Srpski fićo moći će u Rusiju, gdje Fiatova vozila nitko ne želi

Autor: Poslovni dnevnik , 10. travanj 2015. u 08:04
Pregovaralo se o uvozu 10.000 automobila iz Srbije u Rusiju/Igor Kralj/PIXSELL

Udjel kompanije Fiat Chrysler Automobiles na ruskom tržištu u 2014. godini iznosio je samo 0,3%, a prodano je jedva oko osam tisuća vozila.

Bescarinski izvoz automobila Fiat iz Kragujevca u Rusiju mogao bi početi već u prvoj polovici ove godine, ako se obave sve procedure i pregovori, izjavio je Tanjugu Andrej Hripunov, šef Trgovinskog predstavništva Ruske Federacije u Srbiji.

Time su potvrđene informacije koje je prije dva dana objavio ruski list Kommersant, prema kojima je ruski predsjednik Putin ipak odlučio udovoljiti srpskim zahtjevima da se bez carine omogući izvoz kontingenta vozila u Rusiju. Budući da Rusija ne može takvu odluku donijeti sama, ona bi trebala bi biti donesena 15. travnja, na sjednici Savjeta Euroazijske ekonomske komisije, koju čine Ruska Federacija, Bjelorusija i Kazahstan. Kako je ranije objavljeno, dvije države su u pregovorima 2013. i 2014. razgovarale o uvozu oko 10.000 automobila iz Kragujevca (Fiat 500L) u Rusiju. Beograd bi zauzvrat omogućio da ruski proizvođači automobila, također bez carine, prodaju automobile u Srbiji, navode Večernje novosti, a za to je prvi spreman GAZ Group koji je nedavno podnio prijave za uključivanje u tarifne kvote.

 

42,5posto

pala je u Rusiji prodaja novih automobila u ožujku 2015.

GAZ je već potpisao sporazum s beogradskom tvrtkom Verano Motors za prodaju automobila u Srbiji, Crnoj Gori, BiH i Makedoniji. Usto, GAZ-ova vozila bila su izložena na nedavnom beogradskom Salonu automobila. Inače, prodaja Fiatovih vozila u Rusiji je prilično slaba. Udjel kompanije Fiat Chrysler Automobiles na ruskom tržištu u 2014. godini iznosio je samo 0,3 posto, a prodano je jedva oko osam tisuća vozila. Ništa bolje nije niti ove godine, u prva dva mjeseca 2015. u Rusiji je prodano samo nešto više od 600 Fiatovih automobila. Međutim, niti drugim proizvođačima automobila ne cvatu ruže na ruskom tržištuu. U razdoblju od siječnja do ožujka 2015. prodano je 383.700 automobila što je 1,6 puta manje nego godinu dana ranije, pokazuju podaci europskog poslovnog udruženja AEB.

Prodaja novih putničkih automobila i lakih komercijalnih vozila u ožujku je pala 42,5 posto u usporedbi s istim mjesecom prošle godine. Prodano je ukupno 139.900 vozila. "Prodaja je u ožujku bila loša, ali ne mnogo gora nego što se očekivalo. To što sada vidimo u statistici odavno je najavio pad potrošačke potražnje do kojeg su dovele spekulativne kupnje krajem prošle godine i povećanje cijena početkom ove godine", kažu u organizaciji proizvođača automobila AEB.  

Najprodavanije modele u Rusiji u ožujku predvodi Lada, koja je prodala 27.423 vozila, uz godišnji pad od 26 posto, a na drugom mjestu je Hyundai s prodajom 13.900 vozila i s padom od 15 posto.  Treće mjesto zauzela je KIA koja je prodala 12.120 vozila (pad 32 posto), na četvrtom mjestu je Toyota s prodajom 9731 automobila i padom od 34 posto, a na petom Renault koji bilježi prodaju 9500 vozila, ali i pad od 43 posto. Sigurno je da će, ako se ovog puta sve dogodi kako je najavljeno, kragujevački FAS (koji se sada zove FCA Srbija) imati velike koristi jer mu prodaja u posljednje vrijeme ne ide najbolje. Ipak, ta je kompanija već dugo najveći srpski izvoznik.

Tako je vrijednost izvoza iz kragujevačke tvornice u prva dva mjeseca ove godine dosegnula 219,4 milijuna eura.  Talijanska kompanija Fiat nekoliko je puta pokušavala povećati svoju nazočnost na velikom ruskom automobilskom tržištu i organizirati proizvodnju u toj zemlji.  Tijekom ljeta 2011. godine zaključen je sporazum s ruskim Ministarstvom gospodarstva o montaži 120.000 automobila godišnje, kao i o pokretanju postrojenja za proizvodnju motora. Tada su kao moguće lokacije novog pogona razmatrane tvornice ZIL i TagAZ, ali bilo je riječi i o gradnji posve nove tvornice u Sankt Peterburgu. Međutim, niti jedan od navedenih projekata nije realiziran. 
 

Komentirajte prvi

New Report

Close