Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Janaf i dalje ključan za BiH

Autor: Miho Dobrašin
15. rujan 2009. u 22:00
Podijeli članak —

Bez obzira na pristanište na Savi, nafta iz Broda i dalje naftovodom

Rafinerija nafte iz Bosanskog Broda, u većinskom vlasništvu ruskog Njeftegazinkora, izgradila je pristanište na Savi od kuda namjerava distribuirati gorivo na europsko tržište, potvrdio je direktor Aleksandar Litvinjenko.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Loša kvaliteta
“Rafinerija će gorivo namijenjeno europskom tržištu distribuirati brodovima Savom, Dunavom i dalje. U početku ćemo otpremati 2500 do 3000 tona na dan”, rekao je Litvinjenko novinarima u Brodu. Naftni analitičari pak dvoje o europskom tržištu. Naime, s obzirom na zastarjelost rafinerije u Brodu, ondje se proizvodi visokosumporno gorivo koje zbog niske kvalitete ne prolazi u Hrvatskoj i tržištima Europske unije, već isključivo u Bosni i Hercegovini, čime rastu neprodane zalihe. No takav poluproizvod, pogodan za petrokemijsku industriju, rafinerija već izvozi srpskoj Petrohemiji u Pančevo. “Dosad se gorivo prevozilo cisternama pa će plovni put sniziti troškove”, kaže Amela Kečo iz Udruženja naftaša BiH. Petrohemija je sada u blokadi zbog nagomilanih dugova. Naftni konzultant Davor Štern smatra da plovnim putem Rusi mogu dopremati kvalitetnije gorivo s Crnog mora, eventualno ga miješati i distribuirati preko Bosanskog Broda. Međutim, u naftaškim krugovima smatraju da novoizgrađeno pristanište, procijenjeno na nekoliko milijuna eura, i nema toliku važnost. Tek kada brodska rafinerija dobije izlaz na more ili željeznicu, Rusi će dobiti pravi utjecaj. “Ako dođe do modernizacije, Inina rafinerija u Sisku je ugrožena”, kaže jedan analitičar. Tada bi se čitava BiH opskrbljivala gorivom iz Bosanskog Broda. Na to računa Jadranski naftovod, dosad jedini pravi profiter. “Ruski vlasnici najavili su modernizaciju i proizvodnju kvalitetnijega goriva. Želimo s njima imati dugoročne ugovore”, izjavio je Ante Markov, predsjednik Uprave Janafa.

Rafinerija nafte iz Bosanskog Broda, u većinskom vlasništvu ruskog Njeftegazinkora, izgradila je pristanište na Savi od kuda namjerava distribuirati gorivo na europsko tržište, potvrdio je direktor Aleksandar Litvinjenko.

Loša kvaliteta
“Rafinerija će gorivo namijenjeno europskom tržištu distribuirati brodovima Savom, Dunavom i dalje. U početku ćemo otpremati 2500 do 3000 tona na dan”, rekao je Litvinjenko novinarima u Brodu. Naftni analitičari pak dvoje o europskom tržištu. Naime, s obzirom na zastarjelost rafinerije u Brodu, ondje se proizvodi visokosumporno gorivo koje zbog niske kvalitete ne prolazi u Hrvatskoj i tržištima Europske unije, već isključivo u Bosni i Hercegovini, čime rastu neprodane zalihe. No takav poluproizvod, pogodan za petrokemijsku industriju, rafinerija već izvozi srpskoj Petrohemiji u Pančevo. “Dosad se gorivo prevozilo cisternama pa će plovni put sniziti troškove”, kaže Amela Kečo iz Udruženja naftaša BiH. Petrohemija je sada u blokadi zbog nagomilanih dugova. Naftni konzultant Davor Štern smatra da plovnim putem Rusi mogu dopremati kvalitetnije gorivo s Crnog mora, eventualno ga miješati i distribuirati preko Bosanskog Broda. Međutim, u naftaškim krugovima smatraju da novoizgrađeno pristanište, procijenjeno na nekoliko milijuna eura, i nema toliku važnost. Tek kada brodska rafinerija dobije izlaz na more ili željeznicu, Rusi će dobiti pravi utjecaj. “Ako dođe do modernizacije, Inina rafinerija u Sisku je ugrožena”, kaže jedan analitičar. Tada bi se čitava BiH opskrbljivala gorivom iz Bosanskog Broda. Na to računa Jadranski naftovod, dosad jedini pravi profiter. “Ruski vlasnici najavili su modernizaciju i proizvodnju kvalitetnijega goriva. Želimo s njima imati dugoročne ugovore”, izjavio je Ante Markov, predsjednik Uprave Janafa.

Petina transporta
Naime, na brodsku rafineriju otpada oko 20 posto Janafova transporta pa je zahvaljujući distribuciji milijun tona nafte kompanija ostvarila 53-postotni rast prihoda u prvih šest mjeseci. “Gradnja pristaništa neće imati nikakvog utjecaja na Janaf”, rekao je Markov, a slažu se i naftni analitičari. Neki tvrde da su Rusi obećali gradnju željeznice Bosanski Brod – Doboj, pa kako od toga zasad nema ništa, morali su pokazali kako ipak nešto rade. U Bosanskom Brodu odbili su najaviti iduće korake.

Izdvojeno

Izdvojeno

Politička odluka
Brodska rafinerija zabilježila je u prvih šest mjeseci gubitak od 75 milijuna eura pa ukupan gubitak doseže 185 milijuna eura. Ruski Njeftegazinkor, tvrtka u državnom vlasništvu, ušao je u Bosnu i Hercegovinu kako bi ojačao ruski geostrateški položaj u regiji, smatraju neki analitičari.

Autor: Miho Dobrašin
15. rujan 2009. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close