Novim standardom za povećanje razine kvalitete javne uprave RH napreduje u procesu pristupanja OECD-u

Autor: Suzana Varošanec , 19. lipanj 2023. u 11:32
Foto: Pixabay

Ministarstvo pravosuđa i uprave, tijelo zaduženo za koordinaciju provedbe Smjernica za upravljanje kvalitetom u javnoj upravi,, u svojoj nadležnosti ima i pružanje informatičke podrške za upravljanje kvalitetom i procesima u TJU, organizaciju izobrazbe za službenike, praćenje provedbe ciljeva i godišnje izvještavanje Vlade o provedbi Smjernica. Za sad je uvođenju sustava upravljanja kvalitetom pristupilo 124 tijela javne uprave (TJU) i 640 zaposlenika koji su stekli potrebne kompetencije kroz projekt kojeg su zajedno provodili Ministarstvo pravosuđa i uprave i Državna škola za javnu upravu.

Stupanjem na snagu Smjernica za upravljanje kvalitetom u javnoj upravi, koje su sastavni dio Vladine Odluke iz područja upravljanja kvalitetom u javnoj upravi, na novoj razini velikog zadatka kreće proces podizanja učinkovitosti javne uprave. I to kroz usvajanje načela, zahtjeva, metodologija i alata upravljanja kvalitetom i poslovnim procesima u svakodnevnom radu tijela javne uprave (TJU) s korisnicima javnih usluga, dakle kako s građanima, tako i s gospodarskim subjektima, kojima je slijedom očekivanja učinkovitije i kvalitetnije razine javnih usluga osobito značajna potvrda novih procesa.

Uvođenju sustava upravljanja kvalitetom za sad je pristupilo 124 tijela javne uprave (TJU) i 640 zaposlenika koji su stekli potrebne kompetencije kroz projekt kojeg su zajedno provodili Ministarstvo pravosuđa i uprave i Državna škola za javnu upravu.

Ministarstvo pravosuđa i uprave, tijelo zaduženo za koordinaciju provedbe Smjernica, u svojoj nadležnosti po smjernicama ima i pružanje informatičke podrške za upravljanje kvalitetom i procesima u TJU, organizaciju izobrazbe za službenike, praćenje provedbe ciljeva i godišnje izvještavanje Vlade o provedbi Smjernica.

Ovaj inovativni sustav za mapiranje i upravljanje poslovnim procesima i (samo) procjenu ispunjenja zahtjeva upravljanja kvalitetom, nakon što je usklađen među ostalim s preporukama Deklaracije o inovacijama u javnom sektoru OECD-a, smatra se i da predstavlja značajan napredak u procesu pristupanja Hrvatske OECD-u. Sada je težište u praksi, primjenom metodologije temeljene na Zajedničkom okviru za procjenu 2020., a u sklopu uvođenja sustava upravljanja i osiguravanja kvalitete u javnoj upravi, omogućiti povećanje razine kvalitete javnih usluga koje građanima i gospodarskim subjektima pružaju TJU – tijela državne uprave, jedince lokalne i područne (regionalne) samouprave i pravne osobe s javnim ovlastima kojima je osnivač RH.

Smjernicama za upravljanje kvalitetom u javnoj upravi, kako se navodi Vlada određuje standard za povećanje razine kvalitete javne uprave koja će doprinijeti većem povjerenju pravnih i fizičkih osoba kao korisnika u TJU i povećanju konkurentnosti hrvatskoga gospodarstva, a trebalo bi za rezultat imati “gospodarski rast i razvoj, makroekonomsku stabilnost te kvalitetu života svih građana”.

“Podizanje učinkovitosti javne uprave kako bi na što kvalitetniji način odgovarala potrebama građana i gospodarstva jedan je od glavnih ciljeva u Programu Vlade   2020. – 2024., Nacionalnoj razvojnoj strategiji RH do 2030. i Nacionalnom planu razvoja javne uprave za razdoblje od 2022. do 2027. Smjernice su donose u svrhu usvajanja načela, zahtjeva, metodologija i alata upravljanja kvalitetom i poslovnim procesima u svakodnevnom radu TJU”, navodi se u uvodu ovog dokumenta kojeg u narednom razdoblju čeka test u pogledu sveobuhvatne i temeljite provedbe.

Komentirajte prvi

New Report

Close