5 ideja za Facebook marketing vašeg poduzeća

Autor: Sponzorirani članak , 21. kolovoz 2014. u 14:08
Foto: Kakonaweb

Pokrenite svoju prisutnost na Facebooku uz ove jednostavne ideje primjenjive u svakoj poslovnoj niši.

Izvor: kakonaweb.tportal.hr

Pokrenite svoju prisutnost na Facebooku uz ove jednostavne ideje primjenjive u svakoj poslovnoj niši.

Facebook marketing možda nije lagan, no često se dogodi da mnogi prerano odustanu od njega, a to su, kao što se pokazalo u praksi, najčešće oni koji imaju prevelika očekivanja, posebno u kratkom roku. Kao mali biznis koji se susreće s nedostatkom vremena i stalnom borbom sa svim segmentima poslovanja, prije nastavka podsjetimo se skraćenog vodiča: Kako i zašto započeti s Facebook marketingom.

Najčešći pogled malog poduzeća na Facebook fan stranicu bio je otvoriti istu, objavljivati postove o novostima o svom poduzeću ili zabavne sadržaje „koje smo slučajno pronašli na internetu” i nadati se da će ih fanovi podijeliti, lajkati i komentirati.

Naravno da uz (nešto prilagođeniji) plan očekivanja mogu prijeći u mjerljive rezultate. Prisjetite se što najviše volite vidjeti na profilima vaših prijatelja – cool fotografije, emotivne i drugačije od ostalih.

Prilagodite ta iskustva vašoj fan stranici jer su vladari online sadržaja postale upravo fotografije, video i grafike. Iskoristite moć vizualnog pričanja svoje poslovne priče! Mnogi su uvidjeli da ako pružaju više, više i dobivaju.

U nastavku donosimo 5 ideja kako jednostavno iskoristiti Facebook za marketing, a koje su primjenjive za sve poslovne niše:

1. Počnimo od vrha – Cover fotografija je vaš besplatni oglas

Naslovna fotografija Facebook stranice je prvi element koji korisnici ugledaju prilikom posjete vašoj stranici. Ona je besplatan Facebook oglas za vaš brend, stoga ga iskoristite najbolje što možete. Kreirajte kvalitetnu naslovnu fotografiju koja će privući ljude da lajkaju vašu Facebook stranicu.

 


Cover fotografija na Facebook stranici Obrtnik i partner koja je obilježila okruglih 20.000 fanova

Samo nebo je granica u kreiranju kreativne naslovne fotografije.

Cover fotografija može sadržavati tekst, stoga je iskoristite za promoviranje akcije ili posebne ponude vašeg poduzeća (naravno, nemojte pretjerivati s količinom teksta). Koristite neobične fotografije vas i vašeg tima, vašeg proizvoda u neobičnom okruženju, čestitke fanovima za vrijeme blagdana i praznika, ako imate nekog poznatog prijatelja možete ga fotografirati u svom kafiću /uredu…

Prilikom kreiranja iste pročitajte Facebookova pravila o Cover fotografiji, a za dodatnu inspiraciju posjetite mycoverpoint.com.

2. Kreirajte sadržaj koji će vaši fanovi voljeti i dijeliti

Eksperimentirajte sa sljedećim vrstama postova, no uvijek imajte na umu da ste brend i poduzeće te da razina ozbiljnosti i kvalitete mora slijediti posao:

– Educirajte fanove o svojim uslugama i proizvodima (primjer: Pčelarstvo Radošević na slici u nastavku)

– Inspirativni citati – Slike i tekstualne objave o popustima i akcijama

– Postavljanje pitanja fanovima

– Nadopunjavanje

– Poticanje fanova da postavljaju pitanja i podijele svoje priče/fotografije o vašem proizvodu/usluzi

– Smiješne i neobične fotografije (primjer: Vitlov čokolade na slici u nastavku).

 

Postavljajte pitanja, komunicirajte s fanovima i analizirajte rezultate. Nekoliko dodatnih korisnih ideja oko sadržaja dodatno potražite i u članku Mali trikovi na društvenim mrežama.

Fotografije podržite različitim tipovima objava (pitanja, citati, nadopunjavanje…), a za obradu i kreiranje fotografija dobro će vam doći neki od online alata koji su spomenuti u članku Besplatni online alati za uređivanje fotografija.

3. Facebook fan stranica postaje i korisnička podrška

Znak sjajnog brenda je odlična korisnička podrška, što je dodatni adut Facebooka. Istraživanja su pokazala da čak 50 posto korisnika Facebook stranicu nekog brenda smatra korisnijom od njegove web stranice, što pokazuje da vaša Facebook stranica ima veliki potencijal stvoriti interakciju s fanovima i zadržati je. Posljedice izgradnje kvalitetne komunikacije mogu biti jedino dugoročne i profitabilne. Imate fanove i interakciju s fanovima? Ukoliko vaš biznis još nije ponudio neku vrstu korisničke podrške putem društvenih medija, vrijeme je da se ukrcate na brod!

Evo par načina kako to učiniti:

– Potaknite raspravu oko neke aktualne teme vezane uz vašu industriju

– Pitajte fanove da komentiraju određeni proizvod, ili objavite fotografije istog na vašoj fizičkoj lokaciji.

– Zašto ne iskoristiti Facebook inbox kao dodatni prodajni kanal ili za rješavanje upita i narudžbi?

– Omogućite „Reply” opciju na vašoj Facebook stranici kako biste mogli individualno odgovoriti potencijalnim kupcima, a o čemu će oni direktno dobiti notifikaciju na svom FB profilu.

– Proslavite zajednički uspjeh. Ako ste dobili neku nagradu ili lansirate novi proizvod, iznenadite fanove poklonom ili popustom. Ako je vaša Facebook stranica dosegla „okrugli broj fanova”, npr. 500 fanova, iznenadite tog 500-tog fana nekim znakom pažnje.

– Pri komunikaciji iskoristite Zlatine savjete o komuniciranju s online korisnicima.

 


Primjer Facebook akcije domaćeg brenda Volim ljuto povodom rođendana

4. Promovirajte svoju Facebook stranicu

Integrirajte offline marketinške aktivnosti s Facebookom. Primjerice, ukoliko organizirate neki event, ili imate neku sezonsku akciju – promovirajte ih na Facebooku.
Evo i nekih mogućnosti promoviranja vaše Facebook stranice:

– Dodajte jedan od ovih Facebook pluginova na vašu web stranicu
– Dodajte link na svoju Facebook stranicu u potpis vašeg maila, kao i na sve tiskane materijale (npr. menije u restoranu, kafiću…)
– Facebook oglasi
– Osnove tipove Facebook oglasa pojasnili smo u članku Facebook oglašavanje – zašto ga započeti i otkud krenuti.    

5. Check-in – ne zaboravite povezati „lokalno” i online (za poduzeća s lokacijom)

Često zanemarena, a vrlo korisna ideja. Imate li prodajno mjesto, radionicu i slično koje je moguće fizički posjetiti, odlična ideja je potaknuti na checkiranje na vašoj lokaciji putem Facebooka kako bi posjeta lokaciji ostala zabilježena na News feedu osobe koja se checkirala. Potaknite fanove da se checkiraju kako bi osvojili neki određeni popust ili poklon pri sljedećem dolasku. Na ovaj način možete povećati njihovu preferenciju prema vašem poduzeću ili brendu, broj posjeta vašoj lokaciji, a samim time vjerojatno i prodaju.

Napomena: Za aktiviranje ove mogućnosti kategorija vaše Facebook stranice treba biti „Local Business or Place“.

Zaključak: Postoji mnogo načina kako izgraditi svoj brend na Facebooku, ovo su samo neke od osnovnih ideja koji se mogu primijeniti u svakoj poslovnoj niši. Isprobajte ih, testirajte vlastite, a one koji zaintrigiraju pozornost vaših fanova i povećaju interakciju obavezno dodajte u vašu strategiju!  

Autor: Marina Jurak

Koordinatorica digitalnih projekata/kampanja. Stalna suradnica u agencijama Bijela rukavica i Park avenia komunikacije, radi na integriranim online projektima poput Obrtnik&partner.

New Report

Close