Da je more izvor života odavno je poznato, no izvor je i odličnih ulagačkih zarada na Zagrebačkoj burzi, naravno u prenesenom značenju. Među najuspješnijim dionicama u posljednjih 10 godina na domaćem tržištu kapitala nalaze se one kompanija koje su na neki način povezane s morem, bilo geografski ili kroz poslovanje. Najuspješnije hrvatske dionice u posljednjem desetljeću birali smo na temelju kriterija najvećeg godišnjeg rasta cijene, ali je pritom uzet u obzir i dodatni kriterij likvidnosti.
Stoga smo izabrali dionice kojima je od 2009. do 2017. najviše porasla cijena, a da su tijekom pojedine godine bile u sastavu CROBEX-a. Zahvaljujući Zagrebačkoj burzi koja je pružila podatke, analiza Poslovnog dnevnika pokazala je da u tu elitnu skupinu dionica ulaze četiri kompanije – solinski AD Plastik, turističke kompanije Valamar Riviera i Arena Hospitality Group te brodar Atlantska plovidba. Solinski proizvođač automobilskih dijelova prestižnu titulu osvojio je 2009. i 2010. Rezultat je tim impresivniji jer je ostvaren usred najžešće krize, kako gospodarske, tako i na tržištu kapitala koju je zadesio egzodus ulagača koji su pokušavali spasiti što se spasiti dade "pritisnuti" recesijom u domaćem gospodarstvu i globalnom ekonomskom krizom. Može se reći da je AD Plastik bio 2009. jedna od dionica koja je najviše zaslužna što je CROBEX tu godinu zaključio u plusu od 16,4 posto. Cijena joj se udvostručila za 99 posto – sa 39,51 kunu na 79 kuna. Na ovakav rezultat kompanije na burzi djelovala su dva faktora.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu