DPD Hrvatska testira električna dostavna vozila

Autor: Ana Maria Filipović Grčić , 20. studeni 2017. u 11:18
Voltia MAXI

Sljedeće godine službeni vozni park u Zagrebu proširuju za dva električna bicikla i jedno električno vozilo.

DPD Hrvatska, sastavnica globalne kurirske službe DPDgroup, u listopadu ove godine testirala je prvo 100 posto električno dostavno vozilo Voltia MAXI. U vozilu se, pojasnili su iz te kompanije, može prevesti i do 600 kilograma tereta, a maksimalna brzina koju postiže iznosi 123 kilometra na sat dok s jednim punjenjem može prijeći između 100 i 140 kilometara. Postignutim rezultatima, poručili su, više no zadovoljni pa su stigle i najave da bi sljedeće godine njihov službeni vozni park u Zagrebu trebao biti bogatiji za dva električna bicikla i minimalno jedno električno vozilo poput ovog kojeg su testirali. Dio je to šireg programa društvene odgovornosti DrivingChangeTM kojim se DPDgroup obvezala na CO2 neutralnu dostavu svakog paketa koji prolazi njihove depoe. S obzirom na to da emisije CO2 nije moguće u potpunosti iskorijeniti, količinu ovog plina emitiranu u okoliš nastoje, istaknuli su, kompenzirati ulaganjem u brojne 'zelene' projekte.

Kao druga najveća kurirska služba na europskom tržištu brze dostave, prema riječima  predsjedatelja GeoPosta/DPDgroupa Paul-Marie Chavannea, usredotočeni su na područja u kojima mogu napraviti najveću razliku i najviše doprinijeti općem napretku. "To prvenstveno činimo osiguravajući CO2 neutralnu isporuku naših paketa te nudeći razne dodatne mogućnosti dostave, pritom pomažući u smanjenju gužvi te reduciranju polucije na lokalnoj razini. Tako smo 2016. godine, u odnosu na 2013. godinu, uspjeli smanjiti emisiju CO2 za 10,1 posto po paketu. Stalnom potragom za inovacijama u dostavi osiguravamo da i naši klijenti imaju utjecaja na klimatske promjene", komentirao je Chavanne.

Tako se glavni pokazatelji performansi i emisije CO2 u DPDgroupu mjere svaka 3 mjeseca, korištenjem specifičnog alata koji je DPDgroup razvio i koji procjenjuje utjecaj na okoliš prema postavljenim standardima, a više od 300 zaposlenika diljem Europe prati te pokazatelje. Također, svake godine vanjska tvrtka Mazars provodi reviziju kako bi provjerila adekvatnost modela proračuna i količinu emitiranog CO2. Povećanje učinkovitosti transportnih operacija DPDgroup postiže se i unapređenjem poslovnih procesa kao što je optimizacija ruta i utovara, zatim implementacijom inovativnih usluga kao što su Predict i Pickup koje omogućuju uspješnu dostavu već prilikom prvog pokušaja dostave čime se smanjuje broj prijeđenih kilometara, a time i emisije CO2. Ništa manje važan faktor je i razvoj flote vozila koja koriste alternativna goriva, smatraju u DPDgroupu.

Kao poseban korak u svojoj nisko-ugljičnoj politici navode neutralizaciju, pri čemu DPDgroup ističe da se smatraju pionirima u ugljično neutralnoj dostavi. Imaju i tzv. bonuse ugljika u sklopu kojih je nadoknađeno više od 863 tisuća tona emitiranog CO2. Uz podršku EcoAct-a, europskog stručnjaka za klimatske strategije, DPDgroup odabire projekte neutralizacije koji zadovoljavaju najbolje međunarodne standarde. Ovi se projekti uglavnom provode u zemljama u kojima djeluje DPDgroup, te Njemačkoj, Češkoj, Poljskoj i Ujedinjenom Kraljevstvu, kao i u Turskoj i Indiji. Tako je 2016. godine kroz projekte neutralizacije koje podržava DPDgroup proizvedeno 714 tisuća MWh energije što ekvivalent energiji koju na godišnjoj razini potroši oko 250 tisuća domaćinstava, otkrili su Poslovnom dnevniku.

Komentirajte prvi

New Report

Close