Kako je Tesla Motors razočarao i potopio dionicu

Autor: Tomislav Pili , 13. listopad 2014. u 10:56
Šef Tesle Elon Musk otkrio je da će model S 4x4 imati dva elektromotora/REUTERS

Iako je pogon na sve kotače dodatni adut u borbi u luksuznom segmentu, analitičari tvrde da je to opcija koja se mora imati.

Predstavljanje tehnoloških unapređenja na modelu S američkog Tesla Motorsa protumačeno je kao pravo razočaranje, sudeći po reakciji ulagača na burzi.

U petak je dionica ovog američkog proizvođača električnih automobila potonula gotovo osam posto na 236,9 dolara što je najniža cijena Tesline dionice od 1. kolovoza. Podsjetimo, tijekom ove godine dionica je skočila za 57 posto. Ipak, valja naglasiti kako je petak na američkim burzama bio posebno loš, a samo je tehnološki Nasdaq indeks torpediran za 2,3 posto.Iako se Teslina dionica tako utopila u sveopćoj rasprodaji dionica na američkom tržištu, analitičari ističu kako je kompanija sama dosta doprinijela negativnom sentimentu. Tim više jer su špekulacije govorile kako će Tesla snažno iskoračiti u područje autonomne vožnje bez aktivne uloge vozača. Pa čime je to Teslin osnivač Elon Musk, priznati i poznati tehnološki vizionar, tako razočarao tržište?

 

120tisuća

dolara stajat će model S s pogonom na sve kotače

Najkraće rečeno, predstavio je unapređenja koja se na automobilskom tržištu već nude. Tako će model S od sada biti ponuđen i u verziji s pogonom na sva četiri kotača i sigurnosnim sustavima poput nadzora nekontroliranog napuštanja vozne trake te tempomata koji brzinu vozila prilagođava gustoći prometa. K tome, tu je i sustav za autonomno parkiranje, tehnološka stvarčica koju već dvije godine mogu naručiti i kupci mnogo jeftinijih automobila.Možda i najvažnije unapređenje koje je Musk predstavio s posebnim ponosom je pogon na sva četiri kotača.

To je ujedno i "model D" kojim je Musk početkom mjeseca zagolicao maštu tržišta. No, kasnije se ispostavilo da "D" ne označava novi model, već znači "dual motor" model.Drugim riječima, model S s pogonom na sve kotače imat će dva elektromotora postavljena iznad prednje i stražnje osovine. Osnivač kompanije obećao je da će takav model moći s mjesta dohvatiti 100 km/h za svega 3,2 sekunde. Za ovako silovito ubrzanje, prethodno nabrojane sigurnosne sustave, pneumatski ovjes i naplatke od 21 cola trebat će izbrojiti 120.170 dolara, otkrila je Teslina glasnogovornica Alexis Georgeson.Iako pogon na sve kotače Tesli daje novi adut u tržišnom boju s ostalim premium brendovima, poput Mercedesa, BMW-a, Audija ili Lexusa, analitičari tvrde da je to opcija koja se u tom segmentu mora imati i stoga neće Tesli dati značajnu prednost.

"U luksuznom segmentu, pogon na sve kotače je očekivana opcija", ističe za Bloomberg Karl Brauer, analitičar u agenciji Kelley. Prema statističkim podacima s američkog tržišta, od 2009. pa do lipnja ove godine broj kupaca koji su odabrali pogon na sve kotače u luksuznom segmentu porastao je s 33 na 46 posto. U tom pogledu ne trebaju čuditi mišljenja financijskih analitičara, poput Adama Jonasa iz Morgan Stanleya, da 75 posto cijene Tesline dionice čine proizvodi koje kompanija još nije ni ponudila.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Ludi Ameri… autonomna voznja? To znaci da ako imas sudar mozes komotno tuziti proizvodjaca automobila… nitko lud to nece ponuditi jos sljedecih 100 godina.

New Report

Close