Zagrebačka tvrtka u razvoju softvera potukla Apple i Google: 'Želimo razviti vlastiti seksi proizvod'

Filip Ljubić, osnivač tvrtke/Žarko Bašić/PIXSELL Filip Ljubić, osnivač tvrtke/Žarko Bašić/PIXSELL

U Zagrebu razvijaju aplikacije za Coca-Colu, Walmart, Facebook, IBM, Visu, Pfizer, Nestle, BBC...

Nestašicu programera, ne samo lokalno već i globalno, mnogi su domaći igrači tijekom posljednjih nekoliko godina pretvorili u unosan, brzorastući, izvozni, IT outsourcing biznis.  Softverske tvornice u Hrvatskoj stoga od ove godine sve češće izravno otvaraju i stranci. Pokušavaju preskočiti takve lokalne igrače, ali i online platforme za zapošljavanje talenata poput Toptala, i izravno zaposliti hrvatske programere.

Upravo je to globalnu tržišnu utakmicu, koju igraju domaće softverske outsourcing tvrtke, podiglo na još viši nivo, a trenutačna zvijezda u tom pripetavanju zagrebački je Q Software. Brend je to koji koristi, prema Deloitteu, najbržerastuća hrvatska visoko-tehnološka tvrtka i domaći outsourcing as Q Alijansa, prva tvrtka iz Hrvatske koja je na Deloitteovom popisu Fast 50 u srednjoj Europi iskočila u sam vrh. Rimac Automobili lani su bili deseti s rastom od 1059 posto, a 2015. Serengeti je bio deveti s rastom od 843%.  Q Software se, međutim, ove godine probio na čak 3. mjesto najbržerastućih tvrtki u srednjoj Europi. Od 2014.-2017. narastao je 3894 posto, odnosno 39 puta, a po tom je skoku, ovaj hrvatski igrač i među 20 najbržerastućih visoko-tehnoloških tvrtki u cijeloj Europi.

Q su prije četiri godine pokrenuli Filip Ljubić, bivši izvršni direktor najpoznatije hrvatske svemirske tvrtke Amphinicy Technologiesa i Dalibor Jurgec, vrhunski domaći programer koji iza sebe ima 200 uspješnih projekata. Uz njih dvojicu, koji drže svaki po 40 posto tvrtke, udio od 20 posto kupio je njihov prvi zaposlenik Vedran Tolić. Filip Ljubić, suosnivač i izvršni direktor Q Softwarea kaže da i ove godine nastavljaju sa značajnim rastom. Znači, dodatnih, oko milijun dolara prihoda. Lani je on iznosio ukupno 15,3 milijuna kuna uz neto dobit od 479.300 kuna. "Ove godine rastemo 30-40 posto i s tim smo zadovoljni, a po broju ljudi s kojima surađujemo rastemo za 10-20 posto s trenutačnih 107 ljudi", kaže Ljubić.  Dio razloga zašto je softverska tvrtka, koja nudi outsourcing usluge, počela bilježiti brži rast prihoda od prirasta broja zaposlenih, što je inače karakteristika proizvodnih tvrtki, krije se u njenim klijentima. 

U Zagrebu razvijaju projekte, među inima, za Coca-Colu, Walmart, Facebook, IBM, Visu, Pfizer, Nestle, Lufthansu, Vaillant, BBC, Audi i Volkswagen. Filip Ljubić kaže da mu cilj nije imati tvrtku od 850 zaposlenih. "Primarno nam nije da imamo tvrtku s puno zaposlenih već tvrtku s mnogo odličnih projekata. Želimo da su ti projekti atraktivni, seksi, zanimljivi, cutting-edge i da onda imamo i mogućnost da dovedemo u Q vrhunske ljude", kaže Ljubić. Tako je Q Software za Coca-Colu, Walmart i Facebook napravio inovativne tzv. onboarding aplikacije. Ljubić pojašnjava da novi zaposlenici u Facebooku koriste aplikaciju koja ih kroz igru i zabavu upoznaje s kulturom kompanije. Gledaju filmiće, rješavaju kvizove, dopisuju se, lajkaju i skupljaju bodove. Kad skupe određeni broj bodova računa se da su uspješno završili onboarding proces.

U Austriji su za Volkswagen napravili aplikaciju za proširenu stvarnost za iOS i Android. Omogućuje da kad u salonu uđete u jedan model vozila, preko kamere mobitela gledate unutrašnjost vozila a na zaslonu vidite kako bi izgledala da nadoplatite bolji paket opreme ili drugoj boji. U novu Lufthansinu aplikaciju za check-in ugradili su chat i opciju remote kill switcha. Za BBC-jevu TV seriju Pandemic napravili su prvu mobilnu aplikaciju na svijetu koja je u realnim uvjetima simulirala širenje virusa i to pomoću podataka o kretanju samih korisnika. Preuzelo ju je 60.000 ljudi. Lani je bila najkorištenija medicinska aplikacija u AppleStoreu i Google Playju u Velikoj Britaniji te ukupno, među 20 najtraženijih. U razvoju su čak nadmašili mobilne aplikacije Applea i Googlea.

Q Softwareov najveći posao u Švicarskoj je za Twint, aplikaciju za mobilno plaćanje koja je tamo popularnija od Apple Paya i Google Paya. Zagreb je centar razvoja te aplikacije, iza koje stoji osam najvećih švicarskih banaka, uključujući UBS i Credit Suisse. "U svijetu outsourcinga softverskog razvoja konkurencija je golema i nužno je da budete drugačiji. Mi to postižemo tako što nudimo sve na jednom mjestu, ali zato nam cilj nije imati što više klijenata već imati najbolje klijente", ističe Ljubić. Q stoga u svemu ide vrlo široko.

U kompetencijama pokrivaju od Jave, Rubyja i .NET-a preko JavaScripta i PHP-a pa sve do iOS-a i Android razvoja. Aktivni su također posvuda od Dubaija i Novog Zelanda preko Skandinavije, Njemačke, Švicarske i Velike Britanije do SAD-a i Kanade. Uz centralu u Zagrebu, Q Software ima urede u Zurichu, Belfastu, Oslu, Los Angelesu i Torontu. "Sada planiramo jačati prodaju u inozemstvu, otvoriti ured u Beču, a također želimo zaposliti i profesionalne prodavače", kaže Ljubić. Idući korak kroz koji Q želi biti drugačiji, kako zbog novog izvora prihoda ali i zbog privlačenja talenata, je izrada svog prvog proizvoda. Aplikacija bi se trebala pojaviti na tržištu iduće godine, a zasad su nam samo otkrili da rade na unapređivanju komunikacije unutar kompanija. "Želimo da Q iznjedri vlastiti proizvod, nešto seksi i korisno na globalnoj razini", zaključuje Ljubić.

Komentari (2)
  • IDujmovic
    IDujmovic 9:08 23.10.2018.

    Kakav klasični spin tj. plaćeni oglas…
    Q Alijansa RDG: 15,3 mio kn prihoda, 2,45 mio kn troškova osoblja, 10,5 mio kn vanjskih troškova ->
    Q Expirience RDG: 10.5 mio kn prihoda, 455 k kn troškova osoblja, 7,5 mio kn vanjskih troškova

    Ukupan trošak osoblja 3 mio kn , na 107 zaposlenih to daje 28 k kn troška (godišnje!)

    Definicija vanjskih troškova iz RDG-a:
    “Na poziciji vanjskih troškova prikazani su troškovi kao što su prijevozne usluge,
    poštanske i telekomunikacijske usluge, trošak vanjskih dorada, trošak servisnih usluga i
    održavanja, trošak zakupa i leasinga, troškovi promidžbe, sajmova i sponzorstava,
    trošak intelektualnih i drugih usluga, trošak komunalnih usluga, trošak usluga
    posredovanja i druge slične usluge.”

    Netko je tu pobrkao lončiće… Ništa čudno… Da uopće ne ulazimo u detaljnije financijske pokazatelje…

  • viewer
    viewer 16:41 22.10.2018.

    Prihod od 15,3 mio. kuna ostvari 107 uposlenih To je po uposlenon 142.000,00 kn. Da je ovaj prihod ostavrilo deset ljudi, onda bi bilo u redu.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana Pogledaj sve