Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Na kamatama uštede vrijedne skoro kao Pelješki most

Autor: Poslovni dnevnik
29. ožujak 2018. u 22:00
Podijeli članak —
Ministri Oleg Butković i Zdravko Marić/Goran Stanzl/PIXSELL

Vlada potvrdila model, HAC, HC i ARZ troškove kamata smanjuju za trećinu, a Marić najavljuje da će se i dogodine baviti i financijskim restrukturiranjem.

Novim kreditom osam domaćih banaka tri će državne 'cestarske' kompanije refinancirati 1,8 milijarde eura postojećih, cjenovno nepovoljnijih kredita, potvrdila je Vlada na jučerašnjoj sjednici.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Kako je prije četiri-pet mjeseci na sličan način, ali prodajom euroobveznica, riješeno 1,27 milijardi eura cestarskog duga, zajedno s novom rundom taj je sektor refinancirao više od 60% svoga duga (trenutno nepunih 5 mlrd. eura). To će donijeti uštede na kamatama veće od 350 mil. kuna godišnje. Dok je ministar financija Zdravko Marić glede ušteda rekao kako HAC, HC i ARZ time smanjuju troškove kamata za trećinu, ministar prometa Oleg Butković 'zbrojio' ih je i zaključio da će uštede ukupno biti reda veličine vrijednosti projekta Pelješkog mosta. 

Novim kreditom osam domaćih banaka tri će državne 'cestarske' kompanije refinancirati 1,8 milijarde eura postojećih, cjenovno nepovoljnijih kredita, potvrdila je Vlada na jučerašnjoj sjednici.

Kako je prije četiri-pet mjeseci na sličan način, ali prodajom euroobveznica, riješeno 1,27 milijardi eura cestarskog duga, zajedno s novom rundom taj je sektor refinancirao više od 60% svoga duga (trenutno nepunih 5 mlrd. eura). To će donijeti uštede na kamatama veće od 350 mil. kuna godišnje. Dok je ministar financija Zdravko Marić glede ušteda rekao kako HAC, HC i ARZ time smanjuju troškove kamata za trećinu, ministar prometa Oleg Butković 'zbrojio' ih je i zaključio da će uštede ukupno biti reda veličine vrijednosti projekta Pelješkog mosta. 

Restrukturiranje cestarskog sektora je najvažnija reforma. Njome se sustavu osigurava poslovna i financijska održivost, kaže, a to je preduvjet za "zadržavanje autocesta u rukama hrvatskih građana" za što se opredijelila ova Vlada. Uz mjere operativnog restrukturiranja ponovio je da će se do 2033. čitav dug sektora isplatiti. Te mjere već danas uključuju i neke nepopularne poteze, od sezonskog povećanja cestarina do smanjenja broja zaposlenih.

"Naš model podrazumijeva poboljšanje operativnog poslovanja i prihoda te smanjenje tereta obveza financijskih dugova", istaknuo je Marić podsjetivši kako je to odabrano kao alternativa planu Vlade Zorana Milanovića o monetizaciji. "Naše rješenje je pozitivan novčani operativni tijek i sposobnost kompanija da same otplaćuju teret duga", rekao je najavljujući da će se Vlada i dogodine nastaviti baviti i financijskim restrukturiranjem. 

Autor: Poslovni dnevnik
29. ožujak 2018. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close