Kada je u pitanju potrošnja goriva kod automobila, plin je zasigurno najaktualnija tema u Hrvatskoj. Vozeći se na plin, ostvaruje se ušteda troška goriva od oko 50 posto, a valja spomenuti i ekološki element jer plin je osjetno čišći energent. Većina automobila koji u Hrvatskoj rabe plin, koriste se ukapljenim naftnim plinom poznatim i kao LPG. Riječ je o plinu koji se dobiva procesom rafiniranja nafte. Takav se plin u nas koristi već desteljećima, a današnje instalacije se sastoje od modernih i sigurnih spremnika koji zauzimaju malo mjesta i koji u nekim slučajevima mogu biti gotovo neprimjetni, primjerice, smješteni u prostoru za rezervni kotač. Napredak plinskih instalacija je uz rapidni rast cijena benzina i dizela jedan od glavnih faktora popularizacije plina kao pogonskog goriva za automobile.
Infrastruktura
Nasuprot popularizaciji plina i plinskih instalacija stoji poprilično loša situacija s benzinskim postajama. Postaje koje su opremljene uređajima za punjenje plina još su u manjini unatoč činjenici da im je posljednjih godina porastao broj. Zbog malog broja postaja vozači su često prisiljeni na prevaljivanje većeg broja kilometara kako bi “napunili” svoj automobil, a ni gužve na postajama nisu rijetkost. Tome valja pridodati i probleme s opskrbom jer autoplina nedavno u nekoliko navrata jednostavno nije bilo, zbog internih problema u Ini i remonta naftne rafinerije u Sisku. Mnogo bolja situacija s plinom je u europskim državama, posebice onim istočnim. Tako primjerice u Rumunjskoj gotovo nema benzinske bez barem jedne pumpe za plin. Takva situacija posljedica je lošijih primanja tamošnjih građana i voznog parka koji uglavnom čine stariji automobil s pogonom na benzin. U nas vozači radije štede odabirom automobila s dizelskim motorom, no zbog rapidnog rasta cijene dizelskog goriva uštede su sve manje. Vožnjom na plin potrošnja skače do 15 posto. To znači da će automobil koji troši 10 litara benzina trošiti do 11,5 litara plina na sto kilometara. No to povećanje potrošnje je zanemarivo uzmemo li u obzir cijenu plina koja iznosi samo 3,35 kuna po litri. Računica je jasna. Vožnjom na plin štedi se više od 40 kuna na sto kilometara. Povoljna posljedica ugradnje plinske instalacije je i povećana autonomija automobila. Njega je i dalje moguće voziti na benzin: kapacitetu spremnika za plin valja pridodati i kapacitet spremnika za benzin. To može biti vrlo korisno pri putovanjima na duže relacije bez odlaska na crpku. Kada radi na plin, automobil razvija 3 do 7 posto manju snagu, no to je zanemarivo. I zbog lošijeg benzinskog goriva snaga automobila može pasti u tim granicama. Ugradnja plinske instalacije uvelike ovisi o vozilu u koji se uređaj ugrađuje. Konstrukcija i oblik vozila određuju veličinu i smještaj spremnika za plin, a sustav napajanja motora gorivom određuje i sustav napajanja plinom. U stražnjem dijelu vozila nalazi se spremnik te priključak za vanjsko punjenje koji je sukladno sa zakonom obvezno smješten s vanjske strane automobila, dakle na braniku, ispod branika ili kod otvora gdje se ulijeva benzinsko gorivo.

Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.mislim da se na tehničkom pregledu ne plaća naknada za okoliš u iznosu oko 150 kn kao benzinski i dizelski motori. trebalo bi ito navesti u članak od 10.04.2007.možda ima i još olakotnih okolnosti da se uzme plinska instalacija.
Uključite se u raspravu