Mobitelom ćemo naručivati robotske taksije koji će najbrže stizati do cilja

Bosch pokreće ispitnu fazu istraživačkog projekta moveBW, platforme mobilnosti koja će kombinirati različite vrste prijevoza /PD Bosch pokreće ispitnu fazu istraživačkog projekta moveBW, platforme mobilnosti koja će kombinirati različite vrste prijevoza /PD

Olakšat će protok prometa u gradovima i poboljšati sigurnost na cesti.

Urbani prijevoz ne tako daleke budućnosti podrazumijeva povezanu i automatiziranu vožnju kojom će se kod vozača smanjiti razina stresa, a samim time i šanse za automobilske nesreće, poručuju iz vodećeg svjetskog dobavljača tehnologija i usluga Boscha. “Što više ljudi živi u gradovima, to je važnije da putovanje od točke A do točke B bude ugodno iskustvo. Uvođenjem neprimjetne povezivosti u pametnim gradovima, Bosch može tome dati značajan doprinos”, naglasio je član Boscheva upravnog odbora Rolf Bulander.

Primjer takve usluge Boschev je servis za električne skutere Coup u sklopu kojeg korisnici putem aplikacije mogu rezervirati skuter i njime se odvesti do svojeg konačnog odredišta, a tamo ga onda i parkirati. Nakon što je u Berlinu brzo prerastao u uspješan projekt, Coup bi se od srpnja ove godine trebao naći i u Parizu koji će time postati još jedan europski grad koji nudi ne samo zabavan, već i ekološki prihvatljiv način za putovanje. Coup je samo jedna svijetla točka iz niza inovacija Boscheva najvećeg poslovnog područja, sektora Mobility Solutions gdje se sustavno radi na povećanju učinkovitosti mobilnosti, konkretno automatizaciji, elektrifikaciji i povezivosti.

Uvijek dostupni različiti načini prijevoza, koji se pri tome mogu naručiti i platiti s pomoću pametnog telefona postat će važan element u budućoj multimodalnoj urbanoj mobilnosti, s čime se slaže i Bulander. “Mobilnost bez stresa bit će od najveće važnosti za ljude koji žive u modernim metropolama”, kazao je.

Bez gužvi i stresa

Stoga njihova verzija budućnosti izgleda upravo tako - prilikom ranojutarnjeg odlaska na posao u 2025. godini ljudi više ne ulaze u vlastite automobile niti trče da stignu na podzemnu željeznicu, već mogu naručiti robotski taksi koji će ih gotovo nečujno provesti ulicama i do njihovog ureda i to bez stresnih zastoja i čekanja na semaforima. Na putu do posla mogu brzo provjeriti rutu na svojem pametnom telefonu i s pomoću aplikacije rezervirati električni skuter koji će ih prevesti onih posljednjih nekoliko metara od taksija do ureda. Tako Bosch ove godine pokreće ispitnu fazu istraživačkog projekta moveBW, platforme mobilnosti koja se služi podacima u stvarnom vremenu te pronalazi najbrži put kroz grad. Prednost aplikacije je što će putnici do odredišta stići na učinkovitiji način, a gradovi će moći upravljati gustoćom prometa, dok će pružatelji mobilnosti moći kvalitetnije iskoristiti kapacitet u vrstama prijevoza koje nude.

I ne samo to, već bi i stvari koje su do nedavno pripadale sferi znanstvene fantastike uskoro mogle postati svakodnevnom pojavom. Naime, Bosch će u suradnji s Daimlerom već početkom sljedećeg desetljeća na gradske ulice dovesti potpuno automatizirane automobile bez vozača. Navedeno će olakšati protok prometa u gradovima i poboljšati sigurnost na cesti, a korisnici će na pametnom telefonu moći naručiti zajednički automobil ili robotski taksi.

Dominacija električnih vozila

“Pojava autonomnih vozila u urbanom prometu iz temelja će promijeniti način na koji poimamo vožnju”, komentirao je Bulander.

Uz to Bosch s Daimlerom surađuje i na pokretanju sustava za upravljanje parkiralištem koji će pristupniku javljati je li određeno parkirno mjesto zauzeto, dok će se uz pomoć tih podataka izrađivati parkirna karta u stvarnom vremenu koja će biti dostupna putem aplikacije. Nadalje, aplikacijom za punjenje pokazivat će se sva obližnja mjesta za punjenje električnih automobila koja je moguće pronaći na internetu, zbog čega je punjenje baterija vozila puno jednostavnije. Za Bulandera put do gradova bez emisija nije pitanje koje zahtijeva rješenje sa samo jednom opcijom. “I moderni motori s unutrašnjim sagorijevanjem i elektromobilnost dio su rješenja kada je riječ o poboljšavanju kvalitete zraka u gradovima. Emisije iz novih motora s unutrašnjim sagorijevanjem sigurno će biti unutar utvrđenih granica. Istovremeno, elektromobilnost preuzima veću ulogu u ulaznom segmentu za korisnike”, pojasnio je. Lagana električna vozila postaju sve popularniji oblik prijevoza, osobito u azijskim metropolama u kojima prijeti rizik od prometnog zastoja. Zbog toga će njihovo tržište i dalje rasti tijekom sljedećih nekoliko godina. Procjenjuje se da će do 2020. biti proizvedeno oko 100 milijuna takvih vozila diljem svijeta, a sve više njih i u Europi. 

Komentari (1)
  • mllr
    mllr 9:15 19.7.2017.

    a mi ćemo do tada još uhodavati Xetru na ZSE

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana Pogledaj sve