Jurleka: Novi Zakon o HRT-u nastavlja agoniju medijske industrije

Autor: Poslovni.hr , 31. ožujak 2010. u 18:50

Hrvatska medijska scena pod utjecajem nekoordiniranih aktivnosti institucija države i nedostatnog razumijevanja ukupnosti problema koji su posljedica tih nedomišljenih aktivnosti mogla bi ući u dosad neviđenu krizu kojom će se ugroziti, svim pozitivnim smjernicama EU, željeni održivi pluralizam medija, kazao je Marjan Jurleka, potpredsjednik Hrvatske udruge novinskih izdavača pri HUP-u u sklopu prve javne rasprave o novom Zakonu o HRT-u.

“Svjedoci smo ubrzanog kretanja prema digitalizaciji tv kanala, prema donošenju novog Zakona o HRT-u, a da istodobno nismo promislili što to, zapravo, znači za ukupnu medijsku industriju”, kazao je Jurleka i dodao da zakoni kojima se uređuje medijska scena nimalo ne anticipiraju realan način korištenja medija, razvoj izdavaštva kao industrije, a kamoli mogućnosti hrvatskog gospodarstva s osobitim naglaskom na oglašivačku industriju.

“Danas se nalazimo u apsurdnom scenariju u kojem građani plaćajući pristojbu financiraju smanjivanje medijske ponude. Jer, već danas je ugrožena ili smanjena ponuda na medijskom tržištu – spomenimo samo posljednje slučajeve Radio101, Glas Istre”, upozorio je Jurleka.

“Novim prijedlogom Zakona o HRT-u nastavit će se agonija medijske industrije u nas”, poručio je Jurleka i dodao da se nastavlja upletanje države u tržišnu utakmicu te se udara na Ustavom zajamčeno pravo poduzetničkih sloboda. Njime su potvrđene namjere države da na ovaj posredan način kontrolira medijsku industriju te onemogući održivi pluralizam medija.

“Udruga novinskih izdavača pri Hrvatskoj udruzi poslodavaca izričito i odlučno protivi se i ne prihvaća ponuđeno rješenje u novom Zakonu glede oglasnog vremena na HRT-ovim programima. HUP HUNI traži da se već ovim tekstom Zakona, javnom nakladniku na HRT-ovim programima ukine komercijalno vrijeme – dakle, 0 sekundi reklama”, zaključio je Jurleka.

Teoretičarka medija na fakultetu Političkih znanosti Viktorija Car izjavila je da će HRT dobar zakon imati tek za 20 do 30 godina kad društvo sazrije. “Nedopustivo je da se u najavi emisije spominje sponzor”, kazala je Car i upozorila da je prikriveno oglašavanje prekršilo svaku mjeru. Novinar HRT-a Goran Rotim je istaknuo da bez stabilnog financiranja nema javnog HRT-a. “Napravimo zakon da vrijedi za sva vremena”, poručio je Rotim.

Na raspravi se moglo čuti da HRT ima dampinške cijene i do 80 posto. Marija Nemčić se zapitala tko je prvi početo sa dampinškim cijenama, komercijalne televizije ili HRT. Novinar Denis Kuljiš je naveo da ako se ukine damping oživjet će tržište. “Ukidanje analognog signala privući će nove investitore na televizijsko tržište”, poručio je Kuljiš.

Inače, javna rasprava o prijedlogu novog Zakona o HRT-u trajat će 30 dana. Osim uvođenja nadzornog odbora koji bi, uz nadziranje financijskog poslovanja, po novome birao i glavnog ravnatelja (samo uz mišljenje Programskog vijeća), novost je i uvođenje ugovora koji bi potpisivali HRT i Vlada Republike Hrvatske na razdoblje od pet godina, a novim zakonom treba se riješiti i pitanje dvostrukog financiranja HRT-a – pristojbom i komercijalnim aktivnostima (oglašavanje i dr.).

(pd)

Komentirajte prvi

New Report

Close