Ekskluzivno: Modepacku posao eksplodirao, investiraju u novi pogon i trebat će radnike

Autor: Darko Bičak , 27. rujan 2021. u 13:32
pd

Na tržištu tek pet godina, a već rade za Amazon, H&M, DPD, burzu dijamanata…

Amazon, H&M, Vans, Adidas, DHL, DPD, Loomis, brojne europske financijske institucije kao i burza dijamanata u Antwerpenu (Antwerpen World Diamond Centre) samo su neki od brojnih korisnika kurirske i sigurnosne ambalaže zagrebačke tvrtke Modepack.

Iako na tržištu postoji tek pet godina, Modepack je već jedan od globalnih lidera u proizvodnji visokokvalitetne ambalaže za logistički prijevoz robe, s naglaskom na e-trgovinu i kurirske dostave te sigurnosno pakiranje za novac i dragocjenosti. Izvoze na 32 svjetska tržišta, uz ukupni udio izvoza u poslovanju od preko 90 posto. Kako pojašnjava Jure Širić, direktor i vlasnik tvrtke, Modepack je nastao na procjeni da će e-trgovina od vrlo brzo postati realnost, a to se dogodilo mnogo prije nego što se i sam nadao.

“Nisam potpuni stranac u ovoj industriji jer dolazim iz obiteljske tvrtke Weltplast koja se od 1983. bavi ambalažom i recikliranjem, a od 2010. sam u njoj vodio prodaju za EU tržišta. No, to je velika tvrtka koja se bavi generalno ambalažom i sirovinama za nju, a moja želja je bila iskoračiti u nešto novo i drukčije. Prema svemu sudeći nisam pogriješio”, kaže Širić.

Dodaje da je pandemija Covida-19, iako je zaustavila kompletno društvo i gospodarstvo tijekom prošle godine, u segmentu e-trgovine dovela do enormnog rasta koji je iznenadio i njih. Zbog eksponencijalnog rasta poslovanja, Modepack je već prošle godine odlučio krenuti u novu investiciju i udvostručenje kapaciteta. Kroz mjesec dana bi trebali početi i građevinski radovi na njihovom novom, ukupno 50 milijuna kuna vrijednom, pogonu u Velikoj Gorici, u neposrednoj blizini njihova važnog kupca, Hrvatske pošte koja tamo ima svoj logističko-distributivni centar.

Projekt, koji bi trebao biti završen do ljeta 2022., je s 7,5 milijuna kuna pomogla i EU iz svojih fondova.

“Trenutno radimo na pet proizvodnih linija, a što nam je već sada nedovoljno. U novom pogonu ćemo, uz premještanje postojećih, instalirati i tri nove proizvodne linije koje će biti jednakog kapaciteta kao i ovih pet zajedno, ali će imati puno veće tehnološke mogućnosti, posebno po pitanju papirnate ambalaže koja je zbog trendova sve traženija”, ističe Širić. Od ukupne investicije, više od 2/3 će biti uloženo u opremanje proizvodnje, dok ostatak otpada na građevinske radove.

‘Zeleni’ model

U novom pogonu će zaposliti 20-ak novih radnika, a što će značiti rast zaposlenosti od 50-ak posto s obzirom na to da trenutno imaju 42 zaposlena. Direktor ove tvrtke pojašnjava da će novi pogon biti kapacitiran za 12 do 14 proizvodnih linija, ako će tržišne okolnosti to tražiti, i 80-ak zaposlenih.

“Kako je u našem biznisu ekologija i zelena agenda generalno vrlo važna tema, čak smo se i kod planiranja investicije odlučili primijeniti taj model. Naime, odlučili smo da nećemo ići u greenfield investiciju nego u reciklažu nekog postojećeg objekta. Ubrzo smo pronašli što smo tražili u nedovršenom projektu propale građevinske tvrtke Tempo koja je u Velikoj Gorici sredinom 1990-ih krenula gradnju svojeg prodajnog sjedišta, ali je zbog poslovnih poteškoća projekt stao s gradnjom, a tvrtka završila u stečaju”, navodi Širić pokazujući nam digitalni nacrt svojeg budućeg sjedišta koji više liči na tehnološki park, nego neku “tvornica” ambalaže.

32 svjetska

tržišta osvojio je dosad zagrebački Modepack

Kako se radi o velikom prostoru, zgrada od 5500 m² i zemljište od 32.000 kvadrata, moguće je i daljnje širenje. Modepack na krilima rasta volumena e-trgovine bilježi konstanti rast prihoda koji su im lani iznosili 50 milijuna kuna, a što je bio rast od 60% u odnosu na godinu prije kada su rasli 30%, dok za ovu godinu očekuju dodatni rast od 20% i prihod od 60-ak milijuna kuna. S novim pogonom i širenjem asortimana očekuju da bi 2025. prihod trebao dosegnuti 150 milijuna kuna, s tendencijom rasta.

Bum onlinea od 200 posto

“Globalna e-trgovina raste nezaustavljivo te je i prije korone, tijekom 2019. godine, globalni rast bio 21%. Podaci za prošlu godinu pokazuju da su zemlje s razvijenijom e-trgovinom ostvarile značajan, ali ipak manji rast dok su one, poput Hrvatske, rast mjerile u stotinama posto. Statistike kojima raspolažemo govore da je lani e-trgovina na razini EU porasla 31%, a ako pogledamo neke najznačajnije zemlje onda vidimo da je u Njemačkoj to 22%, Ujedinjenom Kraljevstvu 31%, a u Španjolskoj 75%. Procjene za Hrvatsku su preko 200%”, navodi Jure Širić. Ova zagrebačka tvrtka predstavlja vrhunac tehnologije u svojem sektoru, a čemu u prilog govori i činjenica da u Europi postoje još samo tri, sve istina veće, tvrtke koje im predstavljaju konkurenciju. Modepack zbog toga izvozi čak 92% svoje produkcije koja godišnje dosegne oko 200 milijuna komada razne ambalaže.

Konverzija ‘teška’ milijun eura

U Modepacku imaju velikih očekivanja i od konverzije kuna u eure, koja bi se trebala dogoditi tijekom 2023. jer će za taj posao trebati velika količine sigurnosne ambalaže za novčanice, a što je jedan od Modepackovih glavnih proizvoda. Širić procjenjuje da bi, temeljem iskustva drugih EU zemalja koje su radile konverziju i komparacijom s Hrvatskom, njima taj projekt mogao donijeti oko milijun eura dodatnog prihoda. Da se radi o tvrtki i biznisu koji ima budućnost, potvrđuje, prema riječima samog vlasnika i direktora Jure Širića, činjenica da ih kontaktiraju predstavnici raznih investicijskih fondova koji im nude dokapitalizaciju ili sličan vid suradnje.

“Mi smo tržišno orijentirana tvrtka i nikad ne reci nikad. No, za sada nisam spreman nikome prepustiti kontrolu nad tvrtkom. Realan sam i znam da ako ćemo rasti po stopama kakve bilježimo proteklih godina da ćemo postati veliki sustav, možda i preveliki da funkcioniramo po uzusima obiteljske tvrtke. No, otom potom. Sada smo ovdje. Imamo dobar model, perspektivnu budućnost i idemo dalje”, zaključuje Širić.

U ovoj tvrtki nemaju problema niti s ljudstvom jer su im, kažu, plaće značajno iznad nacionalnog i zagrebačkog prosjeka, a kao primjer interesa za Modepack navode da im je lani na jednom natječaju za 12 novih radnih pozicija pristiglo 2539 prijava.

Komentirajte prvi

New Report

Close