Rješenje sukoba komercijalnih televizija i HRT-a ne nazire se ni nakon okruglog stola koji je prije nekoliko dana održan na Fakultetu političkih znanosti pod nazivom “Budućnost televizije”, na kojem su gostovali čelnici sve tri “velike” televizije.
Komercijalne televizije i dalje tvrde da HRT mora odustati od komercijalnog programa i reklama, a HRT je čvrsto na pozicijama da bez toga ne bi mogao preživjeti. Na samu temu okruglog stola potrošeno je tek nekoliko uvodnih minuta, tijekom kojih su se svi složili da je budućnost televizije neupitna, naročito nakon što počne koristiti sve mogućnosti koje će pružiti nadolazeća digitalizacija. No, čim je otvoreno pitanje prihoda, slatkorječivost je nestala, a na vidjelo je izašao ključ sukoba hrvatskog televizijskog tržišta. Dražen Mavrić, generalni direktor Nove TV, ustvrdio je da je Hrvatska radiotelevizija glavna prepreka razvoju televizijskog tržišta u Hrvatskoj upravo zbog velikog udjela u podjeli marketinškog kolača pored izdašnih prihoda od RTV pristojbe. “Osnovni preduvjet za funkcioniranje televizija u Hrvatskoj je rješavanje pitanja financiranja HRT-a. Ostane li situacija kao što je danas, Nove TV i RTL televizije uskoro neće biti”, rekao je Mavrić, dodajući da obje komercijalne televizije s nacionalnom koncesijom trenutačno posluju s gubitkom u totalu. Zanimljivo je da Christoph Mainusch, predsjednik Uprave RTL televizije ovo nije žestoko demantirao iako financijski izvještaji te televizije već drugu godinu zaredom pokazuju da ona ostvaruje dva milijuna eura dobiti, doduše prije oporezivanja, kamata i amortizacije (EBITA). Podaci koje je RTL grupacija objavila u četvrtak kažu da je hrvatski RTL lani ostvario 50 milijuna eura prihoda, dva milijuna eura više nego 2007. godine, no dobit je ostala na istoj razini. Mavrić je također upozorio na činjenicu da su sredstva koja se u blagajnu HRT-a slijevaju od RTV pristojbe, veća od ukupne vrijednosti oglasnog televizijskog tržišta i da se komercijalne televizije jednostavno s takvim HRT-om ne mogu boriti. Mainusch je, pak, uvjeravao sve prisutne, pa i glavnog ravnatelja HRT-a Vanju Sutlića, da bi i program javne televizije bio jeftiniji kada bi odustala od komercijalnih sadržaja. Mainuschova teza je da je komercijalni program skuplji te da bi HTV ostvario znatne uštede kada bi odustao od takvih sadržaja, te bi od tog novca mogli proizvoditi kvalitetan javni program. Vanju Sutlića sve to nije previše impresioniralo, a nastojanja dvojice čelnika komercijalnih televizija da uvjere sve kako se reklame ne bi trebale emitirati na Hrvatskoj radio televiziji usporedio s nastojanjima strane drvne industrije da hrvatski proizvođači namještaja zatvore svoje pogone kako bi stranci mogli prodavati namještaj na hrvatskom tržištu. “Nema problema, možemo mi odustati od reklama, ali ta sredstva treba nadoknaditi ili većom RTV pristojbom ili novcem iz proračuna”, rekao je Sutlić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu