Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

RTL u minusu 4 mil. €, Nova TV im “otela” reklame

Autor: Saša Vejnović
25. kolovoz 2010. u 22:00
Podijeli članak —

Iako je gubitak u prvom polugodištu milijun eura manji od lanjskog, RTL Televizija bilježi znatno lošije rezultate od konkurentske Nove TV koja je poslovala s dobiti od 2,3 milijuna eura

RTL Televizija je u prvom polugodištu poslovala s gubitkom od četiri milijuna eura (oko 29 milijuna kuna), pokazuje službeno izvješće objavljeno na stranicama RTL grupe u utorak. U istom razdoblju prethodne godine gubitak je iznosio pet milijuna eura.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Iako im je gubitak manji nego lani, rezultati su znatno lošiji od njihova prvoga konkurenta, Nove TV, koja je u prvom polugodištu poslovala s dobiti od 2,31 milijuna eura (oko 16,8 milijuna kuna). Na polugodištu je RTL Televizija ostvarila prihod od 18 milijuna eura (oko 131 milijun kuna), što je 10 posto manje nego prethodne godine kad je ostvaren prihod od 20 milijuna eura. U istom je razdoblju Nova TV prijavila prihod od 26,51 milijuna USD (oko 153 milijuna kuna), 10,2 posto više nego u istom razdoblju prošle godine. RTL Televizija bilježi pad i u svim ostalim segmentima. Primjerice, za 7,2 posto je smanjen udio RTL-a u kolaču ukupnoga televizijskog marketinga, i iznosi 40,2 posto. Poraz je tim veći jer su izgubili premoć, a prestigli su ih prvi konkurenti, Nova TV, koja je u prvom polugodištu držala 41 posto tržišta oglašavanja, što je rast od 9,8 posto. Najveći gubitnik je HRT, čiji je udio na tržištu oglašavanja sa 22,5 pao na svega 18,8 posto. Prema podacima RTL grupe, njihova hrvatska televizija još drži vodeću poziciju u udjelu ciljane publike (od 18 do 49 godina) na cjelodnevnoj bazi, no Nova TV im se “opasno” približila i sve govori da će ih uskoro prestići. Iako im je udio pao za 2,6 posto, RTL ipak još drži 23,9 posto udjela u gledanosti, dok Nova TV, koja je rasla 0,8 posto, drži 23,5 posto. HRT je i u ovoj utakmici izgubio, pa je tako udio u gledanosti Prvog programa 20,8 posto (pad od 3,5 posto), a Drugog programa svega 12,4 posto (pad od 0,7 posto).

RTL Televizija je u prvom polugodištu poslovala s gubitkom od četiri milijuna eura (oko 29 milijuna kuna), pokazuje službeno izvješće objavljeno na stranicama RTL grupe u utorak. U istom razdoblju prethodne godine gubitak je iznosio pet milijuna eura.

Iako im je gubitak manji nego lani, rezultati su znatno lošiji od njihova prvoga konkurenta, Nove TV, koja je u prvom polugodištu poslovala s dobiti od 2,31 milijuna eura (oko 16,8 milijuna kuna). Na polugodištu je RTL Televizija ostvarila prihod od 18 milijuna eura (oko 131 milijun kuna), što je 10 posto manje nego prethodne godine kad je ostvaren prihod od 20 milijuna eura. U istom je razdoblju Nova TV prijavila prihod od 26,51 milijuna USD (oko 153 milijuna kuna), 10,2 posto više nego u istom razdoblju prošle godine. RTL Televizija bilježi pad i u svim ostalim segmentima. Primjerice, za 7,2 posto je smanjen udio RTL-a u kolaču ukupnoga televizijskog marketinga, i iznosi 40,2 posto. Poraz je tim veći jer su izgubili premoć, a prestigli su ih prvi konkurenti, Nova TV, koja je u prvom polugodištu držala 41 posto tržišta oglašavanja, što je rast od 9,8 posto. Najveći gubitnik je HRT, čiji je udio na tržištu oglašavanja sa 22,5 pao na svega 18,8 posto. Prema podacima RTL grupe, njihova hrvatska televizija još drži vodeću poziciju u udjelu ciljane publike (od 18 do 49 godina) na cjelodnevnoj bazi, no Nova TV im se “opasno” približila i sve govori da će ih uskoro prestići. Iako im je udio pao za 2,6 posto, RTL ipak još drži 23,9 posto udjela u gledanosti, dok Nova TV, koja je rasla 0,8 posto, drži 23,5 posto. HRT je i u ovoj utakmici izgubio, pa je tako udio u gledanosti Prvog programa 20,8 posto (pad od 3,5 posto), a Drugog programa svega 12,4 posto (pad od 0,7 posto).

Olakotna okolnost za državnu televiziju može biti jedino to što se podaci odnose na populaciju gledatelja koji su zanimljivi komercijalnim kanalima, dok bi se program HRT-a trebao podjednako obraćati čitavoj populaciji. Cijelo tržište televizijskog oglašavanja u prvom je polugodištu palo za 3,8 posto, no pojedine prognoze najavljuju i znatno veći pad koji bi do kraja godine mogao iznositi i do osam posto. Iako im u Hrvatskoj ne ide najbolje, RTL grupa ipak može biti zadovoljna svojim ukupnim rezultatima prvog polugodišta. U tom su razdoblju ostvarili 2,66 milijardi eura prihoda, što je 7,5 posto više nego u prvom polugodištu 2009. godine. Vlasnike će još više razveseliti podatak da je na polugodištu grupa ostvarila 537 milijuna eura dobiti (EBITA), što je čak 46,3 posto više nego u istom razdoblju prethodne godine.

Autor: Saša Vejnović
25. kolovoz 2010. u 22:00
Podijeli članak —
Komentari (2)
Pogledajte sve

Ne zaboravi Cobru 11 i onog malog crnog debila…

Mislim da je vrijeme da još jednom ili dva puta puste onu mutavu Dadilju i princa s Bel Aira!!!

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close