Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Kad učenici postanu učitelji: Gen Z zadužena je starije kolege podučavati novoj tehnologiji

Autor: Ana Roksandić
12. rujan 2025. u 13:00
Podijeli članak —
Foto: Pixabay

Neka uobičajena područja u kojima zaposlenici koriste umjetnu inteligenciju uključuju izradu e-pošte, bilješke sa sastanaka, organiziranje datoteka, unos podataka i ispunjavanje obrazaca.

Radnici koji pripadaju generaciji Z ne samo da prihvaćaju umjetnu inteligenciju, već i potiču prihvaćanje te tehnologije na mnogim radnim mjestima, pokazalo je novo istraživanje. Gotovo dvije trećine mlađih zaposlenika aktivno pomaže starijim kolegama u prihvaćanju i učenju korištenja alata umjetne inteligencije, prema anketi u lipnju provedenoj na više od 2000 stručnjaka diljem Sjedinjenih Država i Ujedinjenog Kraljevstva koju je proveo operater hibridnih radnih prostora International Workplace Group, javlja CNBC.

“Ova podrška često ima različite oblike, od praktičnog vodstva do dijeljenja praktičnih savjeta za integraciju umjetne inteligencije u svakodnevne tijekove rada“, rekao je osnivač i izvršni direktor International Workplace Groupa Mark Dixon.

Razmjena znanja preoblikuje suradnju. Otprilike polovica anketiranih zaposlenika kaže da umjetna inteligencija pomaže u premošćivanju generacijskih jazova. Četiri od pet viših direktora reklo je da im partnerstvo s mlađim kolegama omogućuje da se usredotoče na ‘’zadatke veće vrijednosti“, dok je 82 posto pripisalo ovim inovacijama otvaranje novih poslovnih prilika, prema istom izvješću švicarske tvrtke, koje je objavljeno 3. rujna.

“Ono što ovu dinamiku čini tako utjecajnom jest njezina recipročnost. Mlađi zaposlenici koriste svoju digitalnu pismenost kako bi učili kolege i uveli nove načine rada, dok stariji kolege doprinose svojim iskustvom, znanjem iz industrije i strateškiji perspektivama“, rekao je Dixon.

Podučavajući druge, radnici generacije Z također grade vlastite vještine korištenja umjetne inteligencije. “Ova dvosmjerna razmjena ne samo da premošćuje generacijske podjele, već i izravnava tradicionalne hijerarhije“, rekao je Dixon.

Općenito, mnogi zaposlenici prihvaćaju potencijal umjetne inteligencije za povećanje učinkovitosti. Od 2016 anketiranih uredskih radnika, 86 posto je reklo da ih je umjetna inteligencija učinila učinkovitijima, a 76 posto vjeruje da im pomaže u karijeri, a taj postotak raste na 87 posto među ispitanicima generacije Z. Osim toga, većina anketiranih radnika izvještava da im tehnologija štedi vrijeme, s prosjekom od 55 ušteđenih minuta svaki dan.

Tehnologija je također postala važna za način rada hibridnih timova, pri čemu 69 posto hibridnih radnika kaže da umjetna inteligencija olakšava timski rad na više lokacija, a 46 posto ispitanika navelo je prednosti poput poboljšane pripreme za sastanke, dok je 36 posto reklo da je poboljšan pristup zajedničkim uvidima i bolju komunikaciju nakon sastanka.

Neka uobičajena područja u kojima zaposlenici koriste umjetnu inteligenciju uključuju izradu e-pošte, bilješke sa sastanaka, organiziranje datoteka, unos podataka i ispunjavanje obrazaca. S automatizacijom ovih zadataka, zaposlenici mogu provoditi više vremena na radu s većim utjecajem i značajnijim radom, prema izvješću.

“U današnjem digitalnom dobu, umjetna inteligencija se pojavljuje kao snažan ujedinitelj među generacijama“, rekao je Dixon i dodao: “Ova aktivna razmjena znanja i vještina zbližava generacije, potiče otvorenu suradnju i u konačnici pomaže u izgradnji jačeg i otpornijeg tima.“

Autor: Ana Roksandić
12. rujan 2025. u 13:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close