U 2010. rast poslovanja od 38 posto

Autor: Ana Lučin,VLM , 13. travanj 2011. u 22:00

Mate Marić, predsjednik Uprave faktoring kompanije Adriatic Zagreb govori o stanju na tržištu

Faktoring kao oblik financiranja polako zauzima svoje mjesto na tržištu, a edukacijom tržišta i potencijalnih klijenata izmijenila se percepcija javnosti da je riječ o legalnom obliku utjerivanja dugova. Kaže to Mate Marić, predsjednik Uprave faktoring kompanije Adriatic Zagreb, ističući kako je ta tvrtka u 2010. zabilježila rast aktive od 38%. S najvećim financijskom problemima, otkriva Marić, suočavaju se male i srednje tvrtke koje za krizu nisu bile spremne, i to uglavnom iz proizvodnih djelatnosti.

Koji su najveći problemi s kojima se danas suočavaju faktoring tvrtke?
U ovom trenutku najveći je problem, zbog opće nelikvidnosti i zbog situacije u pratećim industrijama, ogroman broj zahtjeva za faktoring. Zapravo je riječ o klijentima kojima treba bankarsko financiranje ili restrukturiranje pomoću private equity fondova, ili neki drugi oblik refinanciranja odnosno dugoročna financiranja i dokapitalizacija.

Koje vrste kompanija, odnosno djelatnosti, imaju najviše problema?
Najviše problema imaju srednje i male kompanije koje nisu bile spremne na predstojeću krizu ni organizacijski, niti kapitalno, a pogotovo tvrtke iz građevinske djelatnosti, automobilske i tekstilne industrije, tiskarske djelatnosti, metalne industrije, brodogradnje, poljoprivrede, drvne i kemijske industrije te IT distribucije. Općenito, radi se uglavnom o proizvodnim djelatnostima, koje su u proteklim razdobljima doživjele pad prodaje. Također, došlo je do stvaranja intenzivnije i nelojalne konkurencije koja negativno utječe na maržu.

U nekim faktoring tvrtkama tvrde da se kriza negativno odrazila na poslovanje. Kakva su iskustva Adriatic Zagreba?
Utjecaj krize je doprinio promjeni našeg odnosa prema poslovanju, pa smo krajem 2008. temeljito izmijenili odnos prema poslu s nekoliko aspekata, a primarno s pozicije odabira prihvatljivog rizika, odnosno industrija unutar kojih biramo klijente i dužnike. Pronašli smo svoju ciljnu skupinu u odabranim industrijama.

Predviđanja

Erste faktoring drži više od 50% hrvatskog tržišta. Kako se to odražava na manje faktoring tvrtke?
Erste faktoring drži približno 50% tržišta, no u prošloj godini je, prema rezultatima koje je objavila FINA, imao pad aktive u odnosu na godinu prije od 36%, dok smo mi zabilježili rast od 38%. Kada govorimo o tim ključnim pokazateljima razvidno je da utjecaj velikih faktoring kompanija ne utječe na ostvareni rezultat manjih kompanija, pa tako nije utjecao ni na nas. Razloge za to treba pronaći u konceptima poslovanja pojedinih tvrtki te strateškoj orjentiranosti. Svoj uspjeh temeljimo na disciplini, analizi, strukturiranoj prodaji i riziku.

S obzirom na pad gospodarske aktivnosti u Hrvatskoj, što očekujete u ovoj godini?
Naša strategija ostaje do daljnjega nepromjenjena, fokusiramo se na određene industrije i klijente kojima je stvarno potrebno financiranje radnog kapitala, a ne da se faktoringom financiraju ostale potrebe za financiranjem. Usprkos krizi očekujemo rast u odnosu na prošlu godinu od 10%.

Komentirajte prvi

New Report

Close