišlja Šesto. Dodaje kako su u Hrvatskoj potpore od lokalne samouprave gotovo nikakve. Najveću potporu dobili su od Ministarstva turizma za turističke programe u 2010. Pretpristupni fondovi EU još su zatvoreni za privatni sektor i na te se fondove uglavnom natječu lokalne uprave. Šesto se osim toga žali kako nemaju ni dovoljno informacija o njima osim onoliko koliko sami pronađu. “Suradnja s turističkim agencijama iz susjednih zemalja za sada je mala zato što se još doživljavamo kao konkurencija, a ne kao partneri. Moram naglasiti da je puno bolja suradnja s agencijama iz Hrvatske i Danubiumtours je kao članica UHPE (Udruge hrvatskih putničkih agencija) inicirala osnivanje DAG-a (Destinacijska akcijska grupa) u koju se udružilo sedam ”malih” agencija iz gradova s kontinenta (Varaždin, Karlovac, Lepoglava, Zlatar, Koprivnica i Osijek) radi zajedničkog djelovanja i promocije programa. Prvo predstavljanje imaju 30. studenoga 2011. u sklopu turističke burze PUT u Zagrebu.

Planovi

Gradnja izletničkog broda
Danubiumtours namjerava graditi izletnički turistički brod za Dunav i obitelj Šesto upravo pokušava zatvoriti financijsku konstrukciju. Ali, kažu, to kod nas ide jako sporo. Javili su se na natječaj Ministarstva gospodarstva, rada i poduzetništva za malu brodogradnju, ali dobili su odbijenicu na koju su se žalili. Smatraju da su ispunili uvjete i čekaju odgovor na žalbu. Poručuju: “To nas neće zaustaviti u našoj nakani da naš brod zaplovi Dunavom.”

O Vukovaru

Dali pečat gradu
“Vukovar danas i u našim počecima nije doživio velike promjene. Naša agencija jest i svojim smo idejama i programima dali pečat našem gradu te se nadamo da ćemo većom suradnjom i partnerstvom između javnog i privatnog sektora uspjeti pomaknuti granice turizma. Svake godine naš grad i županiju posjećuje veći broj turista, pa je stoga ta suradnja neminovna. Još se puno radi stihijski i još turizam nije prepoznat kao djelatnost na kojoj se može graditi identitet, a u konačnici i profit kako to rade druge europske zemlje. Ponuda i njezina kvaliteta ne prate tržište”, rekli su supružnici Šesto.

Autor: Biserka Ranogajec
22. studeni 2011. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close