Bivši šef Ferrarija svoj ‘ludi’ poslovni pothvat šalje na burzu, a 2006. prognozirali su mu brzu propast

Autor: Tomislav Pili , 25. siječanj 2018. u 11:00
Prvi vlak Itala krenuo je 2012. godine/FOTOLIA

Tvrtku je 2006. osnovao Luca di Montezemolo s poduzetnikom Diegom della Valleom.

Poslovni poduhvat bivšeg šefa Ferrarija idućeg će mjeseca donijeti prvi povrat ulaganja, iako su ga mnogi u početku proglašavali ludošću i bačenim novcem. Kako je u razgovoru za Reuters otkrio Luca di Montezemolo, najranije u veljači će tvrtka Italo – operater vlakova velike brzine – uvrstiti svoje dionice na Milansku burzu.

Vrijede 2 milijarde eura
"Prodajemo 40 posto udjela kako bi vratili dio golemih ulaganja, ali ćemo zadržati 60 posto kako bi ostali snažno prisutni u budućnosti", izjavio je di Montezemolo. Parlamentarni izbori u Italiji zakazani za 4. ožujka možda će odgoditi inicijalnu javnu ponudu (IPO) za nekoliko tjedana ili mjeseci, dodao je predsjednik Itala, ali kompanija ne odustaje od izlaska na burzu.

 

13 milijuna

putnika prevezli su lani vlakovi velike brzine u vlasništvu Itala

U IPO-u se neće prodavati novoizdane dionice, već samo one u vlasništvu postojećih dioničara. Luca di Montezemolo, ali ni predsjednik Uprave Flavio Cattaneo nisu željeli komentirati na koliki bi iznos kompanija u IPO-u mogla biti vrednovana. No, prošloga tjedna odobreni otkup dionica sugerira vrijednost kompanije od dvije milijarde eura. "Tržište će odlučiti o cijeni dionice", izjavio je Cattaneo koji namjerava zadržati svojih pet posto dionica. Ako je suditi po lanjskom interesu ulagača za obveznice te kompanije, tržište bi moglo biti blagonakolono prema Italu.

Naime, Italo se zadužio za 500 milijuna eura, a ponuđen mu je četiri puta veći iznos. Kompanija ima i rezultat koji može predstaviti ulagačima: lani je crvenim Italo vlakovima koji dosežu brzinu od 250 km/h putovalo 13 milijuna putnika, prihodi su porasli za četvrtinu, a dobit za 64 posto.

 

Di Montezemolo

Prodajemo 40% udjela kako bi vratili golema ulaganja, a zadržat ćemo ostatak da ostanemo prisutni u budućnosti.

Učinili su čudo
Italo je nedavno – bez kredita – naručio 17 novih EVO vlakova od francuskog Alstoma čime je flota povećana na 42 kompozicije. U svibnju će pokrenuti i novu liniju Torino-Venecija. Italo je prije 12 godina osnovao Luca di Montezemolo zajedno s poduzetnikom Diegom della Valleom uloživši ukupno milijardu eura vlastita novca. Prvi vlak je krenuo 2012. godine. Kako kaže di Montezemolo, kada su čuli da osniva željezničku tvrtku, prijatelji su ga upitali što je pio večer prije. "Morali smo staviti novac na stol kako bi kupili vlakove, zaposlili ljude i obučili ih prije prodaje prvih karata. Gledajući u prošlost, učinili smo čudo", kaže di Montezemolo.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Ovakvi pothvati su, moram priznati, stvarno impresivni, čak i kad imaš novce u džepu.

New Report

Close