Shopper Marketing, relativno nov pojam u svijetu marketinga, predstavlja odgovor na izazove koje donosi 21. stoljeće u kojem se više ne rade samo tržišne analize unapređuje brend već je jedan od glavnih zahtjeva nalaženje načina za udovoljavanje željama kupaca. Darko Vaselić, Business Development Manager Johnson&Johnsona za Bosnu i Hercegovinu, Makedoniju, Albaniju i Kosovo, objašnjava koje su pogodnosti shopper marketinga u razvoju kompanija.
Što predstavlja pojam shopper marketinga?
Shopper marketing je shvaćanje kako se ciljani potrošač ponaša kao kupac u različitim kanalima i formatima maloprodaje, te korištenje tog znanja kako bi profitirali svi uključeni u ovaj proces: brendovi, potrošači, maloprodavači i kupci. To je koncepciju unutar marketing managementa u čijem fokusu su aktivnosti koje imaju za cilj povećanje prodaje, ali istovremeno i unapređenje brand equityja. Većina drugih promotivnih aktivnosti na tržištu ima jedan od dva cilja: utiču na percepciju brenda ili na povećanje prodaje. Razvoj svijesti o brendu je odlična stvar, ali je dugoročnog kraktera i ne daje trenutne rezultate na prodaju, a konzumira, uglavnom, značajna financijska sredstva. S druge strane, povećanje prodaje direktno utječe na ispunjenje poslovnih planova, ali vrlo često može uticati na urušavanje brand equityja, što dugoročno nije dobro. Iz tih se razloga javila potreba za aktivnostima koje će pozitivno utjecati na obije komponente. Tragom te potrebe nastao je shopper marketing.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu