‘U craft pivarstvu nema trendova, jer cilj je biti drukčiji od drugih. U brendiranju, inovativnosti, sastavu, okusu. Što možete ponuditi, a da nitko drugi još nije? Možda je to jedinstveni lokalni sastojak ili partnerstvo, možda je to vaša priča ili neki vaš jedinstveni stil. Mali i nezavisni pivari uvijek se nečeg dosjete, u tome je njihova snaga’. Tako je to opisao Bart Watson, glavni ekonomist Američkog pivarskog društva (Brewers Association) kad su ga pitali koji su trendovi u craft pivarstvu u 2016. godini. A Watson zna o čemu govori, jer u okviru udruženja zastupa čak 115 tisuća radnika zaposlenih samo u američkim nezavisnim pivovarama.
Amerika je ishodište craft pivarstva u kojoj su male pivovare nicale još prije više od stotinu godina, a nakon pauze krajem 20. stoljeća craft je posljednjih 10 godina doživio novu “revoluciju”, s ogromnim rastom i nikad inovativnijim pristupom. Europa nimalo ne kaska, s 5700 aktivnih pivovara čiji broj konstantno raste, u zadnjih pet godina broj craftera u EU rastao je za 73 posto. Prema podacima Udruženja, američko tržište craft piva teško je više od 22 milijarde dolara i lani je imalo rast prodaje od oko 16 posto, a u 2014. je čitava industrija oko crafta američkom gospodarstvu donijela oko 57 milijardi dolara – tu spada oko 115 tisuća radnih mjesta izravno u pivovarama te 424 tisuće vezanih radnih mjesta u popratnim djelatnostima u ugostiteljstvu, prodaji suvenira, turama, dakle turizmu. Naime, kao što se u vinarstvu razvijaju vinske ceste, tako se proizvodnja piva sve više veže uz sljubljivanje s hranom, organiziraju se kraft ture po pivovarama s degustacijama, festivali…
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu