Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Psovke i erotika: Provjerili smo kako Hrvati reagiraju na nove reklame

Autor: Tomislav Hrastovčak
04. travanj 2012. u 18:25
Podijeli članak —
Screenshot

Psovke cenzurirane popularnim ‘beeep’ zvukom, Leona Paraminski u ulozi Sharon Stone… Na domaćim televizijama i YouTube kanalima u kratko su se vrijeme pojavile tri reklamne kampanje, koje se zbog svog pristupa naizgled čine poprilično hrabrima i kontroverznima.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Psovke cenzurirane popularnim ‘beeep’ zvukom, Leona Paraminski u ulozi Sharon Stone… Na domaćim televizijama i YouTube kanalima u kratko su se vrijeme pojavile tri reklamne kampanje, koje se zbog svog pristupa naizgled čine poprilično hrabrima i kontroverznima.

Najprije je krenuo telekom operater Iskon još ove zime s kampanjom ‘Oslobodi Iskonovca u sebi’, u čijim spotovima likovi izgovaraju psovku, doduše cenzuriranu zvučnim signalom, ali sasvim je jasno o kojoj riječi se radi. Iz Iskona su nam kazali kako je navedena kampanja napravljena u suradnji s agencijama Lab360 i Utorak te snimljena u Zagrebu, u suradnji s produkcijskom kućom Riba ribi grize rep i Jovanom Todorovićem, redateljem filma ‘Beogradski fantom’.

“Komentari koje primamo su vrlo pozitivni. Naša ciljna skupina su većinom mladi (i oni koji se tako osjećaju) s modernim pogledom na svijet, otvoreni za nove ideje, koji cijene nešto hrabro i drugačije. Osim pozitivnih komentara od strane naših korisnika dobivamo i pozitivne komentare od profesionalaca iz marketinške branše i medija”, komentirala je za Poslovni.hr Iva Pregernik, koordinatorica marketinških komunikacija u Iskonu. Pregernik smatra i da je Hrvatska danas svakako spremna za tip “hrabrih” reklama, jer u mnogim segmentima pratimo svjetske trendove, “iako zasigurno postoje kategorije ‘konzervativnijih’ koji nisu otvoreni za sve novo”.

Sličan “štos” ima i novi reklamni spot za mobilnog operatera Tele2, u kojoj dobro poznata ovca Gregor također izgovara cenzuriranu psovku. “Spomenuta reklama je jedna od tri TV reklame kojima se trenutno promovira nova Tele2 tarifa Revolucija. TV reklame su proizvedene originalno za Tele2 u Švedskoj (agencija Forsman & Bodenfors), ali su za potrebe Tele2 u Hrvatskoj u potpunosti prerađene kako bi mogle predstaviti Revoluciju. Adaptacija je napravljena u agenciji Bruketa&Žinić. Ove TV reklame su dio cjelovite promotivne kampanje u svim kanalima komunikacije, u stvaranju koje je sudjelovalo nekoliko agencija: Bruketa&Žinić (kreativna agencija), Organizacija (agencija za promocije i događanja), Inventa (digitalna agencija) i Mediapolis (medijska agencija)”, rekla je za Poslovni.hr Valentina Junaci, voditeljica odnosa s javnošću u Tele2.

Iz tvrtke nadalje kažu kako je kampanja krenula prije par dana, ali da već sada mogu reći da je izazvala iznimno dobre reakcije javnosti. “Neposredan dodir s javnosti, ali i sa korisnicima imamo na društvenim mrežama gdje je aktivnost gotovo utrostručena, a reakcije su pozitivne”, ističe Junaci. Iz Tele2 napominju i kako se mogu složiti da je za hrvatsku javnost ovakav pristup u oglašavanju “još uvijek hrabar i iznenađujući”. “Međutim, moramo naglasiti da je provokativnost u oglašavanju prihvatljiva jedino ako ima značaj za one kojima je oglašavanje namijenjeno”, napominje Junaci.

Reklama za Erste banku se pak više poigrava vizualnim aluzijama, odnosno njihov novi spot inspiran je svima poznatom scenom iz erotskog trilera Sirove strasti. Međutim, kao što je vidljivo iz priloženog videa, ne nedostaje niti dvosmislenih igara riječima. Nova kampanja banke “Erste gotovinski krediti” inače je rezultat kreativne suradnje Službe marketinga Erste banke i agencije New Moment Young & Rubicam Zagreb.

“Prošli smo kroz teme sasvim uobičajene u razgovoru prilikom ugovaranja kredita, a kako bismo spot učinili zabavnijim, koristili smo poznatu filmsku scenu”, pojašnjavaju iz Službe komunikacija Erste banke. Iz banke ističu kako je odjek javnosti na novu reklamu pozitivan. “Kampanja je tek počela, a trajat će do kraja svibnja. Prvi komentari vrlo su pozitivni, što je potvrda da smo odradili dobar posao i privukli pozornost ciljane publike te očekujemo planirane prodajne rezultate”, ističu iz Erste banke. Zanimljivo, radijski spot u sklopu navedene kampanje osmišljen je kao filmska najava.

Međutim jesu li ti spotovi uistinu toliko hrabri i kontroverzni u odnosu na ostale reklamne kampanje u zemlji? “Navedene primjere ne bih nazvao ni hrabrima ni kontroverznima. Korištenje apela na seks ili koketiranje s vulgarnostima nisu ništa novo u marketinškoj komunikaciji. Međutim, o njihovoj prikladnosti potrošači moraju donijeti vlastiti sud. I sukladno tome, odlučiti hoće li biti korisnik ponude određenog poduzeća ili ne”, rekao nam je dr. sc. Vatroslav Škare, viši asistent na Katedri za marketing Ekonomskog fakulteta Zagreb. On pritom smatra da se u navedenim slučajevima ne radi o pojavi nekog novog trenda u oglašavanju. “Korištenje apela na seks ili koketiranje s vulgarnim izrazima dugo su prisutni u marketinškoj komunikaciji. Ta tema svako toliko privuče pažnju medija, ali tu nema ničeg novog. Tradicionalni komunikacijski kanali već su duže vrijeme izrazito zakrčeni i oglašivači na različite načine pokušavaju privući pažnju potrošača”, kaže Škare.

Zanimalo nas je i smatra li možda da navedene kampanje prelaze granice dobrog ukusa. “Mediji svojim sadržajima svakodnevno pomiču granicu dobrog ukusa. Zato na ovo pitanje svaki potrošač mora odgovoriti sam za sebe te svojim kupovnim odlukama nagraditi ili kazniti oglašivača. Ja kao potrošač također imam svoje mišljenje i djelovat ću u skladu s njim”, zaključuje Škare.

Autor: Tomislav Hrastovčak
04. travanj 2012. u 18:25
Podijeli članak —
Komentari (13)
Pogledajte sve




Vidio sam i gore noge , a bio sam već i između boljih nogu .
Ne da se hvalim

znači bio si u procijepu
nije tebi lako
[/quote]
…eto,vidite na što nas navode ovakove reklame… [rolleyes] [cool]
[/quote]

Pardon
Krivo sam se odrazio :

Vidio sa ja i bolje noge , a bio sam i među gorim nogama .
[tongue] [tongue] [tongue]


Vidio sam i gore noge , a bio sam već i između boljih nogu .
Ne da se hvalim


znači bio si u procijepu
nije tebi lako
[/quote]
…eto,vidite na što nas navode ovakove reklame… [rolleyes] [cool]

Vidio sam i gore noge , a bio sam već i između boljih nogu .
Ne da se hvalim


znači bio si u procijepu
nije tebi lako

Vidio sam i gore noge , a bio sam već i između boljih nogu .
Ne da se hvalim


…hvališ se ti hvališ… [lol] [lol] [lol]

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close