Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Chromos boje i lakovi ostvarila dobit od 8,64 milijuna kuna

Autor: Darko Bičak
10. studeni 2006. u 06:30
Podijeli članak —

Nakon pozitivnih rezultata, i njihov vlasnik Helios počeo s mehanizama iz metodologije ’20 ključeva’

Tvrtka Chromos boje i lakovi (CBL) ostvarila je u prvih devet mjeseci ove godine neto dobit od 8,64 milijuna kuna, objavljeno je u izvještaju o poslovanju CBL-a na Zagrebačkoj burzi. To je za 14,3 posto manje od dobiti iz istog prošlogodišnjeg razdoblja. U trećem tromjesečju Chromos je ostvario neto dobit od 5,37 milijuna kuna, što je za 374.000 kuna više od prošlogodišnje dobiti u trećem tromjesečju.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Proizvodnja
Ukupni prihodi tvrtke u prvih devet mjeseci iznosili su 137,45 milijuna kuna i povećani su za 11,7 posto u odnosu na prošlu godinu. Od prodaje u zemlji tvrtka je ostvarila 103,21 milijun kuna prihoda ili 18,8 posto više nego lani, a u izvozu 30,96 milijuna kuna, 7,2 posto manje nego prošle godine. Istovremeno, ukupni rashodi povećani su za 14,1 posto, na 128,81 milijun kuna. Na ukupne prihode Chromosa boja i lakovi d.d. utjecale su i investicije 2005. i 2006. godine. Tako je prošle godine investirano oko dva milijuna eura u novi pogon za proizvodnju mokrih žbuka i zidnih boja, a otvoren je i informativno-distribucijski centar u Splitu vrijedan oko 1,2 milijuna eura. Na ostale Chromosove investicije otišlo je daljnijih 2,2 milijuna eura. Prema riječima Dragutina Beloševića, voditelja Službe za upravljenje kvalitetom u CBL-u, investicije u opremu i tehnologiju nastavljene su i ove godine, a za 2007. godinu planirana se potpuna automatizacija pogona za proizvodnju njihovih najvažnijih i najprodavanijih proizvoda. Stalnom povećanju prihoda u Chromosu boje i lakovi d.d. zasigurno je pripomoglo i uvođenje svjetski uspješne metode unapređenja poslovanja “20 ključeva” (M20K). CBL je bila jedna od prvih hrvatskih tvrtki koja je u travnju 2004. godine počela s primjenom ove metodologije. “U početku je bilo skeptika koji su s podsmijehom gledali na 20 ključeva, no za implementaciju ove metodologije, kao i za bilo što drugo, potrebna je podrška Uprave tvrtke koja je u ovom slučaju bila bezrezervna”, kazao je Dragan Belošević iz Chromosa BL. Vidljiva poboljšanja u CBL-u, koja je donio M20K, počela su biti i redovni dio radne kulture, objašnjava Belošević, a istodobno je došlo do povezivanja s ISO 14001 koji govori o zbrinjavanju opasnog otpada i slično.

Tvrtka Chromos boje i lakovi (CBL) ostvarila je u prvih devet mjeseci ove godine neto dobit od 8,64 milijuna kuna, objavljeno je u izvještaju o poslovanju CBL-a na Zagrebačkoj burzi. To je za 14,3 posto manje od dobiti iz istog prošlogodišnjeg razdoblja. U trećem tromjesečju Chromos je ostvario neto dobit od 5,37 milijuna kuna, što je za 374.000 kuna više od prošlogodišnje dobiti u trećem tromjesečju.

Proizvodnja
Ukupni prihodi tvrtke u prvih devet mjeseci iznosili su 137,45 milijuna kuna i povećani su za 11,7 posto u odnosu na prošlu godinu. Od prodaje u zemlji tvrtka je ostvarila 103,21 milijun kuna prihoda ili 18,8 posto više nego lani, a u izvozu 30,96 milijuna kuna, 7,2 posto manje nego prošle godine. Istovremeno, ukupni rashodi povećani su za 14,1 posto, na 128,81 milijun kuna. Na ukupne prihode Chromosa boja i lakovi d.d. utjecale su i investicije 2005. i 2006. godine. Tako je prošle godine investirano oko dva milijuna eura u novi pogon za proizvodnju mokrih žbuka i zidnih boja, a otvoren je i informativno-distribucijski centar u Splitu vrijedan oko 1,2 milijuna eura. Na ostale Chromosove investicije otišlo je daljnijih 2,2 milijuna eura. Prema riječima Dragutina Beloševića, voditelja Službe za upravljenje kvalitetom u CBL-u, investicije u opremu i tehnologiju nastavljene su i ove godine, a za 2007. godinu planirana se potpuna automatizacija pogona za proizvodnju njihovih najvažnijih i najprodavanijih proizvoda. Stalnom povećanju prihoda u Chromosu boje i lakovi d.d. zasigurno je pripomoglo i uvođenje svjetski uspješne metode unapređenja poslovanja “20 ključeva” (M20K). CBL je bila jedna od prvih hrvatskih tvrtki koja je u travnju 2004. godine počela s primjenom ove metodologije. “U početku je bilo skeptika koji su s podsmijehom gledali na 20 ključeva, no za implementaciju ove metodologije, kao i za bilo što drugo, potrebna je podrška Uprave tvrtke koja je u ovom slučaju bila bezrezervna”, kazao je Dragan Belošević iz Chromosa BL. Vidljiva poboljšanja u CBL-u, koja je donio M20K, počela su biti i redovni dio radne kulture, objašnjava Belošević, a istodobno je došlo do povezivanja s ISO 14001 koji govori o zbrinjavanju opasnog otpada i slično.

Sigurnost na radu
Tako je u Chromosu napravljen popis nepotrebnih stvari koje su uklonjene prilikom čega je došlo do otpisa stvari vrijednih oko dva milijuna kuna. Zarada od prodaje je pak procijenjena na više od milijun kuna. Metoda “20 ključeva” dovela je i do porasta sigurnosti na radnom mjestu, koji je izravno povezan s normom OHSAS 18000 te smanjenja troškova održavanja za oko 10 posto, kažu u CBL-u. Porast cijene nafte na svjetskom tržištu utjecao je i na troškove Chromosa jer je većina njihovih sirovina temeljena na tom fosilnom gorivu. No, objašnjava Dragutin Belošević, upravo je metoda “20 ključeva” pomogla da Chromos boje i lakovi pronađe unutarnje rezerve te da uspije održati rentabilnost poslovanja uz prihvatljive cijene. Iako Belošević nije mogao reći o kolikom je točno broju implementiranih ideja M20K riječ, jer većina njih ima mikroučinak, CLB svaku korisnu ideju plaća sto kuna, a na kraju godine se vrijednim darovima nagrađuju radnici s najkorsnijom idejom kao i onaj s brojnijim implementacijama. Iako je već 2004. Chromos boje i lakovi d.d. bio u vlasništvo slovenskog Heliosa, u njih je metodologija “20 ključeva” bila pokrenuta iako Slovenci o tome tada nisu previše znali. Nakon nekoliko godina i pozitivnih rezultata polučenih s M20K, i Helios je počeo s primjenom pojedinih ključeva u svojoj tvrtki, kaže Belošević.

Od Mostera do Heliosa

Chromos boje i lakovi d.d. osnovana je 1920. godine pod nazivom Monster pod kojim je poslovala do početka II. svjetskog rata. Za rata tvrtka posluje pod imenom Perinika da bi 1947. bila spojena s tvornicom grafičkih boja Chromos iz Samobora. Raspadom Chromosa na više tvrtki CLB posluje samostalno do 2001. kada ga preuzima slovenska kemijska tvrtka Helios Domžale koja danas posjeduje 248.389 redovnih dionica, odnosno 86,32 posto Chromos boja i lakova. Tvrtka ima 233 zaposlenih od čega 57,33 posto njih sa srednjom strukčnom spremom, 18,1 s VSS, 12,93 KV radnika i 6,03 NKV radnika.




Autor: Darko Bičak
10. studeni 2006. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close