Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Snažna drama vrijedna svake nagrade koju će dobiti

Autor: Ivan-Vanja Runjić
22. siječanj 2009. u 22:00
Podijeli članak —

Izvrsna ekranizacija romana Richarda Yatesa u režiji Sama Mendesa

Kad ovaj tekst bude objavljen, već će biti poznate ovogodišnje oskarovske nominacije, u kojima će “Put oslobođenja” zasigurno snažno figurirati, ako ništa drugo, barem u kategoriji glavne ženske uloge, u kojoj je nakon osvojenog Zlatnog globusa, nominacija za Kate Winslet gotovo zakucana. No čitav film ima jak oskarovski pedigre, od umiješanih imena, preko teme do priče i konteksta. Engleski kazališni režiser Sam Mendes, inače suprug Kate Winslet, već je svojim prvim filmom, modernim klasikom “American Beauty” (“Vrtlog života”) uzeo Oscara za režiju i stvorio si ime u Hollywoodu. Sljedeća mu dva filma (“Put do uništenja”, “Gušteri”) nisu imala takvu prođu, a potonji ni pretenzije, no Mendesova ekranizacija romana pokojnog američkog pisca Richarda Yatesa dobila je na težini angažmanom Kate Winslet i Leonarda DiCapria, čija se međusobna kemija neprestano mitologizira još od njihova prvog zajedničkog nastupa u “Titanicu” 1997. godine.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Mračna priča
Inicijalno se činilo da je Mendes odlučio dekonstrukciju američkog sna koju je tako šarmantno izveo u svom debiju, preseliti na sam izvor – New York pedesetih, no ovo je nešto sasvim drugo. Za razliku od “Vrtloga života”, potpuno lišen pop-kulturalnih distrakcija, bizarnosti i humora, “Put oslobođenja” zapravo je vrlo mračna priča o odnosu dvoje ljudi koji puca pod teretom okoline, snova i konteksta. April i Frank Wheeler (Kate & Leo), mladi su bračni par koji naizgled ima sve – dvoje djece, prekrasnu kuću u idiličnom pejzažu Connecticuta (na adresi iz naslova – “Revolutionary Road”) i Frankov dobro plaćeni posao na Manhattanu. No američki san nije i san Wheelerovih – ona je htjela biti glumica, a on prezire svoj posao – u istoj tvrtki u kojoj mu je otac proveo radni vijek, pa se, na njezinu inicijativu, odluče na radikalan potez – napustit će sve i preseliti se u Pariz, gdje će se ona zaposliti, a on razbistriti glavu i odlučiti što će sa svojim životom. Uslijedit će (nemale) kušnje za njih, njihovu odluku, ali i odnos, od reakcija okoline do nekih sasvim nepredviđenih događaja. Priča je, dakle, iz polustoljetnog naftalina, ali u današnjoj maniji konzumerizma i konformizma zvuči tako zastrašujuće poznato.

Kad ovaj tekst bude objavljen, već će biti poznate ovogodišnje oskarovske nominacije, u kojima će “Put oslobođenja” zasigurno snažno figurirati, ako ništa drugo, barem u kategoriji glavne ženske uloge, u kojoj je nakon osvojenog Zlatnog globusa, nominacija za Kate Winslet gotovo zakucana. No čitav film ima jak oskarovski pedigre, od umiješanih imena, preko teme do priče i konteksta. Engleski kazališni režiser Sam Mendes, inače suprug Kate Winslet, već je svojim prvim filmom, modernim klasikom “American Beauty” (“Vrtlog života”) uzeo Oscara za režiju i stvorio si ime u Hollywoodu. Sljedeća mu dva filma (“Put do uništenja”, “Gušteri”) nisu imala takvu prođu, a potonji ni pretenzije, no Mendesova ekranizacija romana pokojnog američkog pisca Richarda Yatesa dobila je na težini angažmanom Kate Winslet i Leonarda DiCapria, čija se međusobna kemija neprestano mitologizira još od njihova prvog zajedničkog nastupa u “Titanicu” 1997. godine.

Mračna priča
Inicijalno se činilo da je Mendes odlučio dekonstrukciju američkog sna koju je tako šarmantno izveo u svom debiju, preseliti na sam izvor – New York pedesetih, no ovo je nešto sasvim drugo. Za razliku od “Vrtloga života”, potpuno lišen pop-kulturalnih distrakcija, bizarnosti i humora, “Put oslobođenja” zapravo je vrlo mračna priča o odnosu dvoje ljudi koji puca pod teretom okoline, snova i konteksta. April i Frank Wheeler (Kate & Leo), mladi su bračni par koji naizgled ima sve – dvoje djece, prekrasnu kuću u idiličnom pejzažu Connecticuta (na adresi iz naslova – “Revolutionary Road”) i Frankov dobro plaćeni posao na Manhattanu. No američki san nije i san Wheelerovih – ona je htjela biti glumica, a on prezire svoj posao – u istoj tvrtki u kojoj mu je otac proveo radni vijek, pa se, na njezinu inicijativu, odluče na radikalan potez – napustit će sve i preseliti se u Pariz, gdje će se ona zaposliti, a on razbistriti glavu i odlučiti što će sa svojim životom. Uslijedit će (nemale) kušnje za njih, njihovu odluku, ali i odnos, od reakcija okoline do nekih sasvim nepredviđenih događaja. Priča je, dakle, iz polustoljetnog naftalina, ali u današnjoj maniji konzumerizma i konformizma zvuči tako zastrašujuće poznato.

Izvrsni glumci
Mendes ju je ispričao potpuno se fokusiravši na svoja dva glavna lika, znajući, naravno, da ima dvoje savršenih glumaca, koji će uspjeti do kraja dočarati svoje likove. Iako ne kotira na kladionicama, DiCaprio nije ništa slabiji od izvrsne Winsletice, no njoj je ove godine očito suđeno, a treba spomenuti i Michaela Shannona (“Kukci”) u ulozi povremenoga gosta Wheelerovih, mentalnog pacijenta koji zna govoriti samo istinu, svojevrsnoga komentatora priče i njihovih života. “Put oslobođenja” je, dakle, vrlo direktna, snažna i superiorna drama vrijedna svake svoje buduće nagrade.

Put oslobođenja/Revolutionary Road (Blitz)

Redatelj: Sam Mendes
Uloge: Leonardo DiCaprio, Kate Winslet, Michael Shannon

Autor: Ivan-Vanja Runjić
22. siječanj 2009. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close