U razvijenim zemljama i u krizno vrijeme potrošači ostaju vjerni odabranim BIO proizvodima. Međutim, u zemljama centralne i istočne Europe segment potrošača BIO proizvoda mnogo je manji, a kreće se između 8 i 28 posto odrasle populacije, pokazuje istraživanje agencije GfK.
(Izvor tablice: GfK)
Za razliku od ovog još uvijek nedovoljnog poznavanja i korištenja BIO proizvoda, u razvijenim zemljama Europe ta je potrošnja znatno naprednija. Tako je, na primjer, u Njemačkoj kod 94 posto kućanstava registrirano da su u 2009. godini kupili neke organske proizvode, a prosječno su za to potrošili 94 eura po kućanstvu.
Unatoč krizi ova je potrošnja u Njemačkoj ostala na gotovo istoj razini kao i godinu dana ranije, odnosno, količinski je porasla za 2 posto jer su padale cijene pa je trošak kupovine ovih proizvoda smanjen za oko 1 posto. Ako njemački potrošač ima mogućnost birati organske proizvode proizvedene u Njemačkoj ili one iz drugih zemalja gotovo 50 posto njih preferira proizvod iz vlastite zemlje.
Kretanje tržišta BIO proizvoda u Njemačkoj kontinuirano se prati u okviru analiza GfK Panel Servisa, a pokazuju da je u 2009. godini sektor organskih proizvoda činio 3,2 posto ukupne potrošnje za hranu i pića. U toku te godine u potrošačku košaricu 20 puta su ušli i organski proizvodi ili jedan puta više nego prethodne godine.
Godišnje istraživanje stanovništva o navikama kupovanja provedeno je u 11 zemalja – BiH, Bugarska, Češka, Hrvatska, Mađarska, Poljska, Rumunjska (samo urbana populacija), Srbija, Slovačka, Slovenija i Ukrajina; osobni intervjui u kućanstvu /CATI/ CAPI, ispitanik je osoba koja obavlja najviše kupovina u kućanstvu; reprezentativan uzorak za svaku pojedinu zemlju; 11/2009.
Podaci za Njemačku izvod su iz analiza zasnovanih na rezultatu GfK ConsummerScan panela (Panel Services Germany). Panel se sastoji od 30.000 reprezentativno izabranih kućanstava u Njemačkoj koja svakodnevno bilježe podatke o svojim kupovinama zadanih grupa proizvoda.
(pd)
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu