Kongresna industrija u nas drugu godinu zaredom bilježi rast. U prvih šest mjeseci ove godine broj održanih poslovnih skupova veći je za 12 posto, a broj njihovih sudionika povećao se za 18 posto u odnosu na isto razdoblje lani. I u prošloj godini kongresna industrija u Hrvatskoj ostvarila je blagi rast s održanih 5400 skupova, ukupno ostvarenih 309.000 noćenja i prometom od najmanje 258 milijuna kuna. No kako smatra Ranko Filipović, dopredsjednik Hrvatske udruge profesionalaca kongresnog turizma (HUPKT), pozicija Hrvatske, između Sredozemlja i srednje Europe, daje joj brojne preduvjete za bolji i brži razvoj kongresne industrije.
Dobra cestovna i zračna povezanost, dostatni kvalitetni hotelski kapaciteti te atraktivnost destinacije koja pruža raznovrsni sadržaj i izvan sezone osnovni su kriteriji u organizaciji poslovnih skupova. Tradicionalni lideri u tome su Zagreb, Dubrovnik i Opatija. Kako smatra Filipović, velik napredak postignut je obnovom te izgradnjom hotela s kongresnim sadržajima, no ističe kako to ipak nije dovoljno. “Hrvatsku je potrebno bolje pozicionirati među planerima u kongresnoj industriji i promovirati je kao takvu, jer nas mnogi od njih doživljavaju kao zemlju mora i sunca za ljetni odmor”, smatra. Osim toga dopredsjednik HUPKT-a navodi važnost cjelogodišnjih izravnih zrakoplovnih veza naših glavnih kongresnih destinacija (Zagreb, Dubrovnik, Opatija) s glavnim europskim centrima kao i nužnost podizanja kvalitete usluga. Sličnog je mišljenja i Sanja Čizmar iz Horwath HTL-a, koja u nedostatke daljnjeg razvoja kongresnog turizma ubraja i manjak iskusnog osoblja te nedostatak većih kongresnih centara u našim glavnim kongresnim odredištima. Kako navodi, Hrvatska se uglavnom pozicionirala kao destinacija za održavanje skupova srednje veličine jer imamo samo nekoliko dvorana za prihvat skupova s više od tisuću sudionika. Također poslovni skupovi u nas predstavljaju relativno mali udio u ukupnom turističkom prihodu, smatra. “Na ovom području zasigurno imamo potencijala jer je ovaj segment turizma interesantan zato što donosi prihode u vrijeme predsezone i posezone kada smještajni kapaciteti nisu popunjeni u većoj mjeri.” No Filipović upozorava kako se osim konkretnoga ekonomskog učinka koji donosi kongresna industrija ne smije zapostaviti i tzv. efekt multiplikatora zbog kojeg se ostvaruju dodatne investicije i zapošljavanje. Objašnjava kako je riječ o rastu ostvarenom s pomoću agencijskih i dizajnerskih usluga, tehničke podrške, cateringa, proizvodnje suvenira, animacijskih obrta, lokalnoga gospodarstva pa sve do infrastrukture potrebne za kongresnu industriju. Također, napominje, kongresni gost se često vraća ili na odmor s obitelji ili pak kao potencijalni organizator novog skupa.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu