Kako napraviti efikasnu poslovnu ponudu / poslovno pismo?

Autor: Sponzorirani članak , 29. travanj 2013. u 08:00
Thinkstock

Efikasna poslovna ponuda tj. poslovno pismo je ono koje ispunjava jasan cilj.

Prema rezultatima interne ankete, 90% poduzetnika ne zna ispravno napisati poslovnu ponudu, dodatnih 6% ima relativno dobro napisanu ponudu, dok samo 4% njih shvaća na što treba staviti fokus te ima dobru i efikasnu poslovnu ponudu.

Efikasna poslovna ponuda tj. poslovno pismo je ono koje ispunjava jasan cilj, a to najčešće bude:

  • ostvarenje narudžbe
  • poslovni sastanak
  • dodatni upit
  • dogovor za telefonski poziv
  • neka druga vrsta interakcije

I baš na tom prvom koraku mnogi poduzetnici rade gadnu grešku tj. neispravno zaključuju kako “od viška ne boli glava” i “možda im baš to treba” pa se kroz poslovno pismo predstavljaju kao potencijalni partner te u isto vrijeme nude i prodaju svoju uslugu. Umjesto da se fokusiraju na samo jedan cilj, ponudu “razvodne” s dva ili više nejasna cilja.

Vrijeme i okolnosti u kojima živimo mnoge je naučilo da “pušu na hladno” i svemu što je novo pristupaju s velikom dozom skepticizma i nepovjerenja. No ono što je najgore jest čudan osjećaj kako je poslovna ponuda napisana samo da bi se nešto prodalo ili uvalilo, bez prevelikog fokusa na potrebe potencijalnog klijenta.

Danas sa sumnjom gledamo na promotivne letke nove pizzerije u kvartu, kako onda ne bi s još većom sumnjom gledali na neočekivane ponude novog računovodstvenog servisa koji je super profesionalan, WEB studia koji radi moderne internet stranice, prijevozničke tvrtke kojoj se može vjerovati…

Druga po učestalosti greška kod sastavljanja i pisanja poslovne ponude jest u fokusu sadržaja – “mi smo tvrtka koja…”, “mi možemo…”, “mi ćemo…”, “kod nas je…”… Autori takvih poslovnih ponuda imaju “ja-ja-ja” sindrom, čime kod primatelja stvaraju negativan osjećaj kako je tvrtka vrlo hvalisava, kako ne znaju ili ih previše ne interesira čime se potencijalni klijent bavi, ne poznaje klijentove potrebe te kako mu je pismo poslano samo da bi mu se nešto prodalo.

Da budemo na čisto, prodaja je vrlo bitna za svaku tvrtku i dobro je staviti fokus na tu aktivnost, no imajte na umu sljedeću rečenicu: Ljudi ne vole da im se prodaje, ljudi vole kupovati.

I treća, vrlo česta greška, je nesigurnost što komunicirati u poslovnoj ponudi tj. kako se prikazati u najboljem svijetlu i kako pokazati vrijednosti koje kao tvrtka pružamo potencijalnim partnerima.

U lošim primjerima ponuda tako će pisati kako smo “mi tvrtka na koju se možete osloniti”, “imamo najpovoljnije cijene”, “mi smo najbolji”, “efikasno rješavamo”, “sigurnost nam je na prvom mjestu”, “imamo stručno osoblje”… Problem ovih riječi je u tome što su previše apstraktne i teško ih je kvantificirati, a u krajnjem slučaju može ih koristiti i konkurencija, što dodatno otežava poslovanje.

Rješenje ove greške je u prepoznavanju tri do pet karakteristika zbog čega bi potencijalni klijent trebao biti vaš korisnik, no imajući na umu da se u njima razlikujete od konkurencije. Pitanje koje si trebate postaviti, a postavlja si ga svaki vaš potencijalni kupac je: “Ako sam ja vaš potencijalni klijent, zašto bih uzeo uslugu od vas, a ne od vaše konkurencije?”

Odgovori bi trebali biti jasni, koncizni i što više kvantificirani. Na taj način se kod primatelja poslovne ponude razbija skepticizam te polako ali sigurno stvara osjećaj povjerenje koje je danas i više nego nužno u uspješnom poslovanju.

Definiranje, stvaranje i pisanje efikasne poslovne ponude je najčešća usluga poslovnog trenera i business coacha Gorana Blagusa te je i ovaj tekst svojevrsni poziv da mu se javite ako imate potrebe za novim klijentima, a nemate efikasnu poslovnu ponude ili postojeće daju nezadovoljavajuće i upitne rezultate.

Suradnja sa zasniva na modelu “stvaramo i kreiramo zajedno” kako bi ponuda bila u skladu s stilom i načinom poslovanja Vaše tvrtke te ako sto otvoreni i spremni na ovakav način suradnje, javite mu se na kontakt@blagus.eu ili 095 5050290. (www.blagus.eu)

New Report

Close