Na kamatama uštede vrijedne skoro kao Pelješki most

Autor: Poslovni dnevnik , 29. ožujak 2018. u 22:00
Ministri Oleg Butković i Zdravko Marić/Goran Stanzl/PIXSELL

Vlada potvrdila model, HAC, HC i ARZ troškove kamata smanjuju za trećinu, a Marić najavljuje da će se i dogodine baviti i financijskim restrukturiranjem.

Novim kreditom osam domaćih banaka tri će državne 'cestarske' kompanije refinancirati 1,8 milijarde eura postojećih, cjenovno nepovoljnijih kredita, potvrdila je Vlada na jučerašnjoj sjednici.

Kako je prije četiri-pet mjeseci na sličan način, ali prodajom euroobveznica, riješeno 1,27 milijardi eura cestarskog duga, zajedno s novom rundom taj je sektor refinancirao više od 60% svoga duga (trenutno nepunih 5 mlrd. eura). To će donijeti uštede na kamatama veće od 350 mil. kuna godišnje. Dok je ministar financija Zdravko Marić glede ušteda rekao kako HAC, HC i ARZ time smanjuju troškove kamata za trećinu, ministar prometa Oleg Butković 'zbrojio' ih je i zaključio da će uštede ukupno biti reda veličine vrijednosti projekta Pelješkog mosta. 

Restrukturiranje cestarskog sektora je najvažnija reforma. Njome se sustavu osigurava poslovna i financijska održivost, kaže, a to je preduvjet za "zadržavanje autocesta u rukama hrvatskih građana" za što se opredijelila ova Vlada. Uz mjere operativnog restrukturiranja ponovio je da će se do 2033. čitav dug sektora isplatiti. Te mjere već danas uključuju i neke nepopularne poteze, od sezonskog povećanja cestarina do smanjenja broja zaposlenih.

"Naš model podrazumijeva poboljšanje operativnog poslovanja i prihoda te smanjenje tereta obveza financijskih dugova", istaknuo je Marić podsjetivši kako je to odabrano kao alternativa planu Vlade Zorana Milanovića o monetizaciji. "Naše rješenje je pozitivan novčani operativni tijek i sposobnost kompanija da same otplaćuju teret duga", rekao je najavljujući da će se Vlada i dogodine nastaviti baviti i financijskim restrukturiranjem. 

Komentirajte prvi

New Report

Close