Većina (66 posto) hrvatskih poslodavaca smatra da njihovi zaposlenici moraju razvijati komunikacijske i prezentacijske vještine, dok je isto područje interesantno za samo 33 posto posloprimaca, pokazuju rezultati istraživanja o edukativnim potrebama i ponudi profesionalne edukacije na području Hrvatske koje je ove godine provedeno na uzorku od 1700 posloprimaca i 88 poslodavaca. Istraživanje je proveo MojPosao, a za potrebe EduCentra, centralnog informacijskog mjesta za ponudu i potražnju cjelokupne edukacije u državi, uz pokroviteljstvo Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa. Rezultati pokazuju kako 56 posto poslodavaca kao potrebno područje profesionalne edukacije navodi strane jezike, što je za 12 posto više nego u istraživanju provedenom 2005., dok gotovo trećina poslodavaca (32 posto) smatra da su napredni informatički tečajevi potrebni njihovim djelatnicima. Osim toga 47 posto poslodavaca smatra da posloprimci trebaju razvijati vještine manadžmenta, vještine vođenja (40%), nova marketinška znanja (35 posto), prodajne vještine (35 posto) i upotrebu računalnih uredskih aplikacija (33 posto). Najmanje ispitanih poslodavaca, svega 2 posto, smatra područje prava zanimljivim ili potrebnim za edukaciju iz čega bi se moglo zaključiti da su zadovoljni osposobljenošću svojih posloprimaca u tom području. Ulaganje u edukaciju mnogi danas smatraju jednim od najboljih načina investiranja. Tri četvrtine ispitanih posloprimaca pohađalo je neki program profesionalne edukacije pri čemu svaki drugi smatra da mu je dodatna edukacija dala odličnu ili vrlo dobru osnovu za bavljenje svojom profesijom. Voditeljica EduCentra.net Maja Lapić komentirala je rezultate istraživanja i potrebu pohađanja dodatnih edukacijskih programa: “Formalni edukacijski sustav često ne prati trendove i potrebe u gospodarstvu pa znanja i vještine koje su nam potrebne da bismo (p)ostali konkurentni na tržištu rada moramo potražiti i u drugim edukacijskim ustanovama, uglavnom kod privatnih ponuđača edukacije.
EduCentar.net, predstavlja izvor informacija o profesionalnoj edukaciji i sadrži tečajeve iz raznih područja, različite kompleksnosti sadržaja i trajanja, a prilagođeni su svim skupinama korisnika.“ Iako 83 posto poslodavaca omogućuje svojim zaposlenicima pohađanje programa profesionalne edukacije, njih 45 posto je priznalo da ipak ne ulažu dovoljno u edukaciju svojih zaposlenika. Tome u prilog govore i podaci o 58 posto posloprimaca koji uopće nemaju ili imaju svega jedan sat edukacije mjesečno koju plaća poslodavac. Zanimljivo je kako bi 87 posto posloprimaca participiralo u trošku svoje edukacije kada bi njihov poslodavac platio ostatak. E-learning, kao opciju učenja, nije moglo ocijeniti 36 posto poslodavaca i 21 posto posloprimaca jer su naveli kako ne znaju dovoljno o tome. Od ispitanika koji su upoznati s tom opcijom 23 posto posloprimaca i 16 posto poslodavaca smatraju da je atraktivnija od klasičnog učenja, i to u prvom redu zbog vremenske fleksibilnosti. ”Cjeloživotna edukacija, ulaganje u obrazovanje je neophodno. O tome govori i dosadašnje postojanje EduCentra putem kojeg se na dnevnoj bazi može doći do više od 600 edukativnih programa iz različitih područja edukacije. Tako je više od 35.000 posjetitelja prepoznalo vrijednost ulaganja u edukaciju kao osnovni preduvjet daljnje uspješnosti u karijeri, izjavila je Lapić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu