Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

U Brodosplitu porinut novi brod za Šveđane

Autor: Sandra Livajić
22. lipanj 2007. u 06:30
Podijeli članak —

P-Max tanker za naftne prerađevine naručila je tvrtka Concordia Maritime, a cijena je 35,3 mil. dolara

U Brodosplitu je jučer porinuta novogradnja 446, P-Max tanker za naftu i naftne prerađevine, koji se gradi za švedskog naručitelja tvrtku Concordia Maritime P-MAX IV LIMITED, Hamilton, BERMUDA. U suradnji Brodosplita i naručitelja nastala je oznaka P-Max za brodove namijenjene prijevozu nafte i naftnih prerađevina, s neograničenom međunarodnom plovidbom koja uključuje i plovidbu ledenim područjima. Novogradnja 446 ispunjava posljednje zahtjeve klasifikacijskih društava što u sebi sadrži najvišu (Max) razinu tehničkih zahtjeva danas, kako prema stupnju sigurnosti plovidbe tako i prema zaštiti okoliša. Novogradnja 446 posljednji je iz programa P-Max tankera od ukupno šest brodova koje je splitsko brodogradilište ugovorilo za švedskog naručitelja Concordia Maritime, po pojedinačnoj cijeni od 35,3 milijuna dolara, a u ožujku prošle godine Brodosplit je potpisao gradnju još četiri nova P-Max tankera za istog naručitelja sa znatno povoljnijim uvjetima. Ugovorena je cijena po tankeru 54,4 milijuna dolara što je u usporedbi s prijašnjim cijenama povećanje od 19 milijuna dolara po brodu. Kako su izvijestili u splitskom škveru, dodatnu kvalitetu potpisanim ugovorima daje ugrađena zaštitna klauzula u slučaju porasta cijene čelika, a dio ugovorene cijene izražen je u eurima radi izbjegavanja rizika nepovoljnih međuvalutarnih kretanja eura i dolara. Novim su ugovorom bitno poboljšani uvjeti plaćanja. Sada će 50 posto od ugovorenog umjesto dosadašnjih 30 posto biti uplaćeno za vrijeme izgradnje, a preostalih 50 posto nakon potpisivanja primopredaje. Nakon porinuća na navoz je postavljena kobilica za novogradnju 451, treći iz PANAMAX programa tankera za švedskog naručitijelja.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Potrošnja od 1368 kg/sat po motoru

U Brodosplitu je jučer porinuta novogradnja 446, P-Max tanker za naftu i naftne prerađevine, koji se gradi za švedskog naručitelja tvrtku Concordia Maritime P-MAX IV LIMITED, Hamilton, BERMUDA. U suradnji Brodosplita i naručitelja nastala je oznaka P-Max za brodove namijenjene prijevozu nafte i naftnih prerađevina, s neograničenom međunarodnom plovidbom koja uključuje i plovidbu ledenim područjima. Novogradnja 446 ispunjava posljednje zahtjeve klasifikacijskih društava što u sebi sadrži najvišu (Max) razinu tehničkih zahtjeva danas, kako prema stupnju sigurnosti plovidbe tako i prema zaštiti okoliša. Novogradnja 446 posljednji je iz programa P-Max tankera od ukupno šest brodova koje je splitsko brodogradilište ugovorilo za švedskog naručitelja Concordia Maritime, po pojedinačnoj cijeni od 35,3 milijuna dolara, a u ožujku prošle godine Brodosplit je potpisao gradnju još četiri nova P-Max tankera za istog naručitelja sa znatno povoljnijim uvjetima. Ugovorena je cijena po tankeru 54,4 milijuna dolara što je u usporedbi s prijašnjim cijenama povećanje od 19 milijuna dolara po brodu. Kako su izvijestili u splitskom škveru, dodatnu kvalitetu potpisanim ugovorima daje ugrađena zaštitna klauzula u slučaju porasta cijene čelika, a dio ugovorene cijene izražen je u eurima radi izbjegavanja rizika nepovoljnih međuvalutarnih kretanja eura i dolara. Novim su ugovorom bitno poboljšani uvjeti plaćanja. Sada će 50 posto od ugovorenog umjesto dosadašnjih 30 posto biti uplaćeno za vrijeme izgradnje, a preostalih 50 posto nakon potpisivanja primopredaje. Nakon porinuća na navoz je postavljena kobilica za novogradnju 451, treći iz PANAMAX programa tankera za švedskog naručitijelja.

Potrošnja od 1368 kg/sat po motoru

Brod je ukupne nosivosti 65061 brt., dužine 182,90 m, širine 40 m i visine 20,45 m, opsluživat će 28 članova posade. Glavni stroj težak je 185 tona, izrađen je u Brodosplitovoj tvornici dizelskih motora po licenciji MAN B&W, vodećeg svjetskog proizvođača dvotaktnih motora, a pokretat će ga dva motora od 7860 kW kod 129 okr/min što će mu omogućavati brzinu od 14,5 čvorova, uz potrošnju od 1368 kg/sat po motoru.

Autor: Sandra Livajić
22. lipanj 2007. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close