Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Algoritam.hr ostvario godišnji rast prihoda od 115 posto

Autor: Bernard Ivezić
29. prosinac 2005. u 06:00
Podijeli članak —

Tajna uspješne web trgovine je u kvalitetnijem nastupu prema kupcu, a ne u uljepšavanju web sajta, tvrde u tvrtki čije je online izdanje ostvarilo veći rast prometa nego što ga imaju ‘fizičke’ poslovnice

Za razliku od većine web trgovina u Hrvatskoj, koje su ove godine zabilježile rast prihoda od 20 do 30 posto, Algoritam.hr ostvario je rast od 115 posto. Algoritam.hr je web trgovina koju je prije tri godine pokrenuo Algoritam, jedna od najvećih knjižara u Hrvatskoj. Ovogodišnji rezultat još je bolji kad se zna da je upravo online izdanje te knjižare ostvarilo veći rast prometa nego što ga imaju Algoritmove poslovnice u “fizičkom” svijetu.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Klub sa 20.000 članova
Ukupno je više od te web trgovine ostvareno 10.000 prodajnih transakcija u kojima su prosječno naručena četiri proizvoda. Kako tvrdi Siniša Begović, voditelj web trgovine Algoritam.hr, ključ takvog rasta je u drukčijem pristupu kupcima. Algoritam.hr u zadnjih je godinu dana razvio cijeli niz metoda na temelju kojih je povećao zadovoljstvo svojih kupaca i time broj ponavljanja narudžbi. “Umjesto velikih ulaganja u sve atraktivniji i ergonomičniji dizajn naše web trgovine, odlučili smo se naglasak staviti na prodaju. Tako smo tijekom ove godine počeli raditi na dodatnom poboljšanju komunikacije i odnosa spram naših kupaca i posjetitelja. Tehnologije koje smo prije koristili samo za promociju i davanje informacija, poput Live support, usluge koja omogućava da posjetitelji mogu s našim operaterima komunicirati u realnom vremenu, pretvorili smo u prodajni kanal. Nadalje, aktivnije smo se posvetili našem klubu, tako da korisnicima nudimo niz pogodnosti ako se učlane i konačno, poradili smo na proširenju izbora artikala koje nudimo”, izjavio je Begović. Algoritam online klub danas broji više od 20.000 članova. Begović je posebno zadovoljan tom brojkom jer tvrdi da je upravo kvalitetnija komunikacija s članovima kluba utjecala na veliki rast broja narudžbi budući da su oni i po nekoliko puta dolazili na njihov web i obavljali kupnju. Za početak, po istom principu po kojem veliki trgovački lanci ubacuju svoje promidžbene materijale u vaše sandučiće, tako je Algoritam.hr počeo na tjednoj bazi u e-mail sandučiće svojih članova ubacivati newslettere. Nadalje, članovima su ponuđeni simbolični popusti od jedan do tri posto, jer oni, navodno, nisu odlučujući faktor za članstvo.

Za razliku od većine web trgovina u Hrvatskoj, koje su ove godine zabilježile rast prihoda od 20 do 30 posto, Algoritam.hr ostvario je rast od 115 posto. Algoritam.hr je web trgovina koju je prije tri godine pokrenuo Algoritam, jedna od najvećih knjižara u Hrvatskoj. Ovogodišnji rezultat još je bolji kad se zna da je upravo online izdanje te knjižare ostvarilo veći rast prometa nego što ga imaju Algoritmove poslovnice u “fizičkom” svijetu.

Klub sa 20.000 članova
Ukupno je više od te web trgovine ostvareno 10.000 prodajnih transakcija u kojima su prosječno naručena četiri proizvoda. Kako tvrdi Siniša Begović, voditelj web trgovine Algoritam.hr, ključ takvog rasta je u drukčijem pristupu kupcima. Algoritam.hr u zadnjih je godinu dana razvio cijeli niz metoda na temelju kojih je povećao zadovoljstvo svojih kupaca i time broj ponavljanja narudžbi. “Umjesto velikih ulaganja u sve atraktivniji i ergonomičniji dizajn naše web trgovine, odlučili smo se naglasak staviti na prodaju. Tako smo tijekom ove godine počeli raditi na dodatnom poboljšanju komunikacije i odnosa spram naših kupaca i posjetitelja. Tehnologije koje smo prije koristili samo za promociju i davanje informacija, poput Live support, usluge koja omogućava da posjetitelji mogu s našim operaterima komunicirati u realnom vremenu, pretvorili smo u prodajni kanal. Nadalje, aktivnije smo se posvetili našem klubu, tako da korisnicima nudimo niz pogodnosti ako se učlane i konačno, poradili smo na proširenju izbora artikala koje nudimo”, izjavio je Begović. Algoritam online klub danas broji više od 20.000 članova. Begović je posebno zadovoljan tom brojkom jer tvrdi da je upravo kvalitetnija komunikacija s članovima kluba utjecala na veliki rast broja narudžbi budući da su oni i po nekoliko puta dolazili na njihov web i obavljali kupnju. Za početak, po istom principu po kojem veliki trgovački lanci ubacuju svoje promidžbene materijale u vaše sandučiće, tako je Algoritam.hr počeo na tjednoj bazi u e-mail sandučiće svojih članova ubacivati newslettere. Nadalje, članovima su ponuđeni simbolični popusti od jedan do tri posto, jer oni, navodno, nisu odlučujući faktor za članstvo.

Personalizirani marketing
Glavni mamac su postale sitnice, poput mogućnosti da vrlo jednostavno putem weba naručite knjige koje se ne nalaze u ponudi ili pak da se predbilježite za “vruće” naslove koji tek dolaze u Hrvatsku. Potom kao član kluba možete složiti svoj popis želja, odnosno koji vas artikli najviše zanimaju, te pratiti kako se kreću njihove cijene. Članovi kluba imaju pravo sudjelovati i u aukcijama knjiga do kojih na taj način mogu doći znatno jeftinije nego inače. Konačno, Algoritam.hr koristi personalizirani marketing, primjerice, slaže posebne ponude koje prilagođava svakom članu svog kluba. “Ako ste jednom kupili računalnu igru World of Warcraft, mi vam sada, kao članu našeg online kluba, možemo ponuditi, primjerice, specijalnu verziju tipkovnica pod imenom World of Warcraft i slične proizvode koji su prilagođeni vašim kupovnim navikama. No iako takvom marketinškom pristupu dajemo sve veću pozornost, moram naglasiti da se mi vidimo ujedno i kao informacijski servis i portal. Hoću reći da nas ljudi često posjećuju ne samo zbog kupnje, već i zato da vide što ima novog, da se informiraju. Uz prodajne akcije, objavljujemo i vijesti koje nisu nužno vezane uz naš asortiman”, zaključio je Begović.

Prosječan promet po web trgovini između 250 i 300 tisuća dolara

Koliki dolara godišnje zaradi jedna hrvatska web trgovina teško je procijeniti jer takve podatke ne žele objaviti. Prema gruboj procjeni, prosječna web trgovina u Hrvatskoj lani je imala promet između 250 i 300 tisuća dolara. Naime, prema procjeni agencije IDC Adriatics lani je ukupna vrijednost online maloprodaje dosegnula oko 30 milijuna dolara, a tom se djelatnošću bavilo nešto malo više od stotinjak tvrtki. Dodatan problem stvara i činjenica što su razlike između web trgovina goleme, počevši od vrste robe koju nude preko opsega ponude pa sve do izbora sredstva plaćanja. Također, ne postoji niti rang-ljestvica hrvatskih web trgovina prema prihodima pa je stoga teško reći je li Algoritam.hr ujedno i web trgovina s najvećim prometom.
“Bez obzira što Algoritam online bilježi vrlo dobar rast, udio njegova prihoda u komparaciji s prihodom Algoritmovih fizičkih trgovina praktički je nezamjetan”, izjavio je Begović.

Autor: Bernard Ivezić
29. prosinac 2005. u 06:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close