Je li prodaja knjiga isplativ biznis? Sudimo li po brojkama 5. zagrebačkog sajma knjiga, koji je završio 17. svibnja, organizator Profil Megastore može biti zadovoljan: za 12 sajamskih dana kroz Profilovu knjižaru je prošlo više od 70.000 ljudi i prodano je oko 35.000 knjiga.
Statistika prema kojoj otprilike svaki drugi posjetitelj knjižare kupi jednu knjigu, makar se radilo i o sajmu, još se prije koju godinu činila dijelom neke bolje budućnosti. Usporedbe radi, navedimo da je zadnji Interliber posjetilo oko 100.000 ljudi. Istina, Interliber kraće traje, ali je to ujedno i najveći hrvatski knjiški sajam, koji organizirano posjećuju i škole, a visoki popusti kojima se izdavači žele riješiti remitende siguran su mamac za kupce. Iako se Zagrebački sajam knjiga reklamirao popustima od 20 do 70 posto, zapravo se velika većina knjiga prodavala uz taj najniži, dvadestpostotni popust. Raskorak između reklamom obećanih popusta i sajamske prakse zapravo se ne može svesti pod marketinšku obmanu jer je Zagrebački sajam i koncipiran kao ‘smotra’ nove produkcije, a od stupanja na snagu Sporazuma o jedinstvenoj cijeni knjige novim se izdanjima godinu dana od objavljivanja ne smije snižavati cijena više od deset posto, osim na sajmovima koji imaju dozvolu Zajednice nakladnika i knjižara te smiju nuditi najviše 20 posto sniženja. Zagrebački je sajam dobro tempiran: upotpunjuje sajamsku prazninu između dvaju Interlibera i predstavlja polugodišnju knjišku proizvodnju iako je upravo to razdoblje – od Interlibera do početka ljeta – postalo najsušnije kada je riječ o novim izdanjima.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.http://www.vbz.hr/kategorija/ekonomija
Uključite se u raspravu