Unatoč globalnoj ekonomskoj krizi vrijednosti nekih od najvećih svjetskih brendova nastavile su rasti. Millward Brown’s, dio WPP grupe, koji svake godine izračunava vrijednosti sto najvećih svjetskih brendova, izvijestio je kako je Apple, koji već dvije godine drži broj jedan te ljestvice, narastao za dodatnih 19% pa mu je sada vrijednost 182,9 milijardi dolara. Drugi na poziciji, IBM, narastao je za 15% i dostigao vrijednost od 115,9 milijardi dolara te tako pretekao Google i izgurao ga na treću poziciju. Vrijednost Googla u 2012. godini iznosi 107,8 milijardi dolara. Ako se gleda deset najvećih, poslije Googla redom su zasjeli McDonald’s (95,188 milijardi dolara), Microsoft (76,651 milijarda dolara), Coca-Cola (74,286 milijardi dolara), Marlboro (73,612 milijardi dolara), AT&T (68,870 milijardi dolara), Verizon (49,151 milijarda dolara) i China Mobile (47,041 milijarda dolara). Najbržerastući brend je Facebook, koji se sa 35 pozicije u 2011. popeo na 19. mjesto u 2012. Vrijednost mu iznosi 33,2 milijarde dolara, a kompanija posluje samo osam godina.
Afrički brend
“Unatoč produženom razdoblju ekonomskog stresa, političke nesigurnosti i prirodih katastrofa koje su potresle mnoge brendove vrijednost najvećih svjetskih brendova nastavila je rasti u mnogim kategorijama”, kaže Eileen Campbell, izvršna direktorica Millward Browna. Od prvih deset najvećih brendova njih čak sedam se bavi komunikacijama i izravno tehnologijom. Kada se zbroji vrijednost svih sto kompanija ove ljestvice, dolazi se do brojke od 2,4 bilijuna dolara. Zanimljiv je podatak da se na ljestvici 100 najvrednijih brendova prvi put našao i jedan afrički brend. Mobilna kompanija MTN, koja posluje u Južnoafričkoj Republici, zasjela je ove godine na 88. mjesto, a vrijednost kompanije iznosi 9,2 milijarde dolara. No to nije jedini poslovni pomak kada je riječ o tom kontinentu. Također se spominje kako 40% prodaje Guinnessova piva otpada na Afriku, indijski telekomunikacijski operater Airtel u Africi je zabilježio u trećem tromjesečju porast prihoda od 16%, a Walmart se probio na to tržište akvizicijom Massmarta.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu