Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Tomato otvorio rat cijenama Magenschab i Tillyija

Autor: Bernard Ivezić
28. lipanj 2006. u 06:30
Podijeli članak —

Vruća ponuda Tele2 jeftinija je od Tomata jer ne treba kupiti novi telefonski broj, nema ograničenja u roamingu, a i cijena korištenja naših usluga je niža, kaže Mats Tilly

Prošlotjedno nevino gađanje rajčicama preraslo je u vrući poslovni rat. Nakon što ga je predsjednica Uprave Vipneta pogodila u lice svojom novom Tomato (engl. rajčica) ponudom, predsjednik Uprave Tele2 obrisao je pelat i nježno joj uzvratio: “Ruf mich an” (njem. Nazovi me). Austrijanka Marie-Helene Magenschab tu je poruku primila novom reklamnom kampanjom Tele2. Kako bi se osigurao da će ga uistinu nazvati, Šveđanin Mats Tilly istaknuo je da od sada prva dama hrvatskog TK sektora to može učiniti nekoliko lipa jeftinije preko njegove mreže.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Reklamna kampanja
Vipnetova čelnica pak tvrdi da svojom novom ponudom nije ciljala Tillyija u lice, već da je samo željela pokazati što točno misli o njegovoj prošloj reklamnoj kampanji “Dosta gluposti”. Podsjetimo, to je ona u kojoj se Tele2 koristio motivima koji su vrlo slični reklamama kakve su prije objavljivali Vipnet i T-Mobile te preko njih lijepio sarkastične poruke. Međutim, Tilly je priznao da nije izdržao, a da ne nazove prvi.
“Iznenađen sam Vipnetovom novom ponudom. Službeno mi tvrde da ne napadaju Tele2, ali jasno je da upravo to rade. Vruća ponuda Tele2 uistinu je jeftinija od Tomatoa jer ne treba kupiti novi telefonski broj, nema ograničenja u roamingu, a i cijena korištenja naših usluga je niža. Primjećujem da mi se T-Mobile u poslovnom smislu čini samouvjerenijim, odnosno mnogo sigurnijim u provođenju svoje strategije”, izjavio je za Poslovni dnevnik Mats Tilly. Rat rajčicama prvi je pravi okršaj na tržištu mobilne telefonije u Hrvatskoj otkako je prije devet mjeseci Tele2 započeo s komercijalnim radom. Do sada su bivši duopolisti, Vipnet i T-Mobile, tek blago spuštali cijene i krojili nove, jednostavnije pakete usluga. Sad je očito da je promjena taktike nužna. T-Mobile je nakon bjesomučnog lova na korisnike ovaj mjesec podvukao liniju zadovoljivši se s njih dva milijuna i potom krenuo u defanzivu. Usporedbe radi, u Hrvatskoj je aktivno 4,4 milijuna mobilnih korisnika od kojih velik broj koristi više operatera. Kako bi odagnao korisnike od prelaska konkurenciji i potkanuo da telefoniraju isključivo unutar 098 i 099 mreža, ponudio je opciju Unlimited (engl. Neograničeno), odnosno neograničen broj telefonskih poziva po cijeni od 0,25 kuna po pozivu. Time je najveći mobilni operater u Hrvatskoj znatno umanjio pokušaje konkurencije da mu preuzmu korisnike. S druge strane, Vipnet je direktno napao Tele2. Magenschab je pokretanjem Tomatoa, nove mobilne mreže koja nudi isključivo telefonske pozive unutar Hrvatske i slanje SMS-a, ponudila uslugu koja je direktno usporediva s onom što je nudi treći mobilni operater. Time je pokrenula još jedan trend koji bi vrlo lako mogao preuzeti T-Mobile, a to je odvojeni brend za niskobudžetne mobilne usluge. Paralelno, Vipnet je ojačao svoju ponudu uslugama budućnosti poput mobilne verzije širokopojasnog pristupa Internetu koja je brža od ADSL-a te usporediva čak i po cijeni. “Za Vipnet je budućnost u uslugama mobilnog Interneta. Upravo smo stoga ponudili novi paket mobilnog Interneta od 1GB koji se može koristiti bilo gdje u Hrvatskoj. Da su korisnici to prepoznali, pokazuju nam rezultati. Početkom ove godine zabilježili smo prvi značajan porast korisnika takvih usluga. Tomato je nešto drugo. Njegov je cilj da privuče nove korisnike, odnosno one koji još nemaju mobitel”, istaknula je Magenschab.

Prošlotjedno nevino gađanje rajčicama preraslo je u vrući poslovni rat. Nakon što ga je predsjednica Uprave Vipneta pogodila u lice svojom novom Tomato (engl. rajčica) ponudom, predsjednik Uprave Tele2 obrisao je pelat i nježno joj uzvratio: “Ruf mich an” (njem. Nazovi me). Austrijanka Marie-Helene Magenschab tu je poruku primila novom reklamnom kampanjom Tele2. Kako bi se osigurao da će ga uistinu nazvati, Šveđanin Mats Tilly istaknuo je da od sada prva dama hrvatskog TK sektora to može učiniti nekoliko lipa jeftinije preko njegove mreže.

Reklamna kampanja
Vipnetova čelnica pak tvrdi da svojom novom ponudom nije ciljala Tillyija u lice, već da je samo željela pokazati što točno misli o njegovoj prošloj reklamnoj kampanji “Dosta gluposti”. Podsjetimo, to je ona u kojoj se Tele2 koristio motivima koji su vrlo slični reklamama kakve su prije objavljivali Vipnet i T-Mobile te preko njih lijepio sarkastične poruke. Međutim, Tilly je priznao da nije izdržao, a da ne nazove prvi.
“Iznenađen sam Vipnetovom novom ponudom. Službeno mi tvrde da ne napadaju Tele2, ali jasno je da upravo to rade. Vruća ponuda Tele2 uistinu je jeftinija od Tomatoa jer ne treba kupiti novi telefonski broj, nema ograničenja u roamingu, a i cijena korištenja naših usluga je niža. Primjećujem da mi se T-Mobile u poslovnom smislu čini samouvjerenijim, odnosno mnogo sigurnijim u provođenju svoje strategije”, izjavio je za Poslovni dnevnik Mats Tilly. Rat rajčicama prvi je pravi okršaj na tržištu mobilne telefonije u Hrvatskoj otkako je prije devet mjeseci Tele2 započeo s komercijalnim radom. Do sada su bivši duopolisti, Vipnet i T-Mobile, tek blago spuštali cijene i krojili nove, jednostavnije pakete usluga. Sad je očito da je promjena taktike nužna. T-Mobile je nakon bjesomučnog lova na korisnike ovaj mjesec podvukao liniju zadovoljivši se s njih dva milijuna i potom krenuo u defanzivu. Usporedbe radi, u Hrvatskoj je aktivno 4,4 milijuna mobilnih korisnika od kojih velik broj koristi više operatera. Kako bi odagnao korisnike od prelaska konkurenciji i potkanuo da telefoniraju isključivo unutar 098 i 099 mreža, ponudio je opciju Unlimited (engl. Neograničeno), odnosno neograničen broj telefonskih poziva po cijeni od 0,25 kuna po pozivu. Time je najveći mobilni operater u Hrvatskoj znatno umanjio pokušaje konkurencije da mu preuzmu korisnike. S druge strane, Vipnet je direktno napao Tele2. Magenschab je pokretanjem Tomatoa, nove mobilne mreže koja nudi isključivo telefonske pozive unutar Hrvatske i slanje SMS-a, ponudila uslugu koja je direktno usporediva s onom što je nudi treći mobilni operater. Time je pokrenula još jedan trend koji bi vrlo lako mogao preuzeti T-Mobile, a to je odvojeni brend za niskobudžetne mobilne usluge. Paralelno, Vipnet je ojačao svoju ponudu uslugama budućnosti poput mobilne verzije širokopojasnog pristupa Internetu koja je brža od ADSL-a te usporediva čak i po cijeni. “Za Vipnet je budućnost u uslugama mobilnog Interneta. Upravo smo stoga ponudili novi paket mobilnog Interneta od 1GB koji se može koristiti bilo gdje u Hrvatskoj. Da su korisnici to prepoznali, pokazuju nam rezultati. Početkom ove godine zabilježili smo prvi značajan porast korisnika takvih usluga. Tomato je nešto drugo. Njegov je cilj da privuče nove korisnike, odnosno one koji još nemaju mobitel”, istaknula je Magenschab.

Usluga prenosivosti broja
Međutim, kako doznaje Poslovni dnevnik, pravi povod Ratu rajčicama je usluga prenosivosti mobilnog broja. Za svega 90 dana T-Mobile i Vipnet suočit će se s najvećom prijetnjom svom poslovanju dosad. Usluga prijenosa mobilnog broja znači da će korisnik prilikom prelaska na drugog operatera zadržati svoj mobilni broj, a naplatu razgovora i ostalih usluga obavljat će mu novi operater. Drugim riječima, zadržat ćete svoj 098 broj, a plaćati razgovore po Tele2 tarifama. Trenutno je ne postojanje ove usluge glavna prepreka za prelazak s jednog mobilnog operatera na drugi.
“U neobičnom smo položaju jer Tele2 od Vipneta iznajmljuje usluge nacionalnog roaminga. Međutim, vjerujem da je ovo samo napad kroz ponudu, a ne i kroz tu suradnju. Vjerujem da će Tele2 znatno povećati broj korisnika nakon što u listopadu bude uvedena usluga prijenosa mobilnog broja”, zaključio je Tilly.

Nova poslovna ponuda Tele2

Iako Mats Tilly već godinu dana ponavlja kako cilj Tele2 nije ponuditi usluge poslovnim korisnicima, čini se da je promijenio mišljenje. Tele2 predstavio je dvije tarife za poslovne korisnike. “Naš cilj su male i srednje tvrtke. To je važan segment tržišta u kojem očekujemo daljnji rast. Svjestan sam da će nam trebati vremena, ali dugoročno gledano poslovni korisnici bit će u našem portfelju zastupljeno jednakobrojno kao i privatni korisnici”, kaže Tilly.

Vipnet proslavio 7. rođendan

Vipnet je jučer proslavio sedam godina rada. Tvrtka danas ima 1,6 milijuna korisnika, 1036 zaposlenika, te je u njezin razvoj i rad do sada uloženo 613 milijuna eura. “Vipnet je najveća greenfield investicija u Hrvatskoj. Posljednjih sedam godina uložili smo više od 613 milijuna eura u razvoj mreže, dozvole, tehničku opremu i poslovne prostore. Stalno reinvestiramo ostvareni profit u Hrvatsku pa smo do 2005. godine platili 59 milijuna eura poreza na dobit”, istaknula je Magenschab.

Autor: Bernard Ivezić
28. lipanj 2006. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close