Hoće li u Kragujevcu Fiat proizvoditi i džip?

Autor: Poslovni dnevnik , 08. srpanj 2015. u 15:25
Kragujevački Fiat u posljednje vrijeme ima manje narudžbi/Igor Kralj/PIXSELL

U rujnu kreće probna proizvodnja Fiatovog džipa u kompaniji Fiat Chrysler automobili Srbija.

U kragujevačkoj kompaniji Fiat Chrysler automobili Srbija (FCAS) u rujnu počinju pripreme za probnu proizvodnju džipa "LX", koji će zadržati prepoznataljiv izgled maske iz obitelji automobila "500", ali će prema osobinama najviše sličiti Fiatovom velikom terencu koji se proizvodi u Brazilu, piše Večernje novosti.

Tu su informaciju bliskim suradnicima iz Srbije prenijeli članovi skupine Talijana, koji su nedavno doputovali u Kragujevac zbog dodatnih provjera montažnog procesa u tvornici koja proizvodi Fiatov model 500L. Detalji o pripremi za proizvodnju novog modela, kako pišu Večernje novosti, pojavili su u drugoj polovini prošle godine, kada je privatna kompanija specijalizirana za podešavanje proizvodnih traka provjeravala učinkovitost linije u Kraguujevcu za moguću proizvodnju "velikog Punta". 

 

1,9mlrd.

eura uloženo je u srpsku autoindustriju od 2016. do 2015.

Prekid proizvodnje
Kako se neslužbeno tvrdi, kragujevačka tvornica je u Fiatovoj grupi dobila najbolje ocjene za proizvodnju tog velikog modela automobila. Ti parametri su, kako se navodi, bili ključni i za odluku o proizvodnji džipa u Kragujevcu. Ako se ta informacija pokaže istinitom, to bi mogao biti spas za kragujevačku tvornicu automobila, kojoj u posljednje vrijeme ne ide najbolje. Već prošle godine počelo se govoriti o slabijoj prodaji modela koji se proizvodi u Srbiji, a u posljednjem tjednu lipnja proizvodnja u Kragujevcu bila je zaustavljena do kraja mjeseca.  

 

47milijuna

eura subvencija dobile su njemačke autokompanije

Srpski mediji tvrdili su da je riječ je o prvom ovogodišnjem proizvodnom zastoju u FCA Srbija, čemu je uzrok "nešto slabija" potražnja na europskim i sjevernoameričkim tržištima. I u srpnju se očekuje prekid proizvodnje od deset dana, koji bi se mogao izbjeći jedino većom narudžbom. Izvjesno je da će zaposleni u kragujevačkoj tvornici pauzirati i u prva tri tjedna kolovoza, jer će kao i ostali zaposlenici Fiata od 3. do 24. kolovoza biti na tradicionalnom kolektivnom godišnjem odmoru. Usto, dugo najavljivani bescarinski izvoz kragujevačkih automobila u Rusiju odnosno zemlje Carinske unije još uvijek nije realiziran.

 

35.907radnika

zaposleno je u srpskoj autoindustriji

Početkom lipnja, Rasim Ljajić, potpredsjednik vlade Srbije i ministar trgovine, turizma i telekomunikacija je rekao da se ruska strana slaže s bescarinskim izvozom Fiatovih vozila iz Srbije na to tržište, ali da se čeka stav bjeloruske i kazahstanske vlade.  Dok se čeka nekakvo rješenje za kragujevački Fiat, srpski mediji uvjeravaju javnost u važnost autoindustrije za državu, koja objektivno nije mala. Prema analizi Večernjih novosti, kada bi se zbrojili svi radnici angažirani u tvrtkama povezanim s autoindustrijom u Srbiji, vidjelo bi se da od tog posla živi 100.000 obitelji. Od 2006. do ove godine broj zaposlenih u tvornicama koje su povezane za automobilsku proizvodnju, povećao se sa 24.804 na 35.907 radnika.

 

4806radnika

zapošljava južnokorejska tvrtka Jura u Srbiji

Subvencije kompanijama
"U tom razdoblju u autoindustriju uloženo je 1,97 milijardi eura, a kupno je realizirano 58 projekata koji su donijeli značajno zapošljavanje, ali i rast prihoda", kaže Miloš Petrović, državni tajnik u Ministarstvu gospodarstva.  Najviše projekata ostvarile su kompanija iz Italije, Francuske, Njemačke i Južne Koreje. Petrović kaže i da je Srbija podržala subvencijama 35 projekata, u ukupnoj vrijednosti od 1,4 milijardi eura, kojima je izravno zaposleno ukupno 16.000 radnika. Najviše subvencija dobile su kompanije iz Njemačke, čak 47 milijuna eura, a u njih deset posao je našlo 6900 radnika. Južnokorejske kompanije zaposlile su radnike uz pomoć subvencija od 28,5 milijuna eura. Prema podacima SIEPA-e najviše radnika zapošljava južnokorejska kompanija Jura, njih 4806. Na drugom mjestu je kragujevački Fiat Chrysler automobili Srbija (FCAS) sa 3668 zaposlenih, a na trećem Dad Draxlmaier Automotive sa 2828 zaposlenih. 

Od servisa do prodaje

Novi poslovni centar u Kragujevcu

Kompanija Nikom otvorit će u rujnu u Kragujevcu poslovni centar na prostoru od 4000 četvornih metara. Riječ je o investiciji vrijednoj tri milijuna eura. Novi objekt pružat će usluge servisiranja, tehničkog pregleda i post prodaje, uz sve Fiatove brendove i suvremenu opremu. Vlasnik Nikoma Slobodan Nikolić rekao je da očekuje subvencije koje država daje za nove investicije. Nikom auto, u čijem sastavu će biti novi centar, posluje od 2012. godine.

Komentirajte prvi

New Report

Close