Kad ovaj tekst bude objavljen, već će biti poznate ovogodišnje oskarovske nominacije, u kojima će “Put oslobođenja” zasigurno snažno figurirati, ako ništa drugo, barem u kategoriji glavne ženske uloge, u kojoj je nakon osvojenog Zlatnog globusa, nominacija za Kate Winslet gotovo zakucana. No čitav film ima jak oskarovski pedigre, od umiješanih imena, preko teme do priče i konteksta. Engleski kazališni režiser Sam Mendes, inače suprug Kate Winslet, već je svojim prvim filmom, modernim klasikom “American Beauty” (“Vrtlog života”) uzeo Oscara za režiju i stvorio si ime u Hollywoodu. Sljedeća mu dva filma (“Put do uništenja”, “Gušteri”) nisu imala takvu prođu, a potonji ni pretenzije, no Mendesova ekranizacija romana pokojnog američkog pisca Richarda Yatesa dobila je na težini angažmanom Kate Winslet i Leonarda DiCapria, čija se međusobna kemija neprestano mitologizira još od njihova prvog zajedničkog nastupa u “Titanicu” 1997. godine.
Mračna priča
Inicijalno se činilo da je Mendes odlučio dekonstrukciju američkog sna koju je tako šarmantno izveo u svom debiju, preseliti na sam izvor – New York pedesetih, no ovo je nešto sasvim drugo. Za razliku od “Vrtloga života”, potpuno lišen pop-kulturalnih distrakcija, bizarnosti i humora, “Put oslobođenja” zapravo je vrlo mračna priča o odnosu dvoje ljudi koji puca pod teretom okoline, snova i konteksta. April i Frank Wheeler (Kate & Leo), mladi su bračni par koji naizgled ima sve – dvoje djece, prekrasnu kuću u idiličnom pejzažu Connecticuta (na adresi iz naslova – “Revolutionary Road”) i Frankov dobro plaćeni posao na Manhattanu. No američki san nije i san Wheelerovih – ona je htjela biti glumica, a on prezire svoj posao – u istoj tvrtki u kojoj mu je otac proveo radni vijek, pa se, na njezinu inicijativu, odluče na radikalan potez – napustit će sve i preseliti se u Pariz, gdje će se ona zaposliti, a on razbistriti glavu i odlučiti što će sa svojim životom. Uslijedit će (nemale) kušnje za njih, njihovu odluku, ali i odnos, od reakcija okoline do nekih sasvim nepredviđenih događaja. Priča je, dakle, iz polustoljetnog naftalina, ali u današnjoj maniji konzumerizma i konformizma zvuči tako zastrašujuće poznato.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu