Gospodarski centar BiH ostao bez autoceste

Autor: Poslovni.hr , 30. ožujak 2017. u 16:08
Fotolia

Prometnica Sarajevo-Beograd prolazit će kroz nerazvijenu Romaniju.

Bosna i Hercegovina uskoro treba početi pregovore sa Srbijom oko gradnje autoceste Sarajevo – Beograd. Inicijativa da taj pravac mora ići preko Tuzle jer je to kanton s najviše stanovnika, ali i povezuje Sarajevo s četiri granična područja, Bijeljinom, Orašjem, Distriktom Brčko i Zvornikom, nije dobila potrebnu većinu u Parlamentu Federacije BiH. Zbog toga će autocesta duga 350 km ići kroz Višegrad, odnosno Romaniju u kojoj živi nekoliko tisuća stanovnika za razliku od regije sjeveroistočna Bosna i Posavina u kojoj živi milijun osoba. Ta je regija prošle godine u Srbiju izvezla robu vrijednu oko 100 milijuna eura, javlja Radio Slobodna Europa. To značiti da bi dio kroz Bosnu i Hercegovinu, gotovo cijelom dužinom, prolazio kroz Republiku Srpsku, odnosno najvećim dijelom kroz Srbiju.

“Za nas to je neprihvatljivo, smatramo da preko Tuzlanskog kantona, kao okosnice gospodarstva, mora prolaziti autocesta”, kaže zastupnik u Skupštini Tuzlanskog kantona Dževad Hadžić.
Da je trasa autoceste vrijedne 800 mil. eura išla kroz Tuzlu velike koristi imalo bi i gospodarstvo. Prošle godine Tuzlanski kanton izvezao je u Srbiju robu vrijednu 76 milijuna eura, najviše iz BiH, Brčko koje je naslonjeno na Tuzlu oko tri milijuna eura, a Bijeljina koja bi također bila granično područje između BiH i Srbije ostvaruje 10 milijuna eura izvoza u Srbiju.

 

100milijuna eura

vrijedio je 2016. izvoz sjeveroistočne Bosne i Posavine u Srbiju

“I federalni premijer Fadil Novalić rekao je da je stav federalne vlade da autocesta Sarajevo – Beograd mora ići kroz Tuzlanski kanton. Ekonomski pokazatelji pokazuju kuda treba ići ta autocesta”, smatra predsjednik Kantonalne gospodarske komore Tuzla Nedret Kikanović.
Također, tuzlanski aerodrom prema broju putnika i povezanosti s Hrvatskom i Srbijom vodeći je u BiH. “Struktura putnika pokazuje da je oko 70 posto putnika iz BiH, a 40 posto putnika iz Srbije i Hrvatske. Time što autocesta ne prolazi kroz Tuzlu, velik broj putnika bit će oštećen, jer bi u protivnom infrastruktura bila daleko bolje riješena, ali i Sarajevo puno bolje povezano s Beogradom i Zagrebom”, kaže Rifat Karasalihović, direktor Međunarodnog aerodroma Tuzla.

Mirsad Gluhić, ministar prometa u vladi Tuzlanskog kantona, smatra da je to politička odluka u kojoj Tuzla, multikulturalna i politički neopterećena, plaća najskuplju cijenu zbog svoje nacionalne neopredjeljenosti.
S druge strane, pitanje je kada će i može li takav projekt uopće zaživjeti zbog brojnih političkih previranja u Srbiji i Bosni i Hercegovini, pri čemu je Tuzla mogla odigrati ključnu ulogu kao grad neopterećen nacionalnim podjelama.

Komentirajte prvi

New Report

Close